home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kada je građen i izgrađen, Hungaroring je imao jednu i glavnu namenu: da postane prvi autodrom u tadašnjem socijalističkom lageru koji će ugostiti Formulu 1.

Tu osnovnu svrhu, on je i ispunio, pa najprestižnije formula takmičenje od 1986. redovno pohodi autodrom smešten dvadesetak kilometara severoistočno od Budmpešte. WTCC trke su po popularnosti i posećenosti neprikosnoveno druga od svih kategorija koje se tu takmiče. Taj status one, naravno, uživaju jer mađarski navijači u disciplini imaju Norberta Mihelisa, branioca nacionalnih boja s kojim mogu da se identifikuju.

WTCC danas teško može da se zamisli bez Hungaroringa, pa nije čudno što je pomalo zaboravljena činjenica da je Mađarska dobila organizaciju trka Svetskog prvenstva 2011. samo zato što je Maroko otpao s programa. Naravno, na izbor zamenske lokacije uticalo je prisustvo lokalnog pilota u seriji, a uspeh inauguralne trke zacementirao je status piste u Mođorodu na globalnom turing kalendaru.

Dve Mihelisove pobede na Hungaroringu ostale su odlično upamćene, ali je ovo mesto znalo da donese još uzbuđenja. Nekada bi se za njih pobrinula kiša – a kad pada, ona pada ozbiljno – nekada neočekivani pobednik poput Roba Hafa 2013, Đanija Morbidelija 2014, ili Mehdija Benanija 2016, a nekada udes – Mihelisov iz 2011, ili Tarkvinijev 2013.

U principu, konfiguracija Hungaroringa obezbeđuje teren za dobre turing trke i 2017. u tom smislu ne bi smela da bude izuzetak, utoliko više što ove godine nema dominacije nijednog tima, niti vozača.

Ovog vikenda u Mođorodu startuje istih 16 pilota koje smo pre dve sedmice videli u italijanskom Hramu brzine. Govoreći o brendovima, na stazi će biti po pet “hondi”, četiri “sitroena”, tri “volvoa”, po dva “ševroleta” i “lade”.

Sva WTCC dešavanja odvijaju se u dva dana. U petak akcije nema, za subotu su predviđena dva treninga od po 45 minuta, kao i kvalifikacije u tri runde i MAC3. Uvodna i glavna trka na rasporedu su u nedelju. U prvom sprintu, s pol-pozicije kreće vozač koji je zabeležio 10. vreme u Q2 segmentu kvalifikacija, dok u drugom to čini vozač s najbržim krugom u Q3 rundi.

Hungaroring je sedmi put na kalendaru Svetskog turing šampionata. Najbrži kvalifikacioni krug na pisti dugačkoj 4,381 kilometar izvezao je Hose Marija Lopes u “sitroenu C-elize” u sezoni 2016, u vremenu 1:46,109 (prosek 148,6 km/h).

Rekord kruga postignut je 2014, takođe u “sitroenu”, a njegov vlasnik je Ivan Miler, koji je u Mađarskoj osvojio 4 od 12 dosad voženih trka. Alzašanin je rekorder vremenu od 1:50,119 i prosečnoj brzini od 143,223 km/h ostvarenoj u trkačkim uslovima. Upoređenja radi, kažimo i to da su prosečne brzine u Monci veće za 40 km/h

WTCC satnica na Hungaroringu:

subota, 13. maj

9:00-9:45 (45′) – trening 1

11:30-12:15 (45′) – trening 2

14:00-14:20 (20′) – kvalifikacije Q1

14:25-14:35 (10′) – kvalifikacije Q2

14:40 – kvalifikacije Q3

15:00-15:20 (20′) – MAC3

nedelja, 14. maj

12:35 – uvodna trka (12 krugova – 52,137 km)

13:45 – glavna trka (15 krugova – 63,723 km)

Kvalifikacije i MAC3 biće prenošeni uživo na Eurosportu 2, a trke na Eurosportu 1.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 659



Komentari