
Kvalifikacije za ovogodišnje održavanje trke 24 časa Le Mana su protekle u znaku Tojote, ali isto tako treba naglasiti da su takmičari u svim klasama prosto demolirali akutelne rekorde. Od sinoć na snazi su novi rekordi u sve četiri Le Mans klase vozila.
Prvi rekord koji je, sa dosta lakoće, oboren je onaj iz LMP2 klase gde su vodeće posade sa lakoćom vozile brže od aktuelnog rekorda klase od 3:32, koji je postavljen 2008. Takođe, Tojota je najavljivala da će pokušati da obore rekord Nila Janija iz 2015.
Međutim, tempo kojim je Kamui Kobajaši odvezao prvi krug nakon kratkog prekida u popodnevnim kvalifikacijama je ostavio bez teksta sve koji prate endurans – 3:14.791! Ovo je 2,096 sekundi brže od prethodnog rekorda, dok je prosečna brzina kojom je Kobajaši prošao 13,6km dugu stazu (251,9kmč) brže čak i od prosečne brzine koju je imao Hans Joakim Štuk, ali kada je ova staza bila bez dve velike šikane na Mulzan pravcu!
Tojota će ovogodišnju trku startovati iz prvog reda, dok su vozači Poršea u drugom redu. Treći red pripada Tojota #9 i #4 Bykolles posadama.
Oliver Veb je za volanom Bykolles privatnog LMP1 prototipa oborio rekord za kategoriju privatnih LMP1 posada postavivši vreme od 3:24.170.
U LMP2 klasi je bilo podjednako žestoko, a Aleks Lin u #26 G-Drive postavio novi rekord sa 3:25.325. Lin je na početku trećih kvalifikacija postavio bolje vreme od Vitali Petrova koji je popodnevne kvalifikacije obeležio sa sjajnim vremeno od 3.25.549. Treći je Ho Pin Tung koji je u #38 DC Racing postavio 3:25.911.
U GTE Pro klasi su tokom većine kvalifikacija na vodećem mestu bili Aston Martin vozači, da bi u finišu krenula salva fenomenalnih krugova, sve bolji od boljeg. Prvo je Rajan Brisko u #69 Fordu postavio 3.51.2, da bi nakon toga Džejms Kalado u AF Corse #51 napravio 3:51.028, da bi na kraju Daren Tarner u #97 Aston Martin Vantage oborio GTE Pro rekord sa 3:50.837.
Finiš kvalifikacija je doneo još jedan rekord – Fernando Ris je u #50 Larbre Corvette postavio 3:52.843 potisnuvši Pedra Lamija sa 3.53.222 na drugo mesto u klasi.
Izvor: Nacionalnaklasa.com