home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

TCR vesti

15 Jun 2017 - 17:50 Sport Link

Konačno: Na Hungaroringu startuje “kia sid TCR”

“Kia sid” će na mađarskom takmičarskom vikendu debitovati u TCR Internacionalnoj seriji, ali je za nastup prijavljuje lokalni tim Viner motorsport (Winner Motorsport).

Ekipa je bila jedna od prvih koja je korejski auto naručila od njegovog tvorca, austrijskog tjunera STARD i ovaj joj je najzad isporučen.

“Kiu” će na Hungaroringu voziti lokalni takmičar, 34-godišnji Ištvan Bernula, koji takođe debituje u šampionatu. Bernula je dosad nastupao u Svift i Lotus kupovima, i u zbiru je osvojio tri titule, računajući i nacionalnu i evropsku scenu.

Prema sadašnjem stanju, petorica trkča braniće boje Mađarske na Hungaroringu: Atila Taši i Ferenc Fica kao stalni učesnici serije, te Norbert Mihelis, Mark Jedlocki i Ištvan Bernula, kao gosti.

Izvor: Serbiaring.com

Mikela Čeruti: Naša “alfa” je potpuno legalna, Oriola me je razočarao

Protest Kraft-Bambu rejsinga zbog sumnji u nelegalnost “alfa romeo đulijete” i “opel astre” uzburkao je duhove u TCR Internacionalnoj seriji.

Oštra tvrdnja Pepea Oriole da su “alfa” i “opel” nelegalni automobili, a osvajaju trke u prvenstvu razljutila je Mikelu Čeruti, čija je porodica vlasnik kuće Romeo Feraris, koja je “đulijetu” stvorila i razvila.

Podsećamo da je Španac na Salcburgringu poručio navedenim proizvođačima da idu da testiraju i vrate se kad budu imali spremne motore, umesto da “lošim automobilima” samo podignu pritisak turbine. On je istom prilikom rekao da Seat, Folksvagen, Audi i Honda igraju pošteno i pozvao je Marčela Lotija, tvorca i promotera TCR koncepta da učini nešto.

Zvanično razvojni vozač Romea Ferarisa, Čerutijeva se ranije povremeno i sama trkala u “đulijeti”. Ona je potpuno odbacila tezu da je turbopunjač italijanskog automobila nelegalan, usput prekorivši Oriolu zbog žučnih reči.

“Vozač kalibra Pepea Oriole, koji predstavlja Seat i ima vrhunske sportske sposobnosti, ne sme sebi da dozvoli da kaže određene stvari. Njegove tvrdnje da je naša “đulijeta TCR” loš auto, da mi varamo kako bismo je učinili moćnijom i da nemamo poštovanja prema ostalim konstruktorima, učinile su da se razočaram u njega kao osobu”, kazala je Mikela.

“Prihvatamo sve kritike, mi smo mala privatna ekipa koja se ogleda sa snažnijim timovima. Prošle godine su nam se smejali iza leđa zbog drugorazrednih performansi, a sada smo tu i osvajamo trke. Svesni smo da smo sve iznenadili značajnim unapređenjima, ali na šta liči kada se kaže da se nama pomaže zato što naš auto nije dobar?”

Pilotesa iz Rima posebno je istakla da je u ovoj situaciji prozvan organizator TCR Internacionalne serije, a ne direktno Romeo Feraris.

“Svako radi svoj posao. “Đulijetu TCR” smo u potpunosti konstruisali u saglasnosti sa pravilima”, dodala je ona. “Prošle godine smo podnosili zahteve da izvedemo određene izmene i one su nam dopuštene, tako da smo uvereni da je auto legalan.”

“Lukoil Kraft-Bambu rejsing i Seat sport žalili su se kompaniji WSC, koja je promoter serije, zato smo mi kao Romeo Feraris sasvim smireni. Svako ima pravo da protestuje i oni su protest usmerili onome kome je i trebalo, a ne direktno nama.”

Izvor: Serbiaring.com

Loti: “Alfa” i “opel” su legalni, slučaj je zatvoren

TCR osnivač i promoter Marčelo Loti izjavio je za italijanski Motorsport.com da su “đulijeta” i “astra” automobili homologirani uz male izuzetke koji se tiču turbopunjača i da žalba Kraft-Bambua na legalnost ovih modela neće dati nikakav rezultat.

“Za nas su “alfa romeo đulijeta TCR” i “opel astra TCR” legalni automobili i slučaj je zatvoren”, ispričao je menadžer iz Modene. “To su homologirana vozila za koja je određen balans berformansi adekvatan njihovim karakteristikama.”

Sumnja u saobraznost pomenutih modela sa tehničkim pravilnikom serije stvorila je dosad najveću kontroverzu od nastanka šampionata. Predstavnici ili vozači različitih timova komentarisali su svoje i performanse protivnika na ovaj ili onaj način, ali se sve do Salcburgringa nije formalno žalio na drugi automobil. A tim Kraft-Bambu je to učinio u saradnji sa svojim partnerima Seat sportom i Lukoilom, i protest uložio direktno organizatoru, Lotijevoj firmi WSC Ltd.

“Mora da se istakne da je žalbu uložio Kraft-Bambu kao učesnik serije, i da su nju tehnički komesari odbili”, nastavio je Loti. “Sve je posledica činjenice da “đulijeta” i “astra” imaju turbopunjače izvedene iz drugog tipa motora i da su im zato odobreni izvesni izuzeci na početku godine.”

“U slučaju “alfe”, pričamo o turbini montiranoj na motor od 1.750 kubika, dok se kod “astre” radi o delu korišćenom na prvom OPC modelu, viđenom na pisti još 2015.”

“Kada su automobili na početku sezone homologirani, svi su to znali, između ostalog, to je jasno zapisano u našem pravilniku. Testovi balansa performansi na Adriji zasnovani su na svemu tome. Zna se da neko uvek poseduje spremnu žalbu, ali ja bih se brinuo kada toga ne bi bilo.”

“Pravilnik je jasan i svi takmičari su ga prihvatili na početku godine. Za nas se tu sve završava. Voleo bih da istaknem još jedno: ko vodi u šampionatu? Svi rade potpuno legalno i transparentno zato što želimo da tako bude. Ponavljam: onog dana kada se niko ne bude ni na šta žalio, onda će kod mene početi da se javljaju sumnje.”

“Imamo istinski privlačan šampionat, mnogi učesnici su sposobni da u njemu pobeđuju, automobili su međusobno veoma blizu, kako smo videli u Salcburgu. U tome je lepota naše serije i želimo da takva bude zauvek”, poručio je Marčelo Loti.

Izvor: Serbiaring.com

Oriola se ujeo za jezik po savetu “s najvišeg mesta”: Nisam hteo da kažem da su “alfa” i “opel” nelegalni

Žestok u optužbama na račun navodno nelegalnih “opel astre” i “alfa romeo đulijete”, Pepe Oriola je na Salcburgringu poručio prozvanim proizvođačima i tjunerima da idu da testiraju i vrate se kad budu imali spremne motore, umesto da “lošim automobilima” samo podignu pritisak turbine.

Španac je pomenuta dva brenda optužio i za nepoštovanje konkurenata u TCR Internacionalnoj seriji, praktično za varanje, a Marčela Lotija je pozvao da učini nešto.

Nedugo potom, Pepe je promenio ploču, a ispostavlja se da je savet u tom smislu dobio sa najmerodavnijeg mesta u šampionatu.

“Voleo bih da razjasnim da moje izjave nemaju veze sa protestom koji je uložio Lukoil Kraft-Bambu. Ja sam svoj komentar dao odmah posle trke 1, dok je moj tim uložio žalbu uveče, posle trke 2”, izjavio je pilot anglo-azijskog tima.

“Voleo bih da se izvinim zbog komentara koje sam dao posle prve trke, nisam nameravao da kažem da su “alfa romeo” i “opel” nelegalni. Tek sam bio završio trku i bio sam jako frustriran što mi nije uspelo da se s njima takmičim, jer su imali veću krajnju brzinu.”

“Naravno, ja nisam komesar trke i ne mogu da procenim legalnost automobila. Priznajem da je moj izbor reči bio veoma loš i da sam govorio u žaru trenutka. U potpunosti povlačim svoje reči i izvinjavam se Opel sportu, Romeu Ferarisu i TCR organizaciji”, završio je Oriola.

Osnivač i promoter serije Marčelo Loti imao je komentar na verbalni izlet španskog trkača.

“Razumem njegovu reakciju, glava mu je bila vrela. Kada trkač skine kacigu, još je pod uticajem adrenalina i često ne razmišlja. Ali, uopšte nije lepo što je koristio određene izraze i to me je svakako rastužilo.”

“Sa sportskog stanovišta, ne znam da li postoji neki rizik po njega, o tome će sudije razgovarati u Budimpešti i preduzeće odgovarajuće mere, ukoliko nađu za potrebno. Savetovao sam mu da se izvini svim direktno zainteresovanima”, objasnio je Loti.

Izvor: Serbiaring.com

Mihelis potvrdio TCR start na Hungaroringu sa iznajmljenim “sivikom”

WTCC zvezda i vlasnik TCR ekipe M1RA Norbert Mihelis potvrdio je da će gostovati i debitovati u TCR internacionalnoj seriji predstojećeg vikenda u Mađarskoj.

Fabričkom pilotu Honde to neće biti prvi start u TCR automobilu. Jedan od najcenjenijih turing pilota današnjice, on je prošle godine učestvovao na nekoliko trka TCR Beneluks i pilotirajući “hondom sivik” trijumfovao je šest puta.

Norbijev nastup na Hungaroringu bio je pod znakom pitanja posle stravičnog udesa Atile Tašija na Salcburgringu, kada je “sivik” mađarskog tinejdžera bio potpuno uništen.

Kako bi poletarac iz Budimpešte nastavio takmičenje, u noći između petka i subote za njega je iz JAS motorsporta stigao potpuno nov, zamenski automobil, koji je zapravo bio pripreman za Mihelisov nastup na Hungaroringu.

Taši je vozio ostatak austrijskog vikenda, tim M1RA je postigao značajnu dvostruku pobedu u trci 2 na Salcburgringu, ali se našao i pred velikim izazovom da za manje od nedelju dana nađe rešenje za treći “sivik”.

Norbi će na Hungaroringu voziti iznajmljeni automobil, naravno, za sopstveni tim. Na svojoj Fejsbuk stranici on je najavio da se neće boriti za rezultat, jer mu je osnovni cilj da pomogne stalnim M1RA trkačima Kolčagu i Tašiju u borbi za TCR naslov, a obojica spadaju u najuži krug pretendenata. Ipak, ideja o podijumu kod kuće Mihelisu deluje primamljivo.

“Za ovaj vikend imam dva cilja”, kazao je on. “Prvi je da pomognem Atili Tašiju i Robertu Kolčagu da osvoje što je moguće više bodova, ne želim da im otimam poene. Obojica se bore za titulu, a glavni cilj M1RA je da bude uspešan kao tim. Ja sam na ovoj rundi gostujući vozač, pa su moji lični interesi manje značajni.”

“S druge strane, voleo bih da završim na podijumu pred mađarskim navijačima. To bi bio najbolji način da im se odužim na fantastičnoj podršci.”

“Želim i da priredimo dobar šou za publiku, očekujem da ćemo svi uživati u fenomenalnoj atmosferi naše domaće trke”, poručio je Mihelis, koji će pred svojim obožavaocima moći da se iskupi za zlosrećan WTCC nastup na istom mestu pre mesec dana. Znajući koliko Mađari fanatično bodre svog nacionalnog heroja, ne bi iznenadilo ako se ono što radi Norbi pokaže značajnijim od DTM performansi i rezultata, iako je to takmičenje glavni program predstojećeg vikenda.

TCR promoter Marčelo Loti prokomentarisao je: “Norbi je najnovija internacionalna turing zvezda koja je odlučila da se priključi TCR Internacionalnoj seriji. Sada to čini i kao vozač, pošto je već osnovao ekipu koja se tu takmiči. Veliki je plus što ćemo ga imati na startu njegove domaće runde na Hungaroringu, jer bi njegovo prisustvo trebalo da privuče mnogo navijača.”

Izvor: Serbiaring.com

Haf vozi potpuno novi “golf” na Hungaroringu

Iako je u prvom sprintu na Salcburgringu doživeo težak udes sa višestrukim prevrtanjem, Rob Haf će se naći na startu šestog trkačkog vikenda TCR internacionalne serije u Mađarskoj.

Njegov “VW golf” koji nosi ime “Anđelika” potpuno je uništen, a WRT tim se našao u dodatnoj nevolji, jer je njegov prvi vozač Žan-Karl Verne takođe imao udes i njegov auto je pretrpeo ozbiljna oštećenja.

WRT je odmah prevezao Verneov auto u Mađarsku i počeo da radi na popravci, a za Hafa stiže potpuno nov primerak iz Seatovog sedišta u Martorelu u Španiji.

Novi “golf” bi trebalo da stigne na vreme za početka vikenda na Hungaroringu, a tim se nada da će uspeti da završi sva setovanja i brendiranje u boje Leopard rejsinga za prvi test koji se vozi u petak.

Izvor: Serbiaring.com

Zenge na Hungaroring izlazi s pet automobila!

Veliki mag mađarskog turinga Zoltan Zenge na prvi takmičarski vikend TCR Internacionalne serije na Hungaroringu izvodi čak pet automobila: jednu “kiju” i četiri “seata”.

Zengeova “kia sid TCR” je dugo najavljivana i očekivana, a auto će biti poveren Ferencu Fici.

Mađarski pilot je na Salcburgringu vozio “seat”, kojem je zamenjen motor još pre spektakularnog udesa na Ostšlajfe krivini na drugom treningu. Budući da “vuče” kaznu zbog te zamene, Fica će na prvoj domaćoj trci krenuti sa začelja kolone.

Za definitivno najmasovnije učešće jedne ekipe u TCR Internacionalnoj seriji pobrinuće se ostatak Zengeove flote, oličen u “seatima” različitih specifikacija – sa sekvencijalnom i DSG transmisijom.

Njih će voziti Danijel Nađ, Čaba Tot, Čaba Mor i Anet Đerđ. U ovoj grupi Nađ ima najviše iskustva, on je Zengeov adut i u Svetskom turing šampionatu. U TCR Internacionalnoj seriji debitovao je još 2015. na Red bul ringu, kada je izvezao iznenađujuće sjajno treće vreme na kvalifikacijama.

Anet Đerđ za Zengea vozi ETCC i CEZ i biće jedina dama na startnoj listi za Hungaroring.

Izvor: Serbiaring.com

Promene balansa performansi za Mađarsku: “Honda” teža, “folksvagen” i “seat” lakši

Neposredno pre premijernog TCR vikenda na Hungaroringu, tehnički odsek serije izvršio je izmene u balansu performansi, koje odmah postaju važeće za sva TCR takmičenja šitom sveta.

Uzevši u obzir rezultate iz svih TCR serija i šampionata, nadležni su odlučili da koriguju balans performansi “honde sivik” podizanjem njene težine za još 10 kilograma. Sa dodatih ukupno 40 kg na osnovnih 1.285, japanski automobili imaće 1.325 kg od Hungaroringa nadalje.

Istovremeno, sve verzije “seat leona” i “folksvagen golfa GTi” dobile su BoP težinsku poštedu.

Najsavremeniji “leon TCR” (v3) imaće 10 kilograma balasta, stariji model sa sekvencijalnim, kao i onaj sa DSG menjačem ne nosi nikakvu dodatnu težinu, isto važi i za “golf” po standardu za 2017.

Druga generacija “leona” s DSG transmisijom, “leon kup rejser” i “golf” po specifikaciji 2016. voze na minimalnoj osnovnoj težini od 1.275 kilograma.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 627



Komentari

TCR je privatna stvar, i može da radi ko šta hoće, samo da plati. Ko ume da oceni vozilo, jasno je da sa Alfama nešto ne štima, posebno što umeju iznenada da bljesnu, a ko se bavio autosportom jasno zna šta to znači. Automobil spakovan spolja kao iz neke lokalne garaže, ne liči ninašta..... a kubikaža po želji je tek jak cirkus.
Glavne zvezde Mađari. Cirkus takmičenje, a ova upotreba tegova izgleda povremeno "pegla" prljavštine u propisima, ali po odlukama glavnog kapelnika....
Svi auti ove klase su pripremani po privatnim tjunig kućama, a fabrike sa ovim rabotama nemaju mnogo veze.
Izgleda je neko smislio dobar biznis, malo više "duneš" turbinu, i ne košta takmičenje mnogo.
WTTC i sl, to je F1 za ovo nedefinisano takmičenje.

Autor Oktopod 15 Jun 2017, 22:02