
Porše je ostvario het trik na Le Manu pobedivši i ove godine i tako su upisali svoju ukupno 19. pobedu na ovoj legendarnoj trci. Ipak, do pobede je došla poasda #2, a ne #1 koja je vodila u trci, ali je nakon 21. sata ostala na stazi usled tehničkih problema.
U LMP2 klasi je do pobede došla posada #38 Džeki Čen DC ekipe, dok je pobeda u GTEPro klasi rešena u poslednjem krugu između Astona i Korvete koja je na kraju završila na trećem mestu u klasi iza Astona #97 i #67 Forda. U GTEAm klasi je dominirao Ferari sa kompletnim podijumom.
Nakon silnih problema Tojote oko ponoći i #2 Poršea još u prvoj trećini trke, delovalo je kao da će #1 posada Poršea doći do još jedne pobede, ali do toga ipak nije došlo. Loterer je bio za volanom Poršea #1 u trenutku kada je prijavio problem sa pritiskom ulja u sistemu. Sporim tempom bez primarnog pogona je pokušao da se dovuče do boksa, međutim epilog je bio isti kao i kod Tojote #7 sinoć. Ostali su parkirani na pravcu i uz silne pokušaje restartovanja sistema, od buđenja te mašine nije bilo ništa. U trenutku odustajanja Loterer je imao 13 krugova prednosi u odnosu na LMP2 #38 mašinu, a ubrzo posle par pokušaja da se ponovo pokrene taj Porše Loterer je dobio instrukciju da ugasi sistem i odustane. Tako Loterer nije uspeo da upiše pobedu i sa Poršeom, obzirom da već ima pobedu sa Audijem. Tada je postalo jasno zašto Porše nije digao ruke od posade #2 koja se dala u poteru za LMP2 mašinama kako bi izbili na čelo u generalnom plasmanu.
To se i desilo na sat vremena pred kraj trke, kada je #2 Porše obišao LMP2 mašinu Džeki Čen DC ekipe i tako osigurali pobedu, treću u nizu za Porše, a 19. u istoriji ove fabrike. Tako je i Hartli upisao pobedu i sada nije jedini vozač ekipe koji taj naziv nema. Drugo mesto u LMP1 kategoriji je pripalo jedinoj preostaloj mašini u ovoj kategoriji, #9 Tojoti. Pored odličnog rezultata, pobede u klasi i drugog mesta u generalnom plasmanu, ekipa Džekija Čena ima još jedan razlog za slavlje, a to je treće mesto u klasi i četvrto u generalnom plasmanu. Drugo mesto u LMP2 kategoriji pripalo je #13 Rebelionu.
U GTEPro klasi je viđena fantastična borba u završici gde je posle gotovo cela 24 časa trkanja razlika između Korvete i Astona Martina bila manje od 0.5s. Vožnja na branku posle 24 časa trkanja je zaista fascinantna, a na kraju je pobedu odneo Aston Martin sa posadom #97. Korveta #63 se branila koliko je mogla, ali su se u jednom trenutku prekočili, oštetili pneumatik i tako izgubili prvo mesto, a do kraja kruga ih je pretekao i #67 Ford, tako da su u Korvet ostali tek trećeplasirani. Tako je Dunlop odneo pobedu u GTEPro klasi kao roizvođač pnumatika. U GTEAm kategoriji je Ferari odneo ubedljiv trijumf sa prva tri mesta.
Ukupan broj odustajanja se zaustavio na 11 posada, a u LMP1 kategoriji se pokazalo da su hibridi izuzetno ranjivi i u toj kategoriji su trku završilla samo dva bolida.
Izvor: Nacionalnaklasa.com
Nisu se baš proslavili ni Toyota, a ni Porsche ...
Ako dobro razumem (danas nisam gledao), zamalo da u generalnom plasmanu pobedi vozilo iz LMP2 serije. Tuga za LMP1 "high-tech" mašine.
Nema to veze sa Francuzima. Znak je Pezo da ostane bez 4 posade. Jednostavno to je Endurans.
Rendzo moj, beda je bila gledati kako cetiri Francuza crkavaju jedan za drugim. Nego, 'ajde sto nema Francuza u LMP1 nego ih nema uopste u enduransu. Bilo bi mnogo zanimljivije kad bi se jos neki proizvodjaci ukljucili u LMP1. Bilo bi zanimljivo videti Merdzana, BMW, a mogao bi i Srdja da malo pusti Maserati da se takmici.