
Zetsche: Jak Ferrari je dobar za Formulu 1
Prvi čovek Mercedesa kazao je da njihova borba sa italijanskim timom jako dobra za ceo šampionat.
Prva četvrtina ovogodišnjega šampionata je upravo završena, posle koje na čelu karavana imamo vozača Sebastiana Vettela koji je ima trenutno šest bodova viška od drugoplisiranog Lewisa Hamiltona. Upravo ovaj period obeležio je veliku borbu između Merecdesa i Ferraria, što je donekle ponovo vratilo Formulu 1 na stari kolosek.
“Za ceo sport, ovakva borba za titulu je veoma dobra.” kazao je Dieter Zetsche. “Naravno da se moji živci ne slažu sa mojim mišljenjem, ali mi je drago što je Ferrari napravio ovakav napredak. Ja sam uvek govorio da je najslađa pobeda kada trijumfujete u poslednjoj trci sa ukupnom razlikom od jednog poena.”
Izvor: f1-serbia.com
Ross Brawn: Vettel je ključ Ferrarijevog uspeha
Jedan od vodećih ljudi Formule 1 kazao je da je nemački vozač značajno doprineo ovogodišnjoj uzbudljivoj sezoni.
Ross Brawn bio je ključni čovek Ferrarija u uspšenoj Todtovoj i Schumacherovoj eri, kada je tim osvojio nekoliko titula, a sada radi na funkciji sportskog direktora od strane novog vlasnika Liberty Media grupe.
“Šta sve Sebastijan radi u crvenom bolidu je dobro za šampionat i za sve gledaoce. Većina fanova želi da vidi uspešan Ferrari a Sebastian je ključ toga uspeha. Sa druge strane Mercedes je došao na samoj granici limita a Vettel veoma lako dolazi do podijuma. Ferrari je mnogo bolji na polju kontinuiteta.” kazao je Brawn.
Izvor: f1-serbia.com
McLaren planira novi set unapređenja za trku u Monaku
Tim iz Vokinga planira da na narednoj trci donese nove delove.
McLaren planira da nastavi sa daljim unapređenjima svog bolida, odnosno da nastavi pozitivan trend razvoja sa VN Španije, tako što će i na VN Monaka doneti nove delove. Na Katalunji mogli smo da vidimo nova krila, pod i elemente na šasiji bolida, što je dosta pomoglo Fernandu Alonso da na kvalifikacijama zabeleži sedmo mesto. Ohrabreni ovim uspehom, tim iz Milton Kinsa sada želi i da u Monaku ima još bolji bolid, jer su tamo kvalifikacije dosta značajne.
“Mi smo reorganizovali i sasatvili novi tim inženjera, koji radi na veoma visokom operativnom nivou. Mogu da se vide rezultati a podaci o korelaciji su stvaro zadiviljući. Ovaj odnos sa staze, vazdušnog tunela i kompjuterski analiza iznosio je čak 95%. Ono što ste videli na bolidu u Španiji je samo prvi deo paketa u Monaku će biti i drugi.” kazao je Eric Boullier.
Izvor: f1-serbia.com
Marko: Zaostatak za vodećima smanjili smo za oko 60%
Ekipa Red Bull želi da što spremnije dočeka nova poboljšanja od strane Renaulta.
Tim iz Milton Kinsa je na stazi u Barseloni doneo novi set unapređenja na novom bolidu, uz pomoć koga su uspeli da značajno smanje zaostatak za vodećima. Ipak, to nije bilo dovoljno, pa je tako Daniel Ricciardo trku za VN Španije završio na trećem mestu ali sa 75 sekundi kašnjenja za vodećima.
“Uspeli smo da za 60% smanjimo naš zaostatak za Mercedesom i Ferrarijem. Očekujemo još neke nove delove već u Austriji, ali sve ostalo zavisi od momenta kada će Renault spremiti novu specifikaciuju agregata.” kazao je Helmut Marko.
Izvor: f1-serbia.com
Timovi nezadovoljni zbog špekulacija o saradnji između Mercedesa i Honde
Dva tima u šampionatu protive se ideji kako bi se pomoglo Hondi da pronađe pravi put u razvoju svog agregata.
Informacije o tome da bi Mercedes mogao da pomogne Hondi u daljem razvoju svog motora počele su da se pojavljuju u poslednjih nekoliko nedelja, a u tome bi mogla da se umeša i austrijska kompanija Avl koji bi radila na polju što bolje pouzdanosti motora.
Toto Wolff sa druge strane nije potvrdio ove navode:
“Honda je valika i prestižna kompanija. Oni su sada u teškoj situaciji i uveren sam da će naći način kako da prevaziđu sve ovo bez naše pomoći.”
I pored toga Mercedesovi rivali nisu odušavljeni ovom idejom, posebno jedan od vodećih ljudi Red Bulla, Helmut Marko:
“Ne znam da li je ovo tačno, ali svakako nije dobra ideja.”
Isto mišljenje imao je i šef Force Indije Bob Fernley: “Mi kao tim koji plaćamo za usluge Mercedesu, te pare ne idu za razvoj motora, već za ceo tim. Sigurno bi bilo negativno za sve nas da oni tu tehnologiju podele sa ostalim našim konkurentima.”
Izvor: f1-serbia.com