home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ovogodišnje, 39. izdanje relija Dakar startovalo je u Asunsionu, u Paragvaju, a jedini predstavnik regiona na njemu biće Gabor Sagmajster.

Tokom 13 dana, na 12 etapa, takmičari u četiri konkurencije preći će preko 9.000 kilometara kroz Paragvaj, Argentinu i Boliviju.

Prvi put u istoriji najtežeg relija na svetu start je upriličen u Paragvaju, a najduže vreme vozači će provesti u Argentini, vozeći se što po normalnim putevima, isušenim rekama i dinama.

Na startu relija našlo se 143 motociklista, 77 automobilista, 37 vozača kvada i 50 vozača kamiona.

Titule u dve najvažnije kategorije brane Australijanac Tobi Prajs među motociklistima i Francuz Stefan Perterhansel kod automobilista. Peterhansel je najuspešniji vozač sa 12 pobeda, od kojih je pet upisao na dva točka, a preostalih sedam na četiri.

Dakar će već u ponedeljak preći u Argentinu, sredina je zakazana za Boliviju, pre velikog finala u zemlji koja ja je, može se reći, postala domaćin najtežeg relija od njegovog prebacivanja u Južnu Ameriku 2009. godine.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 1212



Komentari

Moji Peugeoti rezervisani,Toyota ozbiljna a Miletov Ford Ranger se jos nije raspao na stazi hehe...F150 ne znam na kojoj je poziciji.Auto,budi malo brzi sa vijestima sa Dakara.

Prvi takmicarski ispit.

1. Nasser Al-Attiyah (Toyota), 25m41s

2. Xavier Pons (Ford), + 24s

3. Nani Roma (Toyota), + 29s

4. Carlos Sainz (Peugeot), + 33s

5. Giniel de Villiers (Toyota), + 41s

6. Sebastien Loeb (Peugeot), + 55s

7. Yazeed Al Rajhi (Mini), + 1m06s

8. Cyril Despres (Peugeot), + 1m14s

9. Mikko Hirvonen (Mini), + 1m20s

10. Erik Van Loon (Toyota), + 1m22s

11. Orlando Terranova (Mini), + 1m24s

12. Stephane Peterhansel (Peugeot), + 1m34s

13. Romain Dumas (Peugeot), + 1m44s

Autor Renault Terminator 02 Jan 2017, 19:14

Renault Terminator,
ford f-150 je zavrsio baja 1000 u novembru. to je jedina off-road trka koja me interesuje jer se trkao f-150 identican fabrickom.
dok ovi dakar auti nemaju ni "f" od fabrickog tako da se ne trka ni f-150 ni ranger.

Autor mile antena 02 Jan 2017, 20:02

Mile

Cisto sumnjam da bi se Ford slozio sa tobom da se ne trkaju F-150 i Ranger na Dakaru,pogotovo ako neki od njih i pobjedi,pa marketinski bi Ford preplavio cjeli svijet pobjedom na Dakaru,kakav baja,kakvi bakraci...
Al dobro,iskusno si se ogradio od debakla istih,znas i sam da su krsevi I da nisu kadri da se nose sa Evropljanima i Japancima samo je to za tebe jako tesko da priznas a ako slucajno pobjedi neki od Fordova znamo sta slijedi,hvalospjevi i dizajne Americkog inzenjeringa do neslućenih visina hehehe...

Autor Renault Terminator 02 Jan 2017, 21:22

@Renault Terminator,
ranger se i ne prodaje u americi, a f-150 je netreba nikakva reklama - on je najprodavanije vozilo u americi 35 godinu za redom. tako da ford mozda moze da koristi marketing u ostatku sveta za ranger, na tome se zavrsava.
eto i mini je pobedio dakar u 4 od zadnjih 5 godina pa ja jos uvek nisam video ni jedan marketing minija na racun toga niti iko povezuje mini sa off-road.
cestitam ja tvoj renaultu sto mu je trebala tek 2016. godinu da proizvede prvi pravi pikap i to im je nissan uradio 95% posla. za 100 godina mozda i stignu amerikance po pitanju pikapa. mozda. mada znajuci njih verovatno ce ubaciti 0.9 turbo sa 3 cilindra u njega :)))

Autor mile antena 02 Jan 2017, 22:44

Mile

Bi Ford unovcio pobjedu na Dakaru da dotuce Rama,Sieru,Silverada,Tundru..gledao sam u Canadi reklame tih pick-upova,svaki od tih proizvodjaca pljuje i blati onog drugog I ko vise napljuje taj je bolji,mogu da zamislim ako bi F150 pobjedio na Dakaru,pa ovi ostali proizvodjaci pick-upova u USA mogli bi komotno da ugase proizvodnju hehe.
Mini je neki drugi fazon proizvodjaca automobila.
Renaultu nije trebao pick-u ranije,mozda mu ni sad ne treba,nego ajd,ima se-moze se,dobro posluju,pa ajd da i pick -up napravimo.Od USA pick-upova nije tesko napraviti bolji proizvod,treba znati napraviti gori,mislim da ni Fiat nije napravio nekvalitetni pick-up nego sto su Amerikanci napravili.Rekao bih da je najprodavaniji pick-up u Juznoj Americi koliko ja razumijem taj njihov Spanski ili kojim vec jezikom govore,uglavnom dobro se prodaje.I nemoj da zakidas,Renault je stari vise od 100 godina a ne samo 100.

Autor Renault Terminator 02 Jan 2017, 23:54

@Renault Terminator,
f-series se vec bolje prodaje od svih tih pikapa zajedno, njemu ne treba reklamiranje. tako da ostali proizvodjaci mogu komotno vec sad da zatvore proizvodnju. :)))
a cak i da treba reklamiranje - pa onda bi radili preko necega sta interesuje amerikance. vecina amerikanaca nemaju pojma sta je dakar niti ih interesuje.

a sto se mini takmici na dakaru kad je "neki drugi fazon proizvodjaca automobila"? sta ne usmere onda finansije prema nekom drugom auto sportu koji bi im pomogao da pobecaju ulicnu prodaju? eto i prosle godine na dakaru je pobedio peugeot. jel mozda peugeot povezan sa terenskom voznjom? ili su povezani oni kojima i ne treba reklamiranje i koji se i ne takmice (kao recimo jeep, subaru, itd.)?

videlo se po prodaji tundre i titana koliko je lako napraviti bolji pikap od amera. oh da, ja zaboravio da ameri vise kupuju f-series iz patriotskih razloga. tog patriotizma nema kada treba izabrati corollu i camry umesto focusa i fusiona, ali se iz nekog razloga rodi samo u slucaju f-series protiv tundre.
ali dobro, razumljivo je to, ipak americki pikapi pucaju na pola od rdje (ili se to bese desava toyotama? podseti me, molim te). :)))

Autor mile antena 03 Jan 2017, 00:47

Mile

Prodaje se zato sto najbolje pljuje po ostalima hehe..Bio je Mini I u WRC-u,zna se ko su kupci Minija,mladi ljudi,mladici,djevojke...sa WRC-on I Dakarom htjeli su malo privuci i starije "ozbiljnije" kupce,dal su uspjeli u tome ne znam.
Kako nije,pa Peugeot ima terence i naravno da mu Dakar znaci za marketing.
Ja ni jednu Toyotu Tundru u Alberti nisam vidjo trulu,F-150 skoro svaki sem novog je bio trulez,nasi u firmi su svi bili truli,ja ne znam kakvi su ti auti u Americi,alI u Canadi ja to sto ti tvrdis nisam vidjo.
Drugo,F-150 kada prodje tretman kao sto je prosao Hilux u top gear onda se moze nazvati autom.A Hilux je vec na prvom brzinskom ispitu na Dakaru pokazao sta moze i kakav je auto.

Autor Renault Terminator 03 Jan 2017, 09:06

Mnogo lakse dišu svi ostali kada znaju da tata i mama ne učestvuju.

(Mislim da je poznato ko su tata i mama :D)

Autor vojvoda 03 Jan 2017, 11:04

Vojvoda

Mislis na Pajera?

Autor Renault Terminator 03 Jan 2017, 11:21

@Renault Terminator,
a znaci nije ni patriotizam vise razlog prodaje f-series vec je sad marketing? ima li jos koji razlog?

ne razumem bas zbog cega bi stariji kupac kupio mini na osnovu dakara i wrc. kakve veze stariji kupci imaju sa off-road? valjda se trkas off-road da pokazes svoje terenske mogucnosti - nesto sta nijedan mini uopste nema niti je ikada imao.

koji to terenac Peugeot ima? imaju nekoliko krosovera na bazama automobila, nema tu ni "t" od terenca. kao sto rekoh gore, firme koje su bas poznate po off-road (jeep, land rover) i po pogonu na sva 4 tocka (Subaru) se i ne takmice. njima nije potrebno nikakvo reklamiranje.

i sta kazes, nisi video ni jednu trulu tundru u kanadi? to je verovatno zato sto nijedanu stariju tundru i nisu video dok americki pikapi traju dok si ziv. ovde u wisconsinu onih starijih fordova i chevroleta iz 1970ih i 1980ih ima kao mrava dok tundre i tacome vidis samo starosti do 5-6 godina maksimalno.

kao sto smo utvrdili ranije, "hilux" sa dakara nema ni "h" od hiluxa. potpuno custom truck, mogli su tako staviti nalepnice napred da ima farove i gril kao yaris ili corolla, nebi bio nista manje custom. jedina stvar koju Dakar "hilux" ima sa serijskim modelom je toyotina oznaka napred. dovoljno je da se vidi da model sa dakara ima v8 motor postavljen u sredini (nesto sto nijedan serijska hilux nikada nije imala).
kad toyota pobedi ford u auto-sportu gde se koriste serijski modeli (kao recimo baja 1000) - onda mozemo pricati.

Autor mile antena 03 Jan 2017, 18:54

Mile

Pod patriotizam ne spada samo F-150,ima tu jos pick-up krseva made in USA,al konkretno F150 je najprodavaniji zato sto na TV-u najbolje pljuje po konkurenciji hehe..

A gdje ja spominjem kupce starih godina?

To ti je to,Dakar ce da iskoriste za reklamu tih istih krosovera,kako su onakvi,kako su ovakvi..

U Alberti ja mislim ni u muzeju nemaju to godiste a kamoli na cesti,ni jednog od Fort McMurray do Calgary nisam vidjo.

Kakve to veze ima sta nema?Al je fabricka ekipa,ni to nema veze? Pa sto se onda takmice?Sto su ga nazvali Hilux,sto ga ne zovu Hirohito?Kad F150 prezivi Sjeverni pol I torturu od okeana,vatre itd koju su mu priredili u top gear onda mozemo reci da je to pick-up,do tada je garbage.
Mile,Ford Ranger ili F150,bilo koji slucajno da pobjedi na Dakaru,Ford ce to obilato da iskoristi u marketinske svrh,pa koriste baju,sta je baja u svetskom auto sportu,nista, a da ignorisu Dakar,daj nemoj zajebavat.
Pa ti prvi bih dizao do nebesa kada bi pobjedili.Nemoj da se vadis,nego muski budi uz svoje Fordove pa kako prodju a ne cekati pa da vidis sta ce da bude,pa ako bude dobro javicemo se ako bude lose,vec sam se javio na pocetku I rekao sta mislim,nije seriski,nije ovo,nije ono,lukavo nema sta,al ne moze da prodje heheh..

Autor Renault Terminator 03 Jan 2017, 19:32

@Renault Terminator,
mozda bi ford to pljuvanje konkurencije i patriotizam trebao da prenese i na svoje automobile. iz nekog razloga, to ne uspeva na focusu pored corolla, ali kod f-150 uspeva fenomenalno.

za mini si ti rekao u prethodnom komentaru da su se takmicili u dakaru jer zele da privuku starije kupce.

neka je fabricka ekipa, opet svaki deo tog "hiluxa" (i obavezno pod "") nije Toyota uradila vec verovatno koriste druge dobavljace.
davno su prosla vremena kada su rezultati na stazama igrali ikakvu ulogu u serijskim modelima. zato sto su nekada trkacki auti bili povezani sa serijskim, a danas u vecini slucajeva su potpuno custom.
ford koristi baju za reklamu iz dva razloga. prvi je taj sto je Baja jako poznata amerikancima (dok Dakar nije uopste). a drugi razlog, i veoma bitniji, je taj sto je f-150 sa baje bio IDENTICAN FABRICKOM/SERIJSKOM modelu. tako da ako fabricki f-150 prezivi Baja, prezivece i ulice jer je rec o potpuno istom autu. dok hilux sa dakara nema apsolutno nista zajednicko sa serijskom hiluxom i ne govori apsolutno nista o njemu.
isto kao sto Chevrolet uopste ne spominje da je osvojio 16 uzastopnih titula konstruktora u nascar-u, a nascar je americki nacionalni sport. zasto mislis da je tako? zato sto chevroleti u nascar-u (iako nose imena ss, impala, itd.) nemaju apsolutno nista zajednicko sa serijskim ss i impalom.

pa vodeci se tvojoj logikom onda bi ljudi trebali masovno da kupuju Peugeot 2008 i da ga voze off-road umesto jeepa i land rovera i land cruisera i slicnih, jer je ipak pobedio Dakar prosle godine. jesu li one silne kucne domacice (koje su glavni kupci 2008) kupile 2008 zato sto je pobedio Dakar? da li bi ga kupile da nije pobedio Dakar? sta mislis?

a sa spominjanjem sta si video na top-gearu, pocinjes da me podsecas na optimus prime koji je prica da je u americi ovo ili ono ovakvo ili onakovo jer je video na filmu. tako i ti - video si na filmu (top gear nije nista vise od unapred napisanog filma) pa mora da je tako.

ja sam tebi rekao jos na pocetku sta mislim o bilo kojoj formi auto-sporta gde se takmice potpuno custom auti. evo ti i u wrc, polo je godinama nadmasivao fiestu, pa ga fiesta opet ubija po ulicnoj prodaji

Autor mile antena 03 Jan 2017, 20:21

Mile

Izgleda da im je bio slab marketing kad nisu uspjeli,treba da se umetnu na Ford.

Kada su serijski automobili bili potpuno isti trkackim?Nikad,ali nesto sa trkackih modela sto se pokazao pouzdano a isplativo sa nekim izmenama prenosilo u serijsku proizvodnju,mozda ne konkretno tog modela ali nekog buduceg ili drugog,to se radi i dan danas I radice se uvijek.
To vazi I za Toyotu i Peugeot.
Pa ako tako shvataju neka voze 2008 off road,al to izgleda samo ti tako shvatas.
Sto se tice top gear,jbg,da je bio Ford F150 umjesto Hiluxa sve bi bilo super.Kad se Raptor u top gearu penje uz ono brdo prekriveno snijegom tada je ok,to je to,tada je to validno i reprezentativno.Kada vade Hiluxa iz mora i ruse ga sa soliterom onda ide teza "top gear nije nista vise od unapred napisanog filma".
Tako gledas sve.Gdje Ford ili Ameri dominiraju nad ostatkom planete to je regularno i ispravno,kada je obratno e onda milion izgovora I razloga.Uzivaj u Dakaru covjece I ako Ford ne pobjedi.

Autor Renault Terminator 03 Jan 2017, 21:18

@Renault Terminator.
ili mozda trebaju da naprave proizvod koji je dobar kao ford. Tacoma do juce je koristila 4 brzine automatic, tundra nije imala mocniji v8 pre 2008 i oni bi sad da se bore sa fordom koji je ikona u svetu pikapa vec 70 godina. pa ne moze to tako.

serijski auti su nekada bili gotovo isti trkackim. zato je nekada homoligacija postojala, a danas je gotovo i nema. nekada kada si se takmicio u recimo lemansu morao si napraviti i odredjeni broj serijskih verzija sa istim motorom.

dobro ajde kad ti kazes da se prenosilo na serijski model, kazi mi sta bilo koji serijski mini je dobio sa onih "minija" koji su pobedili Dakar u 4 od zadnjih 5 godina. umirem od zelje da saznam.

ja sam raptor iz top geara spomenuo kao odgovor na tvoje price sta je sve top gear radio. ta epizoda je stara sigurno 2 godine i ja je bas nikad nisam spomenuo do sada. i nebi ga spomenuo ni sada da se ti nisi uhvatio top gear.
isti kao sto nikada ne spominjem top gear kada je recimo Clarkson vozio corvette i pricao kako Ferrari moze mnogo da nauci. clarson je obican show-man i koga briga sta je njegovo misljenje o autima? to mi dodje isto kao da slusam leu kis da mi prenosi ozbiljne vesti o desavanju u svetu.

jel ti stvarno mislis da bilo sta u top gear nije sve ranije debelo isplanirano? ili kad krenu snimati kazu "ajde da krenemo snimati pa videcemo sta ce biti"?

mene interesuju americki auti i sta se desava na americkom trzistu. sta se desava u evropi, aziji i tunguziji me uopste ne interesuje. ja licno nebi ni znao da se Dakar sad vozi da ga ti nisi spomenuo jer je Dakar u americi potpuno nebitan.
mislim, mogao bi i ja tebi pricati kako je Toyota prosla u nascar-u i kako je 15 godina star hummer h2 pobedio toyotu (oba fabricka modela) na zadnjem Baja i kako je chevy prosle sezone razbio hondu u indy sampionatu. nebi te interesovalo zar ne? nebi te interesovalo sto je Chevrolet Silverado prosle sezone osvojio titulu u nascar truck seriji, a ne Toyota tundra. pricao bi kako to nema nikakve veze sa serijskim silveradom i tundrom, zar ne?

Autor mile antena 03 Jan 2017, 21:54

Mile

Pa ocigledno je da se bore,sto na sportskom sto na komercijalnom.

Nije tacno da su isti,nemaju veze sa vezom,stavi Peugeota 205 T16 kojih je moralo biti napravljeno 200 komada zbog homologacije i trkacki,reli 205 koji je bio u Grupi B,ili Renaulta 5 GT Turbo i trkacki reli 5-ca koju je vozio Jean Ragnoti,veze sa vezom nemaju.

To moras da pitas ljude iz Minija jesu li sta dobili takmicenjem na Dakaru.
Ajd ti meni reci koja je svrha auto sporta I ucesca fabrickih timova kada nista sa nicim nema veze?Zasto fabrike trose gomile novca na svoje fabricke timove u raznim trkackim disciplinama kada po tebi kada te covjek slusa apsolutno nemaju nikakvu korist od toga,ispada da su budale?

Naravno da je isplanirano,mora da postoji prica,znaci ti sumnjas u one emisije kada pokusavaju da uniste Hilux?

OK,oko interesovanja si u pravu,necu te vise smarati sa Dakarom.
Mile,nemam ja taj problem da priznam sportski poraz I sam se bavim sportom,nekada se gubi a nekada pobjedjuje I tako u krug.Tako I za pobjedu Silverada nad Tundrom,ne pratim taj sport al sigurno da je Silverado imao nesto bolje od Tundre kada ju je pobjedio,slucajno nije sigurno.

Autor Renault Terminator 04 Jan 2017, 17:46

@Renault Terminator,
ja licno nikad nisam spomenuo to sto je Silverado pobedio tundra u nascar-u, iako bi to bas islo u korist amerikancima (jer toyotin budzet od $200 miliona je skoro 3 puta veci od chevroletovog). nisam spominjao zato sto Silverado iz nascar-a nema nista zajednicko sa serijskim silveradom. isto vazi i za tundru. evo kako izgleda nascar tundra.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6e/Timothy_Peters_Red_Horse_Racing_Toyota_Rockingham_2013.jpg/1024px-Timothy_Peters_Red_Horse_Racing_Toyota_Rockingham_2013.jpg

nemam ja nista protiv da priznam sportski poraz, ali na tome se zavrsava - na sportu. auti iz sporta ili ono sta vidis u filmovima nema nikakve veze sa serijskim modelima. to je ono sta ja tebi pokusavam reci. dok se ti vrtis o tome kako je uspeh u sportu neki pokazatelj i kod serijskih auta. vodeci se tom logikom Toyota je u zescem problemu, jer oni bas nista nisu postigli u sportu vec duze vreme.

serijski 205 16 je imao daleko vise slicnosti sa trkackim nego sto danasnji trkacki modeli imaju. za pocetak imao je istu skoljku, centralno postavljen motor, pogon na sva 4 tocka. i to pricamo o periodu 1980ih kada je vec cela pricala o homoligaciji pocela da igra manju ulogu. pogledaj zlatni period auto-sporta iz 1960ih, recimo ford gt40 sa lemansa je imao identican 427cid motor koji se ugradjivao u nekoliko fordovih serijskih auta (galaxie, torino, itd.).

u danasnja vremena auto-sport stvarno nema nikakve veze/koristi. zato sto svi ozbiljniji auto-sportovi i spali na samo nekoliko proizvodjaca. nije uvek bilo tako, ali danas tesko da rezultati sa staza donose i prodaju (kao sto rekoh, pogledaj najvecu svetsku auto kompaniju toyotu). u auto-sportu su uglavnom ostali oni koji nisu previse uspesni u prodaji (cast izuzetcima) pa na taj nacin pokusavaju da privuku paznju javnosti.
ako pogledas cak i samo evropsko trziste i automobil koji je ubedljivo najprodavaniji decenijama - golf. kad je on ostvario ikakav sportski uspeh? dok je citroen vladao dugo godina wrc-om i opet na kraju c4 zavrsava na dnu svoje klase po prodaji

Autor mile antena 04 Jan 2017, 18:38