
U Melburnu, na stazi „Albert Park“, očekuje nas start nove Formule 1 sezone - 26. marta. Kalendar je gotovo identičan prošloj sezoni, samo što sezona počinje dve nedelje kasnije nego što smo navikli. To znači da su timovi imali dve nedelje više za odmor, ali i za testiranje novih bolida.
Te dve nedelje su im bile i neophodne, jer su na bolidima napravljene revolucionarne promene. Od ove godine, voziće se bolidi sa turbo-hibridnim motorima. Osim toga, povećan je i izbor pneumatika, a takođe, dodatno je poboljšana i aerodinamika, elementi za sigurnost vozača i dozvoljeno je testiranje tokom sezone.
Narodski rečeno, to znači da će bolidi biti brži, sigurniji i ujednačeniji i da ćemo gledati zanimljivije trke. Najavljeno je da će po krugu bolidi biti 3-4 sekunde brži nego ranijih godina. Upravo to je bila i namera novih vlasnika karavana iz „Liberty media“, ali videćemo da li će biti baš tako.
Predsezonski testovi su pokazali jednu stvar, a to je da Mercedes više neće biti tako dominantan. Najbrži je bio Ferari, Meklaren i Vilijams su imali problema, ali, koliko god može podataka da se izvuče iz tih testova, sigurno su svi timovi ostavili bar jednog aduta u rukavu.
Bilo je i mnogo promena u vozačkom kadru. Niko Rozberg je doneo neočekivanu odluku da posle osvojene titule ode u penziju. Njega će u Mercedesu zameniti Valteri Botas.
U Meklarenu, takođe penzionisanog Džensona Batona zameniće mladi Belgijanac Štofel Vandorn. Vilijams je ostao „kratak“ za Botasa, pa je tako šansu dobio golobradi Lans Strol. Kanađaninu će društvo praviti Felipe Masa, koji je prvo odlučio da završi karijeru, ali je na nagovor tima odlučio da ostane još jednu sezonu.
Niko Hilkenberg je prešao iz Fors Indije u Reno. Oni imaju ambiciozni petogodišnji projekat u kojem žele titulu svetskog šampiona do 2022. ali videćemo koliko je to realno. Ekipa Hasa je uložila dosta novca u ovaj tim, a treba napomenuti i to da ćemo ove sezone imati jedan tim manje pošto je, na žalost, Manor prestao da postoji.
Kao i uvek na Sport Klubu, pratićete apsolutno sve što se bude dešavalo tokom svih trkačkih vikenda, od prvog nezvaničnog treninga do karirane zastave uz glasove Pavla Živkovića i Srđana Ercega, na koje ste već navikli. Pred najvažnije trke, imaćemo iz specijalizovane emisije iz studija, tako da će doživljaj najbržeg karavana na najboljem klubu biti potpun.
Izvor: Sportklub.rs
Ko je brži? Hamilton kaže Ferari, Fetel Mercedes
Iako je pre nekoliko nedelja izjavio da je Ferari možda favorit, vozač Mercedesa Luis Hamilon sada je siguran da će Sebastijan Fetel i Kimi Raikonen imati brži automobil od njega i Botasa u narednoj sezoni.
Mercedes nije imao konkurenciju u prethodne tri godine u Formula 1 karavanu, ali predsezonska testiranja pokazala su da tim iz Marinela ima čemu da se nada.
"Ferari je najbrži. Definitivno su favoriti", rekao je Hamilton, trostruki šampion Formule 1.
Sa druge strane, i Sebastijan Fetel hvali protivnika.
"Mercedes je uvek jak, čak i kada se promene pravila", rekao je osvajač četiri titule, i dodao da je ovogodišnji Ferari najbrži od kad je stigao u taj tim.
Prvi put od 1994. godine, kada se Alan Prost povukao nakon titule, najbrži karavan na četiri točka započeće bez aktuelnog šampiona jer se Niko Rozberg povukao.
Nova sezona Formule 1 počinje u nedelju Velikom nagradom Australije. Direktan prenos iz Albert Parka na programu je od 7 časova na Sport klubu 1.
Izvor: Sportklub.rs
Peres: Smršao sam zbog težeg bolida
Meksički vozač Serhio Peres rekao je da je na specijalnom režimu ishrane i da je smršao zbog nešto težeg bolida Fors Indije.
"Pokušao sam da smršam od testova i zbog težeg bolida i zbog toga što sam se ugojio u međusezoni. Takođe, pokušavam da dodam mišićnu masu. Nije mi lako, stalno sam gladan", priznao je Peres.
On je dodao i to da ga ne muči samo dijeta i proređena ishrana.
"Imamo dosta problema sa bolidom, ali zato i služe testiranja, da se reše problemi sa bolidom, da vidimo koji su izazovi. Važno je da uradimo sve što možemo", rekao je Peres.
Izvor: Sportklub.rs
Nema više 'Ferstapenovog pravila' u Formuli 1
Svetska automobilska federacija objavila je da je ukinula pravilo o ponašanju vozača prilikom kočenja, koje su mnogi nazvali ‚Ferstapenovo pravilo‘.
Krajem prošle sezone, vladajuće telo Formule 1 je pojasnilo pravila koja se tiču borbi vozača za poziciju, kao odgovor na žalbe velikog broja rivala na način na koji se Maks Ferstapen pomerao pri kočenju da bi se odbranio.
Zbog takve promene, vozač Ferarija Sebastijan Fetel je kažnjen zbog toga kako se branio protiv Danijela Rikarda u bolidu Red Bula na Velikoj nagradi Meksima. Međutim, tokom zime, Svetska automobilska federacija je istakla da će vozačima biti data veća sloboda da se trkaju između sebe.
„Neki od incidenata koje smo videli prošle godine mogu da se tumače malo drugačije, samo zato što više nemamo to takozvano ‚Ferstapenovo pravilo‘“, rekao je trkački direktor Formule 1 Čarli Vajting pred otvaranje sezone u Australiji, „Ranije smo govorili da će svako pomeranje pri kočenju biti pod istragom. Sada imamo jednostavno pravilo koje kaže da ako se netipično mnogo pomera ili nepotrebno sporo i tako može da ugrozi drugog vozača, tada će njegov potez biti pod istragom“.
Vajting je pojasnio da će se prilikom analize svakog incidenta gledati da li je to bio opasan manevar, a ne obavezno jer se pomerao pri kočenju.
Izvor: Sportklub.rs
Opa! Svi za Ferarija!
A Pit juče reče, nema ništa novo ni ove godine, sve po starom ide! :))) Koji prork!
Kad Ferari rasturio Mečkedes. Auuu, drago mi je za Hamdiju. Da se ponovi opet i opet! Valjda ima veze i sa nestankom Bernija dekice...
Mada F1 nisam gledao. Možda sad počnem po malo. Jel bio tužan čika Toto Volf???
Oktopod
Ferari je definitivno jak,Mecka takodje je jos uvijek brza.Pitanje sta bi bilo da Mecka nije lose odigrala takticki I izgubila bitku sa Ferarijem u boksu gdje je trka i rijesena.Fetel je cjelo vrijeme disao Hamdiji za vratom,kasnije kad je Fetel bio na prvoj poziciji Hamdija nije mogao da ga prati,prednost se povecvala sve do 6s kada je Fetel samo pustio gas i u stilu dok je vozio za Red Bull Renaultu rutinski odvezao do kraja.Sem Tora Rosa,ostali Renault timovi su imali los vikend,bas los.