
Lukas Auer je predvodio kolonu Mercedesovih automobila u prolasku kraj karirane zastave na subotnjoj DTM trci na Nirburgringu.
Pobeda 22-godišnjeg Austrijanca plod je čiste timske režije, jer mu se Pol di Resta sklonio s puta u pretposlednjem krugu. Koliko god ružan za gledanje, ovaj potez je sa stanovišta Mercedesa imao smisla, budući da Auera lansirao na drugo mesto u generalnom plasmanu.
Velikodušni Di Resta izašao je na drugi stepenik podijuma, treći na cilju bio je Robert Vikens, a četvrti Maro Engel, koji je kompletirao 1-2-3-4 plasman marke iz Štutgarta.
Prva DTM trka ovog vikenda vožena je pod izuzetno komplikovanim uslovima, a strateške greške i loše tempirani odlasci na zamenu guma koštali su mnogo.
Krenulo je po kiši i u početnoj fazi dominirao je BMW-ov Augusto Farfus. On je sa treće pozicije “preleteo” Marka Vitmana i Auera u prvom startnom redu, poveo trku i vozio je u ligi za sebe, do 13. kruga stekavši prednost veću od 7 sekundi.
Uglavnom procesiona dešavanja remetila je tek poneka bitka niže u poretku, poput tromeča Pafet – Rast – Engel za 9. mesto, ili duela u kojem je Ekstrem Gloku preoteo poziciju 6.
Prvi odlasci u boksove odigrali su se u 16. krugu, kada je izgledalo da je ispravna strategija montaža slikova umesto guma s profilom. Ispostavilo se da su pametniji bili oni koji su trku “čitali” drugačije, bili nešto strpljiviji i na stazi ostali duže.
Farfus je čekao do 19. kruga na obavezni pit-stop, što se pokazalo kao najgori čas za zamenu guma. Kiša je ponovo počela da pada, a Brazilcu su na “BMW M4 DTM” stavljeni slikovi. Istu skupu grešku napravio je i Audi, koji je u to doba servisirao Ekstremov “RS5”.
Farfusov dotle dominantni nastup tu se jednostavno raspao, a Ekstremov auto je po izlasku na klizavu pistu bio potpuno van kontrole.
Sedmorka koja do tog časa nije menjala gume znala je da joj preostaje samo zamena kišnih guma za nove kišne gume i ta prava strategija bila je odlučujuća za konačni ishod.
Vozači na slikovima nisu imali drugi izbor nego da i drugi put promene pneumatike i vrate se na one s profilom. Novi pit-stop osudio ih je na slabija mesta u poretku, ali je i tu bilo važno reagovati brzo, kao Farfus, koji se hitro vratio u boks i na cilju uspeo da iščupa barem osmo mesto, premda je ono predaleko od onoga što je Brazilac danas pokazao da može.
U završnici je Mercedes odigrao svoju igrariju: Auer i Vikens su menjali gume u 24, a Di Resta i Engel u 26, odnosno 28. krugu. Kako Auer na stazi nije mogao da obiđe Škota, stvar je rešena timskom naredbom.
Iza četiri “mercedesa-AMG C63 DTM” kroz cilj su prošli piloti Audija, Rene Rast i Džejmi Grin. Englez je u jednoj fazi trke bio poslednji, osamnaesti, ali je dospeo do lepih bodova jer njegov tim nije grešio u strategiji.
Osim čelnog kvarteta, poene su osvojili i ostali vozači Mercedesa, Edoardo Mortara za sedmo, Geri Pafet za deseto mesto. Pored Farfusa, drugi predstavnik BMW-a u zoni bodova bio je devetoplasirani Marko Vitman, još jedan od pilota koji je dva puta morao u boks.
Iako je danas ostao praznih šaka, Ekstrem i dalje vodi u generalnom sa 128 poena. Slavljenik Auer popeo se na kotu 127, zahvaljujući pobedi i pol-poziciji, dok je treći Rast (124 bodova).
Sutrašnji program DTM vikenda sastoji se od treninga (9:10 sati), kvalifikacija za trku 2 (12:00) i trke 2 (start u 15:15).
Izvor: Serbiaring.com
Video: DTM Youtube channel