home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

29 Maj 2017 - 12:05 Sport Link

Hamilton: Ferari favorizuje Fetela, to je jasno

Britanac Luis Hamilton je posle Velike nagrade Monaka, na kojoj je trijumfovao Sebastijan Fetel u Ferariju, istakao kako italijanska ekipa očigledno forsira Nemca u odnosu na drugog vozača Kimija Raikonena.

Raikonen je startovao trku u Monte Karlu sa pol-pozicije, ali ga je timski kolega Fetel pretekao pošto je ostao na stazi pet krugova duže, dok je Finac ranije otišao u boks. Iz Ferarija su kasnije negirali da se radi o unapred razrađenoj taktici, a Fetel je naglasio da nije bilo timskih naredbi.

Ipak, trostruki šampion Formule 1 Luis Hamilton smatra drugačije.

"Potpuno mi je jasno da je Ferari izabrao vozača broj jedan. Oni će zato uložiti maksimalan trud da Fetel na svakoj trci ostvari najbolji rezultat", rekao je Hamilton, koji je u Monte Karlu zauzeo sedmo mesto, dok u generalnom plasmanu zaostaje 25 bodova iza Fetela.

"Veoma je teško da vozač koji zaostaje pretekne u ovom slučaju vodećeg, osim ako to nije timska odluka koja favorizuje. To je jasno", dodao je Britanac.

Ove sezone Hamiltonov kolega u Mercedesu Valteri Botas je imao nekoliko situacija u kojima je trebalo da "podrži" Britanca, pa je novinare zanimalo da li i on ima isti, favorizujući, tretman.

"Nisam sa timom razgovarao o tome, niti planiram. Valteri odlično obavlja posao, tako da mislim da nije potrebno da se neko favorizuje. Veoma je važno da funkcionišemo kao tim. Nekada je vredno da se neke stvari podese što se tiče pozicije na stazi, ali nikada se ne zna, možda bude trebalo da i ja podržim Botasa. Najvažnije je da budemo ispred Ferarija kako ne bismo bili u situaciji kao oni danas", zaključio je Hamilton. 

Izvor: Sportklub.rs

Baton: Završio sam sa Formulom 1

Vozač Meklarena Dženson Baton rekao je da je Formula 1 zahvaljujući novim propisima onakva kakva treba da bude, ali to ne znači da ga je povratak u bolid na Velikoj nagradi Monaka naterao da se vrati u šampionat.

Baton je prošle godine prvo najavio da će godinu dana pauzirati, da bi potom rekao da ne razmišlja o povratku u Formulu 1. Međutim, pošto je Fernando Alonso odlučio da umesto u Monte Karlu vozi legendarnu trku Indijanapolis 500, Meklaren je pozvao Britanca, koji ima ugovor i za sledeću sezonu.

Pre prvih slobodnih treninga u Kneževini Baton nijednom nije vozio nove bolide, ali je zauzeo deveto mesto u kvalifikacijama, da bi zbog kvara pojedinih delova motora startovao iz boksa. Britanac na kraju nije uspeo da završi šestu trku sezone, pošto je imao kontakt sa Paskalom Verlajnom u Zauberu.

„Bio sam mnogo brži nego prošle godine i bilo je zaista zabavno. Moram da kažem da sam bio razočaran kada sam čuo kakvi su novi propisi u pogledu težine bolida, ali ovo je najteža staza za teđke bolide, ali nije bilo nikakvih problema. Bilo je baš zabavno, Formula 1 je otišla u pravom smeru zahvaljujući novim propisima. Verujem da je uzbudljivo za timove što su našli dodatnu brzinu, a Formula 1 treba da bude upravo ovakva“, istakao je Baton.

Iako priznaje da se odlično zabavio u Monte Karlu, gde živi poslednjih 17 godina, Baton jasno kaže da ne planira ponovo da se nađe u bolidu Formule 1.

„Završio sam sa Formulom 1, bilo je tako još u novembru. Ali, da bilo ko dobije poziv da vozi u Monaku, da li bi iko odbio? Zaista nemam u planu nijednu trku Formule 1 ove godine, možda u nekim drugim kategorijama, ali ne u Formuli 1. Imam svoje stvari u kojima uživam u ovom trenutku i želim da se u potpunosti fokusiram na njih da bih postigao ono što želim“, naglasio je Baton, koji se poslednjih meseci takmičio u trijatlonu.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Kanade na stazi „Žil Vilnev“ 11. juna.

Izvor: Sportklub.rs

Eklston: Formula 1 sada podseća na Starbaks

Legendarni Berni Eklston rekao je u intervjuu za nemački „Velt sport“ da novi vlasnici Formule 1 pokušavaju da promene neke stvari koje ne treba menjati, kao i da su previše dostupni, ali da im njegovi saveti nisu potrebni.

Eklston je obeležio pola veka u Formuli 1. Njegova era okončana je u januaru, kada su mu novi vlasnici - američka kompanija „Liberti medija“ uručili otkaz, iako je u septembru najavljeno da će voditi Formulu 1 još tri godine.

Od Eklstonovog odlaska, novi čelnici, posebno njegov naslednik Čejs Keri, izneli su niz kritika na njegov račun. Upitan kako se nosi sa tim kritikama, Eklston kaže:

„Možda je čovek koji je pola veka vukao konce morao drugačije da radi svoj posao? Možda je mišljenje Amerikanaca da sve moraju da izmene iz korena pravi način? Uvek sam Formulu 1 vodio tako da svi akcionari profitiraju, a to nije bilo malo. Zbog toga su akcije Formule 1 vrlo vredne. Verujem da ih je zbog toga korporacija Liberti Medija i otkupila, a oni ih sigurno ne bi kupili da ja svoj posao nisam radio kako treba. To je to“.

Eklston ističe da sa Kerijem nije u sjajnim odnosima.

„Nisam mu potreban. On zna šta radi, bar tako kaže. Pored toga, okružen je ljudima koji takođe tvrde da znaju šta rade“, rekao je Eklston i dodao da mu je potpuno stran pristup poslu njegovih američih kolega, „Oni trenutno rade stvari koje nikada nisam, niti bih uradio. Provode mnogo vremena i troše mnogo para baveći se društvenim mrežama. Nikada nisam bio pobornik tog vida komunikacije i ne mislim da to na pravi način može da doprinese Formuli 1. Pored toga, mnoge televizijske stanice su zbog toga ljute i razočarane. Mi imamo vrlo ekskluzivan ugovor sa njima, a trenutno izgleda da mnogi Formulu 1 mogu da gledaju besplatno kod kuće“.

Posao koji je nekada Eklston sâm vodio sada obavljaju trojica ljudi – Keri, Ros Bron i Šon Brečes.

„Pretpostavljam da postoji uverenje da je potrebno nekoliko ljudi da bi se odradio posao koji sam nekada sâm radio. Potpuno je drugačiji sistem mišljenja i kultura rada kojom Amerikanci pristupaju poslu“, naglasio je Eklston.

Jedini član trija koji ga je nasledio, a koji ima iskustva sa Formulom 1 je Bron, nekadašnji šef Ferarija i Mercedesa.

„Evo o čemu se radi kada je Ros u pitanju – on nikada nije učestvovao u stvarima koje sam ja, ili mi, kao komercijalan menadžment pokrenuli. Bron je kao inženjer radio u Benetonu sa Flaviom Brijatoreom, da bi odatle prešao u Ferari. Ne želim da govorim o tome kako je svoj tim oformio i vodio. Činjenica je da Ros nema dovoljno iskustva i znanja o političkim i komercijalnim procedurama u Formuli 1“, istakao je 86-godišnji Britanac.

Ipak, kada je upitan da pojasni da li smatra da će stvari pod vođstvom novih vlasnika u nekom trenutku doći na svoje mesto, Eklston je istakao da nije siguran.

„To što novi čelnici rade je slično poslovnom modelu Starbaksa – uvek je neko tu da sipa mleko u kafu, u svakoj prilici nekoga možete nešto da pitate, iako su stvari oduvek tako funkcionisale. Čovek ispravlja stvari za koje veruje da mogu da budu bolje, to bi trebalo da pokušaju da urade“.

Na pitanje da li bi, kao neko ko je u poslu proveo decenije, dao savet naslednicima sa neuporedivo manje iskustva, Berni kaže:

„Zašto bih savetovao bilo šta? Oni žele da rade stvari na potpuno drugi način“.

To mu, kaže, ne smeta, iako je Formula 1 je njegovo životno delo.

„Jedino želim da Formula 1 nastavi da raste poslovno. Radujem se jer sam postao prijatelj sa mnogim ljudima sa kojima sam godinama sarađivao. Mi smo zajedničkim snagama osmislili i bazirali sistem za koji smo verovali da će funksionisati. Vrlo me raduje to što sam sa ljudima za koje me toliko toga vezuje i dalje povezan“, otkriva Eklston.

Bez obzira na to što više nije prvi čovek Formule 1, ona i dalje čini Bernijev život.

„Decenijama sam povezan sa Formulom 1, poslovno i emotivno. Postoji toliko neverovatnih priča koje sam doživeo kroz ovaj sport – dobrih, manje dobrih ili tužnih. One su me oblikovale. Zbog toga verujem da je normalno to što i danas mislim o Formuli 1 i o tome šta čovek može da uradi da bi joj pomogao da nastavi da cveta. Skoro ceo život sam proveo u njoj, od kada sam imao 16 godina. Bio sam trkač i to sam i dalje“, naglašava Eklston.

Trke sada posećuje kao privatno lice, ali bez obzira na to, napetost ne jenjava.

„Oduvek sam bio toliko bio upleten u trke, da sam znao tačno šta se zaista dešava, a šta ne. Danas nije ništa drugačije. Znam kada se nešto odvija u dobrom pravcu, a kada ne i zbog toga sam i dalje napet kao i ranije“, istakao je Eklston i dodao, „Pratim trke ukoliko sam u prilici da to učinim. Postoji mnogo stvari kojima se bavim. Ranije sam bio prisiljen da uvrstim obaveze u svoj raspored. Danas je sve mnogo opuštenije. Ipak, često se desi da imam hitnije i bitnije stvari kojima se bavim“.

Nekadašnji direktor Ferarija Luca di Montecemolo se, kada je trke pratio od kuće, zatvarao u sobu da bi svoje emocije proživeo sasvim sâm. Kada Ferariju nije dobro išlo, znao je da izbaci televizor kroz prozor.

„To nikada ne bih uradio“, istakao je Eklston, koji je dodao da favoritima za ovogodišnju titulu smatra Mercedes i Luisa Hamiltona.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 1073



Komentari

Naravno.
Jer Fetel nije nikako mogao u Monaku da obidje Kimija, osim uz pomoć tima.

Najbolje situaciju opisa jedan čovek :

Педерлук ферарија....попизедео сам када сам прочитао да су изрокали Кимија, онако перфидно кроз боксове, иако су имали загарантовани 1-2...Он је једини возач из старе гарде, кога ценим и навијам иако ферари не воли нити ми је исти симпатичан. Писао сам још зимус да је Кими други возач и да се то неће проментити у ферарију. Колико год био спорији од Себа, заслужио је победу, а чисто сумњам да би га себ и престигао да је нека друга стаза била у питању.

Колико год мрзели Мечке оне су када су водили дозољавали да им се возачи тркају без тимских наредби, две усијане главе које су и поред барселоне ишли до крајњих граница, а када је један био бржи и када су јурили то прво место, онај спорији би се скљањао у страну, што је и логично (био је један случај када та тимска наредба није послушана, мађарска 2015). Али решити победника кроз пит стоп, то је говнарски и педерски....

Хтео сам да скинем и одгледам трку, али нећу да трошим време на нервирање, због истог....

Komentari ispod :
https://twitter.com/F1/status/868852644907016192
Pacovsko ponašanje.

Ali šta ćeš, to je u duhu Ferarija...
https://www.youtube.com/watch?v=-u7EEdscVJI
Sve je kod njih nameštanje.

Autor P1 29 Maj 2017, 12:18

Hamilton je izgleda u depresiji posle potpunog kraha u Monaku. Za Hamiltona radi ceo Mercedes, a Valteri nema pravo glasa ni po kom osnovu. I baš je Hamilton našao da drži moralne pridike.
Berni Ekleston godinama je favorizovao Hamiltona, pa i tim u kome je on vozio. Tako je Mercedes bio potpuno favorizovan zaddnjih par sezona. Ta vremena prolaze a sa njima i vreme Hamiltona i Mercedesa. Moraće da se zadovolje samo svojim radom.
O favorizovanju Hamiltona, mogli bi da romane napišu Alonso i Rozberg, kao i mnogi drugi.

Autor Tole 29 Maj 2017, 12:33

Ham je veoma zadovoljan rezultatom, s obzirom na startnu poziciju. Botas ima jednu pobedu, za razliku od Kimija kome Ferrari ne da da pobedi, već njegovo mesto strategijom namešta Fetelu. Tipično za Ferrari ( Barikelo-Šumaher ).

Autor P1 29 Maj 2017, 15:39

P1
Ako Mercov nastavi tako zadovoljan šampionat, što si naveo u 15:39, boriće se za 3 mesto u šampionatu sa Fors indijom, Toro Roso i sl......
Kažeš zadovoljan, a nema podijuma ni na vidiku. Odlično, za nas ostale.

Autor oktopod 29 Maj 2017, 15:45

Hamdji je cudo. Ovamo "Ferari favorizuje Fetela" gde cak i da bilo toga obavljeno je tako sto je Fetel morao da zasluzi promenu mesta. A kad ga pitaju za mercedes onda je to :"timski rad", a njemu se u AbuDabiju Botas bukvalno sklonio cim ga je primetio u retrovizoru, kao da je neka Marusija koju obilazi za ceo krug.

Autor toma 29 Maj 2017, 16:38