
DTM kalendar bi ubuduće mogao da doživi značajnije izmene i da predvidi održavanje većeg broja trka van Nemačke, ako bi to odgovaralo potrebama eventualnog novog proizvođača koji bi da uđe u šampionat, nagovestio je direktor premijum turing serije Gerhard Berger.
To otvara i mogućnost odlaska u zemlje u kojima se DTM trenutno ne trka.
Aktuelni kalendar serije podrazumeva pet rundi u Nemačkoj (dva puta Hokenhajm, Lauzic, Norisring, Nirburgring) i po jednu u Holandiji, Mađarskoj, Austriji i Rusiji.
Berger veruje da bi “internacionalizacija” kalendara mogla da pomogne privlačenju novog proizvođača, koji bi posle 2018. odmenio odlazeći Mercedes.
Otkako je DTM obnovljen 2000. godine, njegove trke vožene su i u Velikoj Britaniji (Donington park, Brends Heč), Italiji (Adrija, Muđelo), Španiji (Katalunja i Valensija – Rikardo Tormo), Belgiji (Spa i Zolder), Francuskoj (Le Man – Bugati i Dižon), Portugalu (Eštoril), Češkoj (Brno) i Turskoj (Istanbul).
Štaviše, serija je 2004. održala jednu rundu u Šangaju, mada se ta nije računala za generalni plasman, da bi se šest godina kasnije vratila u Kinu i vozila trku čiji su se rezultati bodovali. To je bio poslednji put da je DTM gostovao van Evrope.
“Mi smo isuviše nemački šampionat, ali u isto vreme, Nemačka ima snažnu turing tradiciju, a DTM ima poseban i vrlo širok krug obožavalaca”, kazao je Berger. “Naše najuspešnije trke održavaju se u Nemačkoj, ali mi vozimo i u Moskvi, a tamo smo imali 25.000 ljudi.”
“Imamo Moskvu, Holandiju, Nemačku, Mađarsku, Austriju i možda budu još jedna ili dve zemlje u budućnosti. To će pomoći drugim proizvođačima.”
“Proizvođač može da razmišlja o sopstvenom prisustvu u brojnim zemljama, ali on će se u isto vreme trkati s nemačkim premijum proizvođačima.”
“Ako uzmete Nemačku, imate milion TV gledalaca u subotu, milion u nedelju, dakle dva miliona za vikend. Pogledajte druge kategorije – MotoGP ima 400.000, Formula 1 ima četiri miliona.”
“Ali, ako pogledate GT, taj broj možda nije ni 100.000, a u slučaju Formule E, on je nula. Na Norisringu nas uživo gleda 100.000 ljudi. U redu, recimo da je to ekstremno, ali mi prosečno imamo 30 do 50 hiljada ljudi na stazama svakog vikenda. To nema nijedna druga serija”, istakao je Berger prednosti šampionata kojim upravlja.
Predstavnici proizvođača imaju različita mišljenja o proširenju DTM takmičarskog kalendara i pohodu na nove teritorije.
Prvi čovek BMW motorsporta Jens Markvart zahteva oprezan pristup. On poziva da se pre bilo kakvih radikalnih promena u kalendaru uzme u obzir finansijska isplativost takvog poduhvata.
“Mislim da ovde govorimo o premijum šampionatu, baziranom u Nemačkoj, u Evropi”, kazao je Markvart. “Tu je DTM baza a i na njoj moramo prioritetno da radimo.”
“Sve dalje zavisi od toga ko je zainteresovan. Od sadašnjih devet rundi, četiri su van Nemačke, to je skoro polovina. Stvar mora da ima finansijskog smisla, ali i da zavisi od interesovanja. Treba da vozimo tamo gde ljudi to žele, jer trkanje pred praznim tribinama nema mnogo smisla.”
Mogućnost da kalendar sadrži manje nemačkih trka ne predstavlja problem za direktora Audi motorsporta Ditera Gasa, čiji je komentar glasio: “Prerano je da to procenjujemo, ali u teoriji – zašto da ne?”
Izvor: Serbiaring.com