
Lamborghini zainteresovan za ulazak u Formulu 1
Kako piše B92, italijanski proizvođač supersportskih automobila zainteresovan je za ulazak u "najbrži cirkus" na svetu.To je potvrdio šef kompanije, Stefano Domenicali, uz napomenu da Lamborghinijeve bolide ne treba očekivati na stazi u skorije vreme.
Domenicali, koji je pre dužnosti izvršnog direktora Lamborghinija bio na čelu Ferrarijevog F1 tima, u razgovoru za Motoring rekao je i da će se to desiti samo ako se u takmičenju Formule 1 dogode određene promene. On je dodao da je ta tema za njega veoma osetljiva, s obzirom da je emotivno vezan za Formulu 1 i naglasio da za Lamborghini u ovom trenutku postoje drugi prioriteti.
"Ipak, auto-moto sport je oduvek bio važan za Lamborghini. Ako se sadašnja platforma F1 takmičenja promeni i kompanija ostane snažna i stabilna - zašto da ne", kazao je Domenicali. On je objasnio da je trenutno najveća prepreka za ulazak novog tima u Formulu 1 to što su za tako nešto potrebna ogromna novčana sredstva.
"Da bismo ušli u F1, i da bismo bili konkurentni najjačim timovima, a ne samo da tek tako učestvujemo, neophodna su velika ulaganja", zaključio je Stefano Domenicali.
Inače, italijanski proizvođače je krajem 80-tih i početkom 90-tih godina 20. veka snabdevao motorima nekoliko timova iz Formule 1.
Lamborghini je trenutno fokusiran na razvoj i lansiranje novog modela - krosovera Urus. Očekuje se da ovaj automobil udvostruči prodaju italijanskog proizvođača pošto se pojavi na tržištu 2018. godine.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Lamborghini
Novo – ulična trka u SAD?
Kako prenosi Beta, novi izvršni direktor Formule jedan Čejs Keri najavio je promene u tom takmičenju, rekavši da ono više neće biti "šou jednog čoveka", a najavio je i dodavanje ulične trke u SAD.
Keri je okončao vladavinu Bernija Eklstona u F1, koja je trajala četiri decenije, a u današnjem intervjuu za agenciju Asošiejted pres ocenio je da je ovaj sport stagnirao pod rukovodstvom doskorašnjeg prvog čoveka.
Keri je, medjutim, nagovestio da će u pregovorima s pojedinačnim stazama i trkama biti uporan i nepopustljiv, baš kao i njegov prethodnik, rekavši da će trke koje generišu manje profita, kao što je ona u Britaniji, morati da dokažu da mogu da postanu profitabilnije umesto da pregovaraju oko cene organizacije.
Medjunarodna kompanija za sport i zabavu Liberti medija (Liberty Media) preuzela je u ponedeljak F1 od investicionog fonda Si-Vi-Si kepital partners (CVC Capital Partners). Kontrolni udeo u Liberti mediji ima 75-godišnji tajkun Džon Meloun.
Prioritet za Liberti je rast u SAD. Ova firma je vlasnik bejzbol tima Atlanta Brejvs, a ima udela i u nekoliko kablovskih televizija. Formula jedan trenutno ima samo jednu trku u SAD, onu u Ostinu, ali kompanija planira da ubaci i uličnu trku.
– Voleli bismo da u SAD dodamo trku u nekom od velikih turističkih centara, kao što su Njujork, Los Andjeles, Majami, Las Vegas. Mislimo da možemo da stvorimo nešto što će biti zaista poseban dogadjaj. Jasno je da u SAD možemo samo da rastemo. Nismo tamo ulagali kako treba da bismo izgradili tamošnje tržište – rekao je Keri.
On je ocenio da je sport ostao “zaglavljen u prošlosti” i da je zbog toga delovao “malo umorno”, kao i da Eklston nije shvatio moderne medije.
– Berni je vodio šou jednog čoveka. Ja ne planiram tako da vodim Formulu jedan – rekao je Keri.
Eklston će ostati počasni predsednik i savetnik, ali sva vlast je sada u rukama Kerija, visokog funkcionera mreže Foks.
– Mislim da u poslednjih šest godina ovaj posao nije realizovao svoj potencijal. Morate da budete kompetetivni u svim stvarima i treba vam prisustvo na internetu koje će biti stalno fragmentisano, treba vam organizacija koja radi mnogo stvari u isto vreme – rekao je Keri.
Eklston je često bio kritikovan što je zapostavljao istorijski popularne trke da bi ih smeštao u nova i bogatija tržišta, kao što su Abu Dabi, Bahrein i Azerbejdžan, u kome je prošle godine održana debitantska trka Formule jedan. Velika nagrada Nemačke izbačena je iz kalendara zbog finansijskih teškoća Hokenhajma, dok je britanska trka Silverstoun u opasnosti zbog cena organizacije.
– Zapadna Evropa nam je važna i moramo do odredjene mere da se angažujemo da bi te trke bile veće i bolje nego što su sada, kada se uzme u obzir njihovo nasledje – rekao je Keri.
On je odbacio mogućnost smanjivanja cena da bi se u kalendaru zadržale istorijski važne trke.
– Spremni smo da ulažemo u sport, ali mi smo novi momci, tako da sada svi hoće da dodju i da vide da li postoji šansa da se ponovo pregovara o ceni. Ne mislim da je to pravi pristup. Mislimo da ove trke (kao što su one u Britaniji i Nemačkoj) treba da budu veće i profitabilnije i spremni smo da radimo s promoterima da utvrdimo kako da to postignemo. To je naš cilj – rekao je Keri.
Izvor: Beta.rs / Hotsport.rs
Ulica u Nici ponela ime Žila Bjankija
Kako prenosi Sport klub, jedna ulica u Nici od ponedeljka nosi ime tragično preminulog vozača Formule 1 Žila Bjankija.
Francuski vozač je preminuo 17. jula 2015. godine, nešto više od devet meseci pošto je doživeo teške povrede u nesreći tokom Velike nagrade Japana na stazi „Suzuka“. Bjanki je rođen u Nici, a život je izgubio sa 25 godina.
Bjanki je u Formuli 1 debitovao na trci u Australiji 2013. godine, a najbolji rezultat ostvario je na Velikoj nagradi Monaka godinu dana kasnije, kada je zauzeo deveto mesto. Tada je ujedno doneo prve bodove Marusji, koja je potom promenila ime u Manor.
Ceremonija zvanične promene imena ulice ispred „Alijanc Rivijera“ stadiona upriličena je u ponedeljak. Ranije je to bio ugao ulice Sapan i avenije Pjera de Kubertena.
Izvor: Sportklub.rs