
Norbert Mihelis je opravdao najviša očekivanja na mađarskoj rundi TCR Internacionalne serije.
Vlasnik tima M1RA i gost na Hungaroringu obezedio je pol-poziciju za svoju domaću trku 1, izvezavši krug od 1:52.740 i nadmašivši Leopardovog pulena Žan-Karla Vernea za 644 hiljadite. Do trećeg mesta dospeo je Atila Taši u M1RA “siviku”, a u prvih pet završili su i Mato Homola u “opelu”, te Pepe Oriola u najbolje rangiranom “seatu”.
Roberto Kolčago je u trećoj “hondi” Mihelisove ekipe dospeo do šeste pozicije, Haf nije mogao dalje od sedmog mesta. Osmoplasirani Stijan Paulsen je u sopstvenom “seatu” ostvario najbolji rezultat u TCR karijeri, dok su deveto i deseto vreme postavile timske kolege iz Vestkousta, Đani Morbideli i Đakomo Altoe, kome pripada pol-pozicija na inverznom startu nedeljne trke 2.
Jedanaesto vreme vlasništvo je Jensa Renea Melera, dok je Danijel Lojd dovezao “seat” do Q2 runde, ali mu je najbrži krug brisan zbog prekoračenja granica staze.
Verne je završio Q1 rundu kao prvoplasirani, zahvaljujući krugu od 1:53.030. Pilot “golfa” Leopard rejsinga nadmašio je M1RA dvojac, Mihelisa i Tašija. Sa četvrtim vremenom, Oriola je bio najbrži vozač “seata” u prvoj rundi, dok je na visokoj petoj poziciji završio Altoe u “golfu”.
Prolaz u Q2 obezbedili su i Lojd, Homola, Haf u novom “folksvagenu”, Meler i Kolčago u “hondama”, Morbideli i, prvi put u sezoni, Norvežanin Paulsen.
Mađarski M1RA uveo je sva tri automobila u prvih 12, tu su i Leopard i Vestkoust smestili sve svoje “golfove”, a u gornjem domu poretka, našla su se i dva Kraft-Bambu “leona”. Po jedan auto u Q2 su uveli DG sport i privatni timovi Melera i Paulsena.
Mikica Vesnić je završio kvalifikacije u desetom minutu Q1 runde, zaustaviviši “audi” s probušenom prednjom levom gumom na unutrašnjoj strani prve krivine. Užički automobilista klasifikovan je kao pretposlednji, dvadeset peti.
Tek malo bolje prošao je sedamnaestoplasirani Borković. On se nije ni nadao spektakularnom kvalifikacionom rezultatu i bio je u pravu. Početni tempo ga je neko vreme održao na dvanaestom mestu, odakle su ga izgurali vozači koji su u završnici Q1 faze pokazali bržim.
Pančevac je poručio da je dao sve od sebe, ali da su danas drugi automobili bili brži i da je znao da konfiguracija Hungaroringa ne odgovara njegovoj “alfi”. Dušan je poručio da se sutra ne nada ničemu naročitom.
Iz dalje igre ispalo je četrnaestoro vozača, od 13 mesta nadalje: Neš, Ferviš, Nađ, Kadžaja, Komini, Boroković, Demustije, Ende, Bernula, Jedlocki, Fica, Đerđ, Vesnić i Tot.
Kadžaja je poručio da Hungaroring najgora staza za “alfu” ove sezone. Komini je izjavio da se “audi” s ovolikim balastom ne može voziti i praktično je uputio javni apel organizatoru da izmeni balans performansi.
Uprkos 23. vremenu iz Q1 runde, Fica je izrazio zadovoljstvo što je najzad dobio priliku da se upozna sa “kiom”, dok se Neš požalio da mu je zbog prekoračenja granica staze izbrisan pogrešan krug – najbrži, a ne onaj u kojem je počinio prekršaj.
M1RA “honde” započele su Q2 deonicu timskom igrom, Mihelis je vukao svoje kolege Tašija i Kolčaga, ali su ovaj ekipni rad ubrzo nadmašili Homola, Oriola i Verne.
U šestom minutu sesije spektakularno se slupao Danac Meler. Njemu se “honda” otela na kočenju za krivinu 1, pa se izudarao o ogradu ostavljajući usput delove automobila, čime je izazvao prekid Q2 runde.
Posle restarta, na nepunih 5 minuta do karirane zastave, u finalni napad je krenulo svih 11 preostalih automobila. Mihelis je bio neprikosnoven, a Verne je uspeo da razdvoji Norbija i Tašija, što, sudeći prema performansama, uopšte nije bio jednostavan zadatak.
Trka 1 TCR Internacionalne serije na Hungaroringu startuje sutra u 9:10. Napominjemo da je Ferviš zbog zamene motora kažnjen pomeranjem na začelje kolone, pa se svi od petnaestoplasiranog pomeraju jedno mesto naviše. To znači da Borković startuje sedamnaesti, a Vesnić sa pozicije 24.
Izvor: Serbiaring.com
Borković sa 17. mesta startuje na Hungaroringu
Srpski automobilista Dušan Borković nastavlja takmičenje u TCR Svetskom šampionatu. Borkovićeva sledeća stanica je Mađarska i staza Hungaroring gde će se voziti 11. i 12. trka u sklopu šestrog vikenda.
Vozač Alfa Romeo Đulijete TCR s brojem 62 NIS PETROL TIMA uz podršku gruzijskog tima “GE Force” i italijanskog “Romeo Ferraris”, na subotnjim kvalifikacijama zauzeo je 17. mesto, pa će na nedeljnim trkama pokušati da se domogne novih bodova u šampionatu u čijem generalnom plasmanu zauzima fantastično peto mesto.
Hungaroring svakako ne pogoduje Alfi, koja je nedovoljno razvijena za ovakve staze, a pritom nije pronađen idealan set-up za kvalifikacije. Kada se tome doda balast od dodatnih 20 kilograma, koji je opteretio Borkovićev automobil nakon pobede na Salcburgringu, jasno je da nije moglo bolje.
Upravo je dodatni balast razlog što na ovakvoj stazi punoj uspona i padova Dušan jednostavno nije mogao brže iako je dao svoj maksimum. Koliko su dodatni kilogrami bili od presudnog značaja svedoči i to da u drugi krug kvalifikacija nije uspeo da se plasira ni aktuelni svetski prvak i vodeći u generalnom plasmanu Stefano Komini, sa 30kg kilograma balasta ovog vikenda.
Prva trka u nedelju na programu je u 9.10, a druga u 13 sati. Obe trke biće direktno prenošene na RTS 2.
Izvor: Plumrace.com
Vesnić za Serbiaring: Guma je bila nova, pukla je zbog krhotina
Srpski automobilista Milovan Vesnić neslavno je završio kvalifikacije u Mađarskoj na drugom gostovanju u TCR internacionalnoj seriji.
On je posle tri izvezena kruga promenio gume, izašao na stazu, a onda mu je prednji levi pneumatik eksplodirao i “audi RS3 LMS” srpske ekipe završio je u travi.
“Nije mi jasno šta se dogodilo. Gume su bile potpuno nove, nisu dostigle ni radnu temperaturu. Verovatno sam naleto na neke krhotine iz prethodnih serija koje su vožene ovde”, kaže Vesnić za naš portal.
On dodaje da mu nije toliko krivo zbog rezultata, već što nije imao prilike da još malo vozi auto koji i dalje ne poznaje sasvim.
“Juče na drugom treningu sam prvi put osetio da se auto i ja razumemo, da bi mogli da budemo u prvih 12. Znao sam da protiv “hondi” nema šta da se preduzme, ali sam se nadao nečem boljem. Moja sreća zbog toga je, nažalost, kratko trajala”, dodaje proslavljeni as iz Užica.
Vesnić misli da većih oštećenja na automobilu nema. On se dvoumio da li da nastavi do boksa na felni i pokuša da odveze kvalifikacije do kraja, ali je bio svestan da to može mnogo da ošteti auto.
“Sedeo sam nekoliko trenutaka u autu i razmišljao. Mislim da sam doneo pametnu odluku, jer ja ovo i dalje gledam kao testiranje “audija”, a nama kao privatnicima svaka šteta je atak na budžet, koji je ionako preskorman”, završio je CEZ šampion.
Izvor: Serbiaring.com