home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota je izašla kao pobednik na veoma uzbudljivom otvaranju sezone 2017 FIA WEC voženoj na stazi Silverston. Preokreti i žestoke borbe u svakoj od četiri klase su najavile vrlo uzbudljivu sezonu FIA Svetskog endurans šampionata.

Odustvo Audi Sport odeljenja, ali i prelazak Rebellion tima u LMP2 klasu je prilično smanjio broj posada u LMP1 klasi, ali to nije uticalo na vrlo žestoke borbe. Toyota Gazoo Racing tim je jasno pokazao svoje namere za ovu sezonu došavši na Silverston sa aero paketom optimizovanim za visoke aero potiske, dok je Porsche odlučio da ovu trku iskoristi kako bi što bolje pripremio svoj nastup na Le Manu pa je za 919 Hybrid korišćen aero paket sa malo aero potiska.

Na kvalifikacijama najbrže vreme su postigle posade #7 Toyota u LMP, #26 G-Drive Racing u LMP2, #67 Ford Chip Ganassi UK u GTE Pro i #98 Aston Martin Racing u GTE Am.

Ono o čemu se dosta pričalo, ali je sada konačno moglo da se proveri u čistom trkačkom tempu je bila brzina novih LMP2 prototipova koji su apsolutno potvrdili da nove šasije (svi timovi su se odlučili za Oreca 07) uparene sa novim 4.2 V8 Gibson agregatom koji proizvodi oko 600KS nude izuzetno dobre performanse. Toliko dobre da je Bykolles posada na kvalifikacijama zauzela tek 9. mesto iza četiri LMP2 posade uprkos tome što za Bykolles tim ove sezone voze prilično solidna vozačka imena kao što su Džejms Rositer, Oliver Veb i Dominik Krajhamer, kao i da je za ovu sezonu AER pogonski agregat zamenjen Nismo 3.0 V6 TT motorom iz NISMO GT-R LMP1 projekta.

Engleska je ponudila standardni asortiman promenljivog vremena, tako da je kiša u nekoliko navrata padala tokom trke što je doprinelo da trke budu još uzbudljivije. Engleski gledaoci su ponovili posetu iz prošle godine, pa je i ovog puta tokom trkačkog vikenda zabeležena poseta od oko 50.000 posmatrača.

Trka je imala pakleni finiš u kome je #8 Toyota TS-050 posada (Nakadžima, Buemi, Dejvidson) zabeležila pobedu sa samo nekoliko sekundi prednosti u odnosu na drugoplasiranu Porsche #2 posadu. Buemi je uspeo da obiđe Hartlija na samo 12 minuta pre kraja 6-časovne trke i tako pobedom započne novu sezonu, dok su Porsche posade morale da se zadovolje pozicijama 2 i 3.

Haun Maria Lopez je imao neslavni debitantski nastup u Toyota timu izletevši sa staze i teško oštetivši #7 Toyota prototip. Uz dosta problema, Lopez je uspeo da doveze automobil do boksa, da bi mehaničari nakon duže intervencije uspeli da osposobe automobil, tako da je ova posada uspela da završi trku kao četvrta zbog toga što je Džejms Rositer u #4 Bykolles imao udes na ulazu u pitlejn nakon čega je ova posada odustala od učešća.

Nove LMP2 mašine su se pokazale kao veoma brze, a kako je utvrđeno, podjednako su pouzdane kao prethodna generacija. Pobedu je osvojila posada Jackie Chan DC Racing (podršku i logistiku obezbeđuje Jota Sport)  sa Oliverom Džarvisom, Tomasom Lorenom i Ho-Ping Tungom. Prošlogodišnji član Audi Sport tima, a sada vozač Džeki Čenovog tima je bio ključni element neophodan da se iznenade vrlo snažne postave G-Drive Racing, Signatech Alpine i Valliant Rebellion timova.

U GTE Pro klasi pobedu je osvojila posada #67 (Hari Tinknel, Endi Prio i Pipo Derani) koja je i pored problema u početnoj fazi trke sa vratima koja se se otvarala i sa „sporim pucanjem“ gume uspela da bude brža od ostalih takmičara u klasi, kao i od timskih kolega u #66 Ford GT automobilu. Ferari i Porše timovi su takođe imali svojih problema, pa je #71 AF Corse kažnjena zbog kontakta sa LMP2 prototipom, dok je požar na motoru prekinuo trku Porsche #92 posade. Porsche se pojavio sa novim modelom za 2017 koji je pokazao solidan tempo  osvajanjem trećeg, dok je AF Corse #51 posada osvojila drugo mesto.

U GTE Am je bilo izuzetno dramatično i pored toga što je u ovoj klasi nastupalo izuzetno malo posada. Borbe u ovoj klasi su bile intezivne kao i u ostalim klasama, ali je finiš trke za vodeće posade u ovoj klasi bio posebno uzbudljiv. Met Grifin je za volanom #61 Ferrari automobila u završnici trke vozio izuzetno brzo smanjujući prednost vodećeg Pedra Lamija u #98 Aston Martin Vantage. Na 15 minuta do kraja trke, Grifin uspeva nakon nekoliko neuspešnih manevara da obiđe Lamija i pređe u vođstvo da bi 10 minuta kasnije morao u boks na dolivanje goriva što je ovu posadu pomerilo na treće mesto iza Lamija u #98, ali i Moline u #54 Ferrari. Grifin je za poslednjih 5 minuta uspeo da nadoknadi izgubljeno i pridruži se borbi Moline i Lamija koja je kulminirala kontaktom u poslednjoj krivini što je Grifin iskoristio i zabeležio pobedu za #61 Clearwater posadu (Keita Sava, Veng Sun Mog i Met Grifin), dok je drugo mesto pripalo posadi #98 (Pedro Lami, Pol Dala Lana, Matias Lauda). Posada Spirit of Race #54 nije uspela da završi trku nakon incidenta u poslednjim metrima trke, tako da je treće mesto osvojila Porsche 911 RSR posada  Dempsey Proton Racing tima (Krisitan Rid, Mateo Kairoli, Marvin Dinst).

Izvor i više slika na sajtu Nacionalnaklasa.com



čitanja : 843



Komentari