
Kako prenosi Sport klub, vozač Ferarija Sebastijan Fetel trijumfovao je na Velikoj nagradi Mađarske, 11. trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1.
Nemački automobilista je drugi put u karijeri slavio na stazi „Hungaroring“, gde je upisao četvrtu pobedu ove sezone, a 46. u karijeri.
Drugo mesto zauzeo je njegov timski kolega Kimi Raikonen, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao vozač Mercedesa Valteri Botas.
Mlađeg od dvojice Finaca je u samom cilju propustio timski kolega Luis Hamilton, pošto je obećao da će to učiniti ukoliko ne sustigne dvojac Ferarija kada ga je Botas ranije tokom trke pustio da prođe.
Fetel je posle starta sa pol pozicije bio praktično neuhvatljiv za svoje rivale, iako je Raikonen tokom većeg dela trke bio blizu, ali nije uspeo da ga napadne.
Poslednja trka pred letnju pauzu najviše uzbuđenja priredila je na samom startu, kada je vozač Red Bula Maks Ferstapen sa staze izbacio svog timskog kolegu Danijela Rikarda. Zbog ulja koje je iscurilo iz njegovog bolida, na stazu je izašlo bezbednosno vozilo, a mladi Holanđanin je nešto kasnije dobio kaznu ‚stani-kreni‘ od deset sekundi.
Iako je u ranoj fazi trke Ferstapen pretio u borbi za podijum, posle boksa zbog kazne je izgubio korak, a poredak na čelu bio je kao posle kvalifikacija. Međutim, pošto je Hamilton imao mnogo bolji ritam od svog timskog kolege, a vozači Ferarija nisu bili mnogo brzi, tražio je od Mercedesa dozvolu da ga pretekne, što je i učinio.
Kada je uspeo da sustigne Raikonena, ipak nije mogao da ga napadne zbog konfiguracije staze „Hungaroring“, pa je pred poslednjih pet krugova usporio u želji da vrati poziciju Botasa. Finac je, međutim, iako mu je tim poručio da ostane uz Hamiltona izgubio mnogo vremena, a pošto ga je u samom finišu napadao Ferstapen činilo se da neće doći do zamene. Međutim, Britanac je u samom cilju propustio svog timskog kolegu i zauzeo četvrto mesto na kraju.
Ferstapen je sledio iza vozača Mercedesa, ispred jednog od junaka trke Fernanda Alonsa u Meklarenu. Dvostruki svetski šampion je tek drugu trku ove sezone završio među osvajačima bodova, pošto je vodio sjajnu borbu sa sunarodnikom Karlosom Sainsom juniorom u bolidu ekipe Toro Roso. Osmi je bio vozač Fors Indije Serhio Peres, a osvajače bodova kompletirali su njegov timski kolega Esteban Okon i Stofel Vandorne u drugom Meklarenu.
Fetel na čelu generalnog plasmana sada ima 202 boda, 14 više od
Hamiltona, dok je Botas treći sa 169. U poretku konstruktora, Mercedes
je prvi sa 357 bodova, a prati ga Ferari sa 318.
U šampionatu Formule 1 sledi letnja pauza, a naredna trka vozi se za Veliku nagradu Belgije 27. avgusta.
Tok trke:
Od starta je poveo Fetel, ispred
Raikonena, Botasa, Rikarda, Ferstapena i Hamiltona. Već posle dve
krivine došlo je do kontakta između vozača Red Bula, u kojem je deblji
kraj izvukao Australijanac, koji je izleteo sa staze i okrenuo se na
njoj, a potom i zaustavio. Iz njegovog bolida je počelo da curi ulje,
zbog čega je na stazu izašlo bezbednosno vozilo.
Trka je
nastavljena u šestom krugu, Hamilton je odmah počeo da napada
Ferstapena, nije uspeo da ga pretekne, ali je potom stigla poruka da je
mladi Holanđanin dobio kaznu zbog incidenta sa Rikardom. Najbolju
petoricu sledili su Sains i Alonso, ispred Peresa. U 22. krugu,
mehaničari Hasa su napravili veliku grešku i nisu dobro pričvrstili
točak na Grožanovom bolidu, zbog čega je on potom odustao.
Botas
je nekoliko krugova kasnije napravio grešku i izgubio mnogo vremena, da
bi se potom zadržao duže u boksu i vratio se iza Hamiltona. Britanac je
krug kasnije otišao po nove pneumatike i vratio se iza timskog kolege, a
Fetel je isto učinio u 33. Raikonen je preuzeo vođstvo i potom otišao u
boks, a na stazu se vratio tik iza četvorostrukog svetskog šampiona.
Ferstapen je ostao sam na čelu, ali još nije išao u boks, a pošto su
uzeli nove pneumatike vozači Mercedesa su brzo sustigli Fetela i
Raikonena. Mladi Holanđanin je kaznu odradio u 43. krugu, Hamilton je
potom od Mercedesa tražio da pretekne Botasa da bi mogao da napadne
vozače Ferarija. Finac je propustio svog timskog kolegu u 46. krugu, a
Hamilton je polako počeo da sustiže Raikonena, da bi tim poručio Botasu
da ostane blizu, što on nije uspeo. U međuvremenu, Alonso i Sains su
zamenili pozicije.
Britanac je sustigao Raikonena, ali nije
uspeo da ga napadne, a šampion iz 2007. godine je bio blizu Fetela. Iako
se Hamilton primakao Fincu, nije uspevao da ga napadne, a pošto je
isteklo vreme koje mu je tim dao da napadne Raikonena, šest krugova pre
kraja je usporio da bi Botasu prepustio treće mesto. Međutim, razlika
između njih dvojice je bila preko pet sekundi, pa je to učinio u samom
cilju.
Izvor: Sportklub.rs
Hamilton: Držim svoju reč
Vozač Mercedesa Luis Hamilton rekao je da se nada da je njegov potez u finišu Velike nagrade Mađarske pokazao da je ‚timski igrač‘. Britanac je u finišu 11. trke sezone propustio timskog kolegu Valterija Botasa, pošto je rekao da će to učiniti ako ne sustigne vozače Ferarija.
Finac je prethodno propustio Hamiltona, pošto je imao bolji ritam, a iako je sustigao Kimija Raikonena na drugoj poziciji nije uspeo da ga napadne. Na „Hungaroringu“ je na kraju slavio Sebastijan Fetel, ispred Raikonena i Botasa, a trostruki svetski šampion je morao da se zadovolji četvrtim mestom.
„Nadam se da će način na koji sam vozio i kako sam se poneo na kraju pokazati da sam timski igrač i da držim svoju reč. Bilo je teško usporiti za sedam sekundi i bio sam nervozan jer nisam želeo da izgubim poziciju i od Ferstapena, ali srećom nisam. Situacija u šampionatu je teška, ali držim svoju reč. Nadam se da neću izgubiti titulu zbog toga“, istakao je Hamilton.
Botas je rekao da je bio zabrinut da neće dobiti treće mesto nazad, pošto je izgubio korak za Hamiltonom, tako da je bio zahvalan svom timskom kolegi jer je ispoštovao dogovor.
„Kada je razmak postao veliki, znao sam da bi moglo da dođe do problema, ali je na kraju sve bilo u redu. Ne bi se svaki timski kolega zamenio kada bi bio na mestu koje vodi do podijuma. Hvala Luisu što je održao obećanje i propustio me, pošto sam mu dao šansu da se bori sa vozačima Ferarija. Tim mi je obećao da ćemo se zameniti, tako da sam mu zahvalan“, naglasio je Botas.
Hamiltonov zaostatak u odnosu na Fetela pred letnju pauzu iznosi 14 bodova, a šampionat se nastavlja Velikom nagradom Belgije 27. avgusta.
Izvor: Sportklub.rs
Šampanjac se vraća na podijum Formule 1
Vozači Formule 1 koji se nađu na pobedničkom postolju ponovo će prskati šampanjac, a ne penušavo vino, pošto je u nedelju pred trku za Veliku nagradu Mađarske potvrđen dogovor sa francuskim proizvođačem „Karbonom“.
Ono što je novo u odnosu na ranije je to što će flaše biti obeležene bojama – zlatnom za pobednika, srebrnom za drugoplasiranog i bronzanom za trećeplasiranog.
Flaše, vredne 3.000 dolara, u kojima se nalazi Šardone iz 2009. godine, napravljene su od istih ugljeničnih vlakana koja se koriste i za trkačke automobile.
„Mam“ je bio poslednji dobavljač Formule 1, ali je tom 15-godišnjem partnerstvu kraj došao 2015. godine. „Šandon“ je prošle godine došao kao zamena, ali je u pitanju penušavo vino, a ne šampanjac, pošto se proizvodi u Sjedinjenim Državama, Brazilu, Australiji, Indiji i Kini.
Zbog toga više nije bilo povika: „Šampaaaanjac“ na podijumu, pošto se šampanjcem smatraju samo vina koja su proizvedena na istoku Francuske. Umesto toga, vozači su dobijali znak da započnu proslavu, što je bio slučaj na trkama Abu Dabiju i Bahreinu, gde se iz kulturoloških razloga slavi bezalkoholnom ružinom vodom.
Tradicija po kojoj se vozači prskaju šampanjcem započeta je pre više od 50 godina, kada je Švajcarac Žo Zifert slučajno poprskao navijače na trci 24 časa Le Mana 1966. godine. Godinu dana kasnije, američki automobilista Den Gurni je odlučio da ponovi isto tako što je promućkao šampanjac, čime su navijači bili oduševljeni.
Izvor: Sportklub.rs