home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

29 Mar 2017 - 20:27 Sport Link

Botas: Preticanje nije postalo nemoguće

Novi vozač Mercedesa Valteri Botas smatra da ne treba suditi o "manjku" preticanja posle samo jedne trke u sezoni Formule 1.

27-godišnji Finac je na svom debiju u Mercedesu osvojio treće mesto na stazi "Albert park" u Australiji, dok je prvi bio Sebastijan Fetel u Ferariju, a drugi Botasov klupski kolega Luis Hamilton. Ipak, viđena su samo dva preticanja, u odnosu na 26 od prošle godine, o čemu su govorili prvi čovek FIA Žan Tod i Luis Hamilton.

Botas, ipak, smatra da "preticanja" nisu u potpunosti žrtvovana, kako bi bolidi bili brži, a trke spektakularnije.

"Mislim da će u budućnosti preticanja biti malo komplikovanija, ali da će sve zavisiti od staze. Na nekim stazama ćemo videti dobru vožnju, dok će na drugima preticanje biti nemoguće, kao što je slučaj u Barseloni. Sačekajmo još nekoliko trka da prođe da vidimo kako će biti. Sigurno je da je u Australiji bilo komplikovanije nego ranije", kaže Botas.

Naredna trka sezone u Formuli 1 vozi se za Veliku nagradu Kine 9. aprila, koja bi prema očekivanjima trebalo da donese više preticanja zbog svog dugog pravca.

Izvor: Sportklub.rs

Tod: Manjak preticanja – cena koju vredi platiti

Prvi čovek Svetske automobilske federacije Žan Tod rekao je da se nekih stvari vredi odreći da bi bolidi Formule 1 bili brži i spektakularniji.

Tokom prve trke sezone – Velike nagrade Australije viđena su samo dva preticanja na stazi, u poređenju sa 26 prošle godine. Time su ostvarene sumnje da bi veća zavisnost od aerodinamike u kombinaciji sa manjim trošenjem pneumatika mogla da dovede so znatnog smanjenja broja preticanja.

„Preticanja su oduvek bila problem u auto-moto sportu. Sećam se trka pre 20 ili 30 godina, kada bolidi na svežim pneumaticima, koji su bili brži za dve ili tri sekunde, nisu mogli da preteknu one koji su bili ispred njih, pošto su preticanja bila izuzetno teška. Jasno je da možemo da shvatimo da će preticanja biti još teža ove godine, ali smo pokušali da nađemo način da bismo ih olakšali. Možda će novi propisi sve dodatno otežati, ali možda je to bila cena koju vredi platiti zbog širih bolida i veće aerodinamike“, rekao je Tod.

Vladajuće telo Formule 1 trebalo bi da razmisli o dužinama DRS zona posle Velike nagrade Kine, kada bude jasno koliko su preticanja zapravo teža nego ranije. Tod je takođe istakao da na duže staze Frormula 1 treba da razmisli o promeni aerodinamičnog koncepta da bi budući bolidi lakše mogli da prate jedan drugog.

„To je nešto o čemu treba da razmislimo kada budemo razgovarali o budućim propisima, o tome da li je to dobar kompromis“, rekao je Tod.

Trostruki svetski šampion Luis Hamilton nagovestio je posle otvaranja sezone da je trenutna situacija po pitanju preticanja najgora koju je iskusio od početka svoje karijere.

„Definitivno se neće popraviti, ovako će biti do kraja sezone“, naglasio je Hamilton.

Izvor: Sportklub.rs

Rikardo: Nemam jasan odgovor...

Vozač Red Bula Danijel Rikardo nema jasan odgovor na pitanje zašto su njihovi bolidi bili toliko iza Ferarija i Mercedesa u Australiji.

Rikardo je ozbiljno kasnio u kvalifikacijama, a onda je zbog tehničkih problema ostao bez poena u trci.

"Izgledalo je posle prvih treninga da smo solidni. Ali, odjednom smo izgubili performans. Nema jasnog odgovora zašto. Imamo još mnogo toga da naučimo o novom bolidu i celom paketu. Od osam dana koliko sam bio na stazi sa njim, možda sam imao dva dobra, tako da ima još mnogo toga da se nauči i reši", rekao je Rikardo.

Ipak, australijski vozač je optimističan za nastavak sezone jer, ako ništa drugo, teško da može bude gore nego na Albert Parku.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 1006



Komentari

Mile antena

Formula 1: Jeftiniji i glasniji motori od 2021
Formula 1 sprema se za reviziju motora od 2021.i napustanje trenutnih 1.6l V6 Hibrida. Fanovi se žale na nedostatak buke još od 2014.
Sve je spremno za promenu od 2021. FIA namerava da predstavi jeftinije i glasnije motore sa ciljem da zadovolji i fanove i proizvođače.Tokom sastanka postalo je jasno da proizvođači i timovi žele da krenu u drugom pravcu u budućnosti.Ali da određeni elementi tehnologije ostanu.
Predsednik FIA-e Žan Tod kaže:"Prijatno sam iznenađen tokom sastanka, i činjenicom da su se mnogi složili u kom pravcu bi Formula 1 trebala da ide".
"Naravno moramo da sednemo i da krenemo sa radom kroz fine detalje oko toga kakve bi tačno pogonske jedinice trebale da budu, mislim da smo na pravom putu.Radujem se radu kroz proces da dođemo do najboljih odluka za Formulu 1 u budućnosti".
Još nije potpuno jasno kakav će dogovor biti oko motora, ali FIA ima zadate ciljeve:

Želja da F1 ostane vrhunac motosporta, KAO I LABARATORIJA ZA RAZVIJANJE TEHNOLOGIJE KOJA JE RELEVANTNA DRUMSKIM AUTOMOBILIMA. ps kako su ovo smeli da izjave!!!!!!!!

Težnja da buduće pogonske jedinice budu snažne, kao i da budu jednostavnije i jeftinije za razvijanje i proizvodnju
Poboljšati zvuk pogonskih jedinica
Želja da se omogući vozačima da stalno voze na limitu.

Autor Renault Terminator 01 Apr 2017, 21:17

Aaa da,ma tom sastanku je bio VW Das Garbage

Autor Renault Terminator 01 Apr 2017, 21:20

@Renault Terminator,
neko kao ti ko je bio u kanadi i (predpostavljam) zna engleski bi trebao malo bolje da prouci izjave umesto da veruje "medijima" koji jos uvek koriste google translator da prevedu vest.
covek apsolutno nigde nije spominjao drumske automobile vec je rekao da formula 1 mora da razvije motore koji su "ROAD RELEVANT", sto znaci moraju imati odredjene karakteristike i ponasanje na putu, a ne da budu baza za serijske aute.
ali dobro, ti ako zelis da ti kurir bude izvor informacija - tvoj izbor.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/128744/f1-plans-cheaper-noisier-2021-engine-switch

Autor mile antena 01 Apr 2017, 22:33

Mile antena

It stated there had been agreement for the engines to remain road relevant - but at the same time becoming simpler, and cheaper to develop.

Mile,Ja znam da engleski nije srpski,da na engleskom jedna rijec ima vise znacenje,dok kod nas jedna rijec ima jedno znacenje u skoro 99%.U ovom pasus je veoma jasno o cemu se radi,nego si ti savrseno svjestan da se to moze protumaciti na vise nacina I onda poturas takve stvari misleci da ovdje to niko ne zna I da smo glupi, ali ako se procita cjeli tekst veoma je jasno sta su ucesnici sastanaka htjeli da kazu ovim pasusom a to je "Želja da F1 ostane vrhunac motosporta, KAO I LABARATORIJA ZA RAZVIJANJE TEHNOLOGIJE KOJA JE RELEVANTNA DRUMSKIM AUTOMOBILIMA"

Autor Renault Terminator 01 Apr 2017, 22:50

to i jeste problem za one koji prevode direktno sa engleskog pa rec cesto izgubi smisao. citao sam nedavno jednu pricu u telegrafu gde je tip napisao "i hope you don't mind that i'm contacting you", a nasi genijalci su preveli to kao "trcala si mi kroz misli ceo dan pa te zato kontaktiram" ... jer su valjda nasli u recniku da "mind" znaci "misli" ... sta drugo treba da kazem?

tako je i u ovom slucaju, "road relevant" nema apsolutno nikakve veze sa drumskim autima vec znaci da tehnologija mora imati karakteristike da odgovara nacinu/uslovima voznje.

nadji mi tu zadnju recenicu u originalnoj formi (na engleskom ili na kom vec jeziku je tip izjavio).

p.s. treba li da te uopste pitam sta je toliko relevantno ili ces mi opet reci da pisem pismo formuli 1 i pitam njih???

Autor mile antena 01 Apr 2017, 23:08

Mile

Ovdje su bili referati o povezanosti F1 I obicne autoindustrije da je suvisno bilo sta vise pisati o tome.A I ovaj sastanak FIA je samo jos jedna od potvrda povezanosti F1 I autoindustrije.
Na koju recenicu mislis?

Autor Renault Terminator 01 Apr 2017, 23:15

Na tu recenicu koju si napisao velikim slovima

Autor mile antena 02 Apr 2017, 00:10

Mile

Evo cjeli tekst u orginalnom izdanju,bas sa ovog saja koji si okacio.

Formula 1 is set to ditch its current formula of turbocharged hybrid powerunits in favour of cheaper and noisier engines from 2021.

FIA president Jean Todt met with F1's current manufacturers, plus representatives from outside the sport including the Volkswagen Group, in Paris on Friday to discuss whether F1 should look at a different type of powerunit in the future.

During that meeting, a broad agreement was reached about a new path for F1 to follow - which will likely result in the abandonment of 1.6-litre turbo hybrid units, although some of the technology may remain.

Although discussions to frame the exact specification of engines will take several years, the FIA issued a statement on Saturday saying that broad outline of goals had been agreed.

It stated there had been agreement for the engines to remain road relevant - but at the same time becoming simpler, and cheaper to develop.

Furthermore the engines had to maintain high power levels, with better sound and a 'desire to allow drivers to drive harder at all times'.

The latter desire is likely related to a move away from the fuel economy limitations of the current regulations, which impose a 105kg petrol limit in races.

FIA President Jean Todt said: "I was very pleased with the process, and the fact that so many different stakeholders were able to agree on a direction for the FIA F1 world championship in such an important technical area.

"Now we must sit down and work through the fine details of exactly what the 2021 power units will be.

"But we have begun on the right foot, and I am looking forward to working through the future."

Evo kako je tekst preveden.Nisam ga ja prevodio ali nista nebi ni mjenjao,mozda ga nebi znao ni ovako prevesti.

Formula 1: Jeftiniji i glasniji motori od 2021

Formula 1 sprema se za reviziju motora od 2021.i napustanje trenutnih 1.6l V6 Hibrida. Fanovi se žale na nedostatak buke još od 2014.
Sve je spremno za promenu od 2021. FIA namerava da predstavi jeftinije i glasnije motore sa ciljem da zadovolji i fanove i proizvođače.Tokom sastanka postalo je jasno da proizvođači i timovi žele da krenu u drugom pravcu u budućnosti.Ali da određeni elementi tehnologije ostanu.
Predsednik FIA-e Žan Tod kaže:"Prijatno sam iznenađen tokom sastanka, i činjenicom da su se mnogi složili u kom pravcu bi Formula 1 trebala da ide".
"Naravno moramo da sednemo i da krenemo sa radom kroz fine detalje oko toga kakve bi tačno pogonske jedinice trebale da budu, mislim da smo na pravom putu.Radujem se radu kroz proces da dođemo do najboljih odluka za Formulu 1 u budućnosti".
Još nije potpuno jasno kakav će dogovor biti oko motora, ali FIA ima zadate ciljeve:

Želja da F1 ostane vrhunac motosporta, KAO I LABARATORIJA ZA RAZVIJANJE TEHNOLOGIJE KOJA JE RELEVANTNA DRUMSKIM AUTOMOBILIMA.

Težnja da buduće pogonske jedinice budu snažne, kao i da budu jednostavnije i jeftinije za razvijanje i proizvodnju
Poboljšati zvuk pogonskih jedinica
Želja da se omogući vozačima da stalno voze na limitu.

Aj sad ti prevedi taj orginalni tekst da vidim kako ces protumaciti.

Autor Renault Terminator 02 Apr 2017, 11:09

Mile

Evo jos jedan tekst na temu sastanka Fia I proizvodjaca..

Formula 1 dogovorila plan za uvođenje jeftinijih i zvučnijih motora

Izgleda da su svi timovi spremni da odbace trenutne hibridne agregate iz takmičenja.
Predsednik FIA-e je u petak imao sastanak sa predstavnicima svih proizvođača u Formuli 1 a ovom događaju prisustvovali su i ljudi iz Volkswagen grupe a glavna tema bila je uvođenje drugačije verzije agregata. Posle diskusije sve strane složile su se oko novog razvojnog puta a kao razultat toga najverovatnije biće odbacivanje trenutne konfiguracije 1.6 turbo agregata a za novu specifikaciju pogonskih jednice biće potrebno određeno vreme.
Sve u svemu zaključak sastanka bio je da agregati ostanu zasnovani na kasnijoj primeni u automobilskoj industriji ali da budu manje složeniji, jefitini i da daju dosta jači zvuk. Takođe, navodi se da bi ujedno trebalo da nestane i pravilo štednje goriva u trci.
“Veoma sa zadovoljan sastankom, gde je nekoliko strana uspelo da se složi po pitanju različitih stvari a to je dalji razvojni put šampionata. Naravno je da ćemo se mi još nekoliko puta sastati i dogovoriti oko raznih detalja i kakve ćemo motore imati 2021. godine.” kazao je Jean Todt

Autor Renault Terminator 02 Apr 2017, 12:43

procitao sam tekst nekoliko puta, ali mi i dalje nesto nije jasno.
mozes li da mi kazes koja recenica na engleskom je prevod ove recenice koju si ti postavio?

"Želja da F1 ostane vrhunac motosporta, KAO I LABARATORIJA ZA RAZVIJANJE TEHNOLOGIJE KOJA JE RELEVANTNA DRUMSKIM AUTOMOBILIMA."

Autor mile antena 02 Apr 2017, 15:40

Pravilo stednje goriva u trci je najveca glupost uvedena u F1. Cak i one zabrane testiranja i razvoja tokom sezone su manje sra.e od stednje! Stednja goriva plus tokeni su stomacni virus za F1!

Autor Optimus Prime 02 Apr 2017, 16:07

Mile

Dobro,daj da cujem tvoju sustinu teksta?

To se odnosilo na ovaj pasus

It stated there had been agreement for the engines to remain road relevant - but at the same time becoming simpler, and cheaper to develop.

A ovaj drugi prevod tog istog pasusa je jos precizniji od predhodnog

"Sve u svemu zaključak sastanka bio je da agregati ostanu zasnovani na kasnijoj primeni u automobilskoj industriji ali da budu manje složeniji, jefitini i da daju dosta jači zvuk."

Sustina teksta je jasna,ja bih volio da ti prevedes cjeli tekst sa autosporta pa da vidimo dali se sustina teksta razlikuje u odnosu na ova dva prevoda ili su samo finese u pitanju a sustina price ista.Znas engleski perfektno,nebi radio tu gdje radis da ti jezik nije odlican tako da ovo za tebe nije nikakav problem jedino ako imas vremena da odvojis za to.

Autor Renault Terminator 02 Apr 2017, 17:05

@Renault Terminator,
postoji nekoliko gresaka u prevodu, mada nijedna nije velika kao sporan paragraf koji smo diskutovali.
u originalnom tekstu pise da su diskutovani novi motori i autor teksta onda nagadja da bi neki delovi tehnologije mogli ostati. u prevedenom delu pise da proizvodjaci zele promene, ali da delovi tehnologije ostanu isti. ali dobro, to nije neka velika greska.
po mom misljenju, deo koji nema smisla je ta recenica "KAO I LABARATORIJA ZA RAZVIJANJE TEHNOLOGIJE KOJA JE RELEVANTNA DRUMSKIM AUTOMOBILIMA". ta recenica se bas nigde ne spominje u originalnom tekstu vec je autor taj deo sam dodao na osnovu "road-relevant". "road" je rec koja je odnosi na bilo kakav put - terenski put, auto-put, obicna ulica, staza ... tako da u ovom slucaju znaci da se bolid mora prilagoditi podlozi i samom nacinu trkanja. tako da da - zelja jeste da moraju postanu jednostavniji i jeftiniji, ali ti onda sledeca recenica jos vise nagovestava sta znaci "road-relevant".
---Furthermore the engines had to maintain high power levels, with better sound and a 'desire to allow drivers to drive harder at all times'.---
sto ti govori da takvi motori moraju biti prilagodjeni za uslove voznje u formuli 1, ne da trebaju biti baza za testiranje tehnologije za serijske aute ...

Autor mile antena 02 Apr 2017, 22:05

Mile

Za neke djelove si u pravu.Ali road-relevant se po meni ipak vise odnosi i asocira na ovo sto je prevedeno,pogotovo u drugom tekstu gdje je to preceznije prevedeno nego u prvom.Jer,bio bi drugaciji izraz od "road-relevant" da je tako kao sto ti tvrdis.

Autor Renault Terminator 03 Apr 2017, 06:30