home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

I šef DTM-a Gerhard Berger bio je šokiran objavom Mercedesa da po isteku 2018. napušta ovu turing seriju, a o namerama proizvođača iz Štutgarta imao je pojma koliko i ostatak trkačkog sveta, pišu Motorsport-Total i drugi nemački mediji.

Bivši turing i F1 trkač, Berger je DTM kormilo preuzeo u martu i, ravno četiri meseca kasnije, otvorio mu se problem koji u svom najgorem ishodu dovodi u pitanje sam opstanak takmičenja. Ne deluje prirodno da prvi čovek serije ne raspolaže ni indicijama da će uslediti jedan preokret takvih razmera, ali ispada da se dogodilo baš tako.

“Vest me je u ponedeljak pogodila kao grom”, kaže 57-godišnji Austrijanac za Auto Bild motorsport. “U Moskvi je doduše bilo izvesnih turbulencija, ali niko zaista nije znao ništa o povlačenju Mercedesa.”

Pominjući moskovske turbulencije, rukovodilac serije misli na to da je na petoj ovosezonskoj rundi imao pune ruke posla da primiri sukobe proizvođača oko stalnih izmena u načinu na koji se izračunava težinski balast u DTM-u. Zakulisne političke igre odnele su prevagu nad sportskim elementima vikenda: nemački mediji tvrde da je BMW apsolutno protiv odbacivanja hendikep težina i da je u tom stavu izolovan, dok je Berger istupio kao vatreni pristalica njihovog ukidanja u ime dobrobiti sporta.

U Moskvi je vladala opšta zabrinutost da bi BMW, ukoliko mu želja ne bude ispunjena, mogao da istupi iz šampionata, da bi samo dan posle – ironično – to učinio Mercedes.

Suočen s lošim vestima, Berger se ne predaje: “Sad moramo da zavrnemo rukave, da ovu novu situaciju posmatramo kao izazov i ne smemo da upadnemo u paniku. Mercedes ne odlazi sutra, već tek krajem 2018. Naša saradnja je bila dobra, bili su dobar partner i uvek spremni na kompromis. Dali su nam vreme da reagujemo i DTM postavimo na novu platformu, bez njih.”

Nisu nerazborite pretpostavke da je Mercedes (Dajmler) preoblikovao svoj sportski program suočen sa optužbama o lažiranju rezultata dizel emisija i, s tim ciljem, formiranju kartela s drugim nemačkim premijum brendovima. Ako to i jeste razlog, stvar je barem saopštena godinu i po dana unapred. Otud i DTM rukovodioci, i vozači, i svi na bilo koji način angažovani mogu već sada da planiraju svoje poteze za posle 2018, to jest da uspostave novi temelj, ali takav koji prvi put od 1988. neće uključivati “trokraku zvezdu”.

Berger dodaje: “Sada je važno da sa BMW-om i Audijem intenzivno razgovaramo o tome kako zamišljamo budućnost i da onda razvijemo nove koncepte kako bismo eventualno privukli i nove proizvođače. Ostaje nam dovoljno vremena da analiziramo situaciju i formiramo koncept održiv za budućnost. Jer, DTM je, kao i pre, sjajna platforma da se prikažete i kao marka i kao vozač. On je jedna od najznačajnijih turing serija na svetu. To je vrhunski auto-sport.”

Kada govori o novim proizvođačima, DTM šef ne misli samo na one iz Nemačke: “To je svakako opcija na kojoj radimo. Moramo da vidimo kako želimo da za 2019. ustrojimo DTM plus”.

Trenutno nije poznato koliko bi velika mogla biti šteta koju nemačka turing serija trpi posle najave odlaska Mercedesa. “Da bismo ozbiljno ocenili njene razmere, moramo da sačekamo i da vidimo kako će preostala dva proizvođača reagovati”, kaže Berger i ističe da postoji mnogo razloga zbog kojih vredi boriti se za ovaj šampionat.

“Od DTM-a direktno zavisi hiljadu radnih mesta – mehaničara, isporučilaca, ljudi u keteringu, u logistici, i tako dalje. Takođe se radi i o podršci mladim talentima kakvi su Paskal Verlajn, Lukas Auer i Maksimilijan Ginter, koji su preko DTM-a ili pratećih serija pronašli svoj put do profesionalnog auto-sporta. ADAC na tome vredno radi, ali i DTM. Formula 3 vozi u sklopu DTM programa, tamo nastupa Mik Šumaher. Svima njima se isplati da se bore za sudbinu ove serije.”

Austrijanac nikako ne razume kako se Mercedes odlučio za potpuno električnu formulu i iz svojih planova precrtao DTM: “Ja i dalje govorim da Formula E nije auto-sport i nikad ne bih poverovao da će moći da ima ovakvo dejstvo. Ona ne može da zameni DTM. Za mene je ulazak u Formulu E jedna shvatljiva marketinška odluka, ali u DTM-u se radi o supstanci nemačkog auto-sporta, supstanci čijem je stvaranju Mercedes decenijama doprinosio.”

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 1150



Komentari

E moj Hans mitraljezac dzabe tebi svo trkacko iskustvo ovog svijeta kada nemas pojma.Pogledaj samo koliko proizvodjaca ulazi u Formulu E,to je buducnost autoindustrije volijo to neko ili ne.Nemam nista protiv DTM-a,ali nije ni ono crno ispod noznog palca Formuli E,ni prici,ni po cemu.Bergeru moj mozes samo da pjenis kao piva kada se toci u casu....

Autor Renault Terminator 28 Jul 2017, 18:31

Nikada E nece biti trkanje! Dzabe ulaze Renola!

Autor NR 28 Jul 2017, 19:22

Ne znam jel si odgledao koju trku Formule E ili si to napisao iz predrasuda,mnogo lud sampionat i same trke.
Drugo,Renault na kraju ove sezone izlazi iz Formule E,tim Renaulta preuzece Nissan.

Autor Renault Terminator 28 Jul 2017, 22:59