
Hamilton: Niko je fantastičan, borba se nastavlja
Kako prenosi Sport klub, pobednik Velike nagrade SAD, Britanac Luis Hamilton, na stazi u Ostinu ostvario je svoj 50. trijumf u karijeri i tako postao tek treći vozač kojem je to pošlo za rukom.
Ono što je za aktuelnog šampiona mnogo važnije je da je ostao u trci za titulu sa klupskim kolegom iz Mercedesa Nikos Rosbergom, koji je trku u Teksasu završio na poziciji broj dva.
"Sve što mogu da uradim je da pružim maksimum i da nastavim da vozim kao što sam vozio ovog vikenda u SAD. Niko je vozio fantastično tokom cele godine i borba se nastavlja", rekao je Hamilton, koji je pobedu proslavio sa skijašicom Lindsi Von i teniserkom Venus Vilijams.
Britanac je trećom uzastopnopm pobedom u Ostinu, četvrtom ukupno, prednost Rosberga smanjio na svega 26 bodova tri trke pre kraja šampionata.
"Ovo je za mene uvek bila dobra staza, uvek sam se osećao kao kod kuće. Ekipa je obavila odličan posao, popela nas je na podijum i veoma sam ponosan. Konačno sam ostvario 50. pobedu".
Hamiltonu je ovo bio peti trijumf u trkama za Veliku nagradu SAD čime se na večnoj listi izjednačio sa Mihaelom Šumaherom.
Vodeći u generalnom plasmanu Niko Rosberg je istakao da je "dao sve od sebe da se vrati" posle lošijeg starta i preticanja Danijela Rikarda iz Red Bula.
"Trka nije bila uzbudljiva. Start je skoro protekao po planu, plan je bio da sustignem oba Mercedesa, a stigao sam Nika, što je bilo pozitivno. Držali smo drugu poziju a onda je na snagu stupio virtuelni sejfti-kar i Niko je uspeo da me preskoči što je frustrirajuće", rekao je Australijanac, treći u generalnom plasmanu.
Sledeća trka šampionata Formule 1 na programu je u nedelju u Meksiku.
Maks pogrešio, odustao, ali je ipak vozač trke u Ostinu
Vozač Red Bula Maks Ferstapen izglasan je za najboljeg vozača Velike nagrade Sjedinjenih Država, uprkos činjenici da nije završio trku u Ostinu.
Mladi Holanđanin je startovao sa četvrte pozicije u Teksasu, ali je izgubio poziciju od Kimija Raikonena u Ferariju. Polako je napredovao, pre nego što je svojevoljno otišao u boks i iznenadio svoj tim, ali je potom priznao svoju grešku.
Iako nije izgubio mnogo vremena, zahvaljujući brzoj reakciji svojih mehaničara, Ferstapen je odustao nekoliko krugova kasnije.
Uprkos tome što mu je trka u Ostinu jedna od najlošijih ove sezone, njegovi navijači su očigledno bili najaktivniji na društvenim mrežama, pa je izabran za najboljeg vozača dana.
Istina je da je tu titulu više zaslužila većina drugih vozača, posebno Luis Hamilton, koji je trijumfovao na trci, i Fernando Alonso, posle sjajnih preticanja u finišu, koji su mu doneli peto mesto.
Formula 1 je, inače, sredinom sezone promenila način glasanja za najboljeg vozača dana, pošto je moguće to učiniti preko društvenih mreža od sredine trke pa do cilja. Ferstapen je odustao u 30. od ukupno 56 krugova u Ostinu.
Za Ferstapena je to bila sedma nagrada za najboljeg vozača trke, pošto mu je ona prethodno pripala u Španiji, Kanadi, Austriji, Velikoj Britaniji, Maleziji i Japanu.
Rozberg: Nije lako prihvatiti drugo mesto
Niko Rozberg je priznao da nije lako prihvatiti drugo mesto iz trke u Teksasu. Ali, nemački vozač Mercedesa obećao je da će biti "ofanzivan" na narednoj trci u Meksiku.
"Iako sam i dalje zadovoljan vođstvom od 26 bodova, teško je prihvatiti ovu trku i ceo ovaj vikend. Želeo sam ovde da otklonim sve dileme. Luis je uradio sjajan posao".
Rozberg je objasnio i izbor super mekih guma.
"Znali smo da će to biti rizik, ali odlučili smo se za to. Imao sam problema sa gripom, Danijel je imao dobar grip i to je bilo to. Ne okrećem se u prošlost, okrećem se sledećoj trci u Meksiku i tamo ću napasti punim gasom", obećao je Niko.
Ferstapen: Želeli su pravilo da bi me lako pretekli
Vozač Reed Bula Maks Ferstapen veruje da odluka o zabrane promene pravca pri kočenju u slučaju odbrane pozicije nije dobra za navijače.
Trkački direktor Čarlo Vajting izdao je upozorenje pred kvalifikacije za Veliku nagradu Sjedinjenih Država po kojem se zabranjuju takvi potezi, po kojima je mladi Holanđanin upravo postao poznat.
Takva odluka došla je posle brojnih žalbi na Ferstapenovu vožnju kada brani poziciju, posebno pošto je Luis Hamilton u Japanu morao da nastavi pravo da bi izbegao kontakt.
„Navijači neće biti srećni zbog promena.Ako neko jednostavno može da vas nadmaši u kočenju, dok drugi vozač ne sme da radi ništa pri kočenju, to nije mnogo uzbudljivo“, istakao je Ferstapen.
Ferstapen se posebno našao na udaru tokom brifinga vozača u petak, kada su ga brojni vozači kritikovali. Holanđanin je otkrio da su se najviše na njega žalili Serhio Peres, Sebastijan Fetel i Kimi Raikonen, koji su takođe imali okršaje sa njim ranije tokom godine.
Kada je upitan šta je bio njegov odgovor na optužbe, Ferstapen je rekao:
„Dao sam svoje mišljenje, naravno. Ako vozač ispred može da ode desno, onda onaj koji je iza njega i dalje može da ode levo jer je čak dalje od tačke kočenja nego onaj ispred. Mislim da ne bi trebalo praviti frku oko svega, ali većina drugih vozača ima drugačije mišljenje“.
Mladi Holanđanin je istakao da drugi vozači kao motiv imaju to što žele da ga lakše preteknu,
„Svi u sebi misle: ‚Voleo bih da sam to ja uradio‘. Ali, oni su naravno želeli pravilo koje bi im olakšalo da me preteknu“, naglasio je Ferstapen.
Fetel: Četvrto mesto maksimum
Sebastijan Fetel smatra da je četvrto mesto ostvareno u Ostinu bilo maksimum i njega i bolida Ferarija. Nemac nije želeo da krivi tim zbog strategije.
"Istina je da je strategija mogla da bude drugačija, ali ne verujem da bi to bilo šta promenilo. Četvrto mesto bi bilo maksimum na ovoj trci".
Četvorostruki šampion smatra i da je bolid Ferarija bio bolji na trci nego na kvalifikacijama u Ostinu.
"Ukupno, bolid je na trci bio bolji, brzina je bila bolja i generalno je sve bilo bolje. Pristojan dan sve u svemu, šteta što Kimi nije uspeo da završi trku", zaključio je Fetel.
Izvor: Sportklub.rs