
Samo dve nedelje posle Monce, vreme je za Hungaroring i za drugu rundu Evropskog kupa turing automobila, na kojoj će nastupiti dvojica spskih takmičara: Mladen Lalušić u “seat leon rejseru” i Rudolf Pešović u “audiju RS 3 LMS”.
Dvojica Srba poslednji put su se našla u ETC kupu septembra 2015. u Brnu, kada su u tadašnjoj monomarki startovali Dušan Borković i, takođe, Lalušić. Mladen je tada vozio za svoj tim, Lein rejsing, kao što će učiniti i predstojećeg vikenda.
Poslednjih sezona redovan u šampionatu Centralnoevropske zone na kružnim stazama, Rudi Pešović debituje u kategoriji i time pravi novi iskorak u svojoj karijeri. Njegov predstojeći ETCC nastup najavljen je kao jednokratna avantura, a odvija se pod zastavom GM rejsing tima i uz podršku menadžerskih i tehničkih veština Mikice Vesnića.
Trkač iz Gornjeg Milanovca šesti je Srbin koji će startovati u ETC kupu. Led je 2010. probio Vojislav Lekić, Aleksandar Tošić ga je vozio 2011. i 2012, Borković se takmičio 2013. i 2015, Vesnić je u kategoriju stupio 2014, a Lalušić 2015.
ETCC je na Hungaroringu poslednji put bio 2015, kada su trke u monomarki – klasi uporedivoj sa aktuelnom ETCC 1 – osvajali Ferenc Fica i Borković, danas obojica piloti TCR Internacionalne serije. Kup je, kao i u Monci, ovog vikenda prateći program Svetskog prvenstva turing automobila.
Posle relativno haotičnog ETCC otvaranja u Italiji, obeleženog kaznama i vozačkim glupiranjima, na pisti u Mođorodu očekujemo trezvenije glave i – vrlo bitno – više učesnika.
Za Italiju je bilo prijavljeno 11 automobila, ali je zaista nastupilo deset. U Mađarskoj startna lista treba da bude duža za tri imena. “Honde” će ponovo voziti Švajcarci Kristjohanes Šrajber i Peter Rikli, prvi i treći u generalnom. Piloti “audija” su Pešović i Bugarin Plamen Kralev. Svi ostali automobili su “seati”, a u njima će biti: Lalušić, Petr Fulin, Igor Stefanovski, Andreas Pfister, Fabio Mota, Žolt David Sabo, Norbert Nađ, Anet Đerđ i Aleksandar Artemjev.
Pešović je potpuno nov u karavanu, Anet Đerđ je prijavljena za Moncu, ali tamo nije izlazila na stazu, dok je Kazahstanac Artemjev povratnik u takmičenje: on je vozio rundu ETC kupa na Hungaroringu 2015, tada kao i sada za Baporo motorsport.
Mađarske navijače posebno će obradovati nastup čak troje lokalnih mladih vozača – Sabo, Nađ i Đerđova u zbiru imaju 63 godine i svi brane boje Zenge motorsporta.
Aktuelni odnos snaga u ETC kupu uspostavljen je u Monci, gde nijednu trku nije osvojio vozač koji je prvi prošao kroz cilj. Na tabeli vodi Šrajber sa 20 poena, ispred Fulina i Riklija, koji su izjednačeni na koti 17. Stefanovski je na poziciji 4, sa 9 uknjiženih bodova, koliko ima i petoplasirani Nađ. Lalušić je deveti sa jednim poenom.
“Honde” su u Italiji dominirale performansama i pojedinim suparnicima one već izgledaju teško dostižne. Inače, sva vozila Folksvagen grupe u ETC kupu podležu TCR tehničkim pravilima i balansu performansi, shodno dogovoru koji su u poslednji čas sklopili FIA i TCR promoter. Za razliku od njih, “honde sivik” imaju FIA TCN2 homologaciju i TCR balans performansi se na njih ne odnosi.
“U Monci smo videli da možemo da se pokažemo dobro, ali su “honde” zaista moćne”, primetio je 22-godišnji Nađ, prošle godine treći u tadašnjoj TCN2 klasi ETC kupa. “Nadam se da ću ovde imati koristi od dobrog poznavanja staze, na kojoj sam se trkao u domaćim prvenstvima. Kada se Mađar takmiči u nekoj internacionalnoj seriji na Hungaroringu, ljudi polude i zato će ovo svakako biti poseban vikend u mojoj karijeri.”
Slično gledište i motivaciju ima i Nađov kolega Sabo: “Hungaroring je za mene posebno mesto, jer sam na njemu prvi put u životu vozio trkački automobil. Dodatno me motiviše broj Mađara koji dolaze u Mođorod da podrže Zenge motorsport. Voleo bih da ih učinim ponosnim tako što ću izaći na podijum i to je moj cilj ovog vikenda.”
Dok Mađari merkaju podijume na svojoj domaćoj stazi, Mota namerava da najpre popravi sopstvena izdanja, iz čega bi sledili i bolji plasmani. “U Monci nismo došli do rezultata koje smo želeli, ali smo održali vrlo koristan sastanak unutar tima i jako ćemo se potruditi da poboljšamo naše performanse. Šampionat je veoma konkurentan, ali ukoliko buemo napredovali, verujem da možemo da se borimo za najviše pozicije počev od Hungaroringa”, kazao je Portugalac koji vozi za novosadski Lein.
Pfister je u Italiji osvojio samo 4 boda. Transmisija njegovog “leona” pripada starijoj generaciji i Nemac se nada da će se to rešenje u Budimpešti pokazati kao manji hendikep nego u Hramu brzine: “Znali smo da nam sa našim DSG menjačem starije specifikacije neće biti lako na dugačkim pravcima u Monci. Zbog toga smo izgubili na krajnjoj brzini, ali sam opet izvezao dve dobre trke i osvojio sam neke poene. Na Hungaroringu ima više krivina i tu treba da budemo konkurentniji.”
Napominjemo da oba ETCC sprinta kreću iz mesta, što je najkrupnija izmena u sportskom pravilniku u odnosu na ETCC sezonu 2016.
Svakog vikenda, takmičari se bore i za nagradni fond od 18.000 evra, ali to važi samo za celosezonske učesnike kupa.
ETCC na Hungaroringu, satnica
petak, 12. maj:
13:00 – 13:45 (45′) test 1
14:45 – 15:30 (45′) test 2
subota, 13. maj:
10:30 – 11:15 (45′) trening
15:45 – 16:15 (30′) kvalifikacije
nedelja, 14. maj:
9:00 – trka 1 (12 krugova, start iz mesta, poredak prema rezultatu kvalifikacija)
10:05 – trka 2 (12 krugova, start iz mesta, poredak dobijen inverzijom prvih 8 iz trke 1)
Obe trke Evropskog kupa turing automobila na Hungaroringu biće direktno prenošene na Eurosportu 2.
Izvor: Serbiaring.com