
Rene Rast je prošao prvi kroz cilj u trostrukoj pobedi Audija na drugoj DTM trci na Red bul ringu.
Bivši višestruki osvajač Poršeovih kup takmičenja startovao je drugi, i to mesto bi mu nesporno pripalo i na kraju da osvajača pol-pozicije, superbrzog i dotle nespornog vodećeg Džejmija Grina u 37. krugu nisu upropastili tehnički problemi.
Tako je Rast nasledio vođstvo i pobedu, a Audijev potencijalni četvorostruki trijumf u praksi je postao trostruki. Drugo i treće mesto zauzeli su Majk Rokenfeler i Niko Miler, dok je tragičaru Grinu preostalo da krstarećom vožnjom stigne do cilja, gde je rangiran kao četrnaesti, daleko od zone bodova.
Odluka o drugom mestu bila je još jedan plod timske strategije: Miler je u poslednjem krugu propustio Rokenfelera, jer ovaj i dalje u igri za šampionski naslov.
Audijevi vozači odigrali su timski i u drugim važnim situacijama, posebno se potrudivši da slome BMW-ovog pulena Marka Vitmana i da ga, ako je ikako moguće potisnu iza Matijasa Ekstrema, u čemu su na kraju i uspeli. U toj akciji su svoje uloge imali i Miler i Rokenfeler, a Švajcarac je izveo posebno značajan potez, prestigavši Vitmana posle obavljenih pit-stopova, što je garantovalo da aktuelni prvak neće završiti na pobedničkom postolju.
Katastrofalan nastup Lukasa Auera, koji je krenuo sa poslednjeg, osamnaestog mesta, dobio je epilog u incidentu sa Brunom Spenglerom, a taj momenat značajno je uticao na kompletan ishod trke.
Mercedesovog vozača je u gužvi na krivini 2 lagano pogurao Bruno Spengler. Auer se se okrenuo i na nizbrdici otkotrljao unazad u čeličnu ogradu, znatno oštetivši zadnji desni kraj automobila. Situacija je iziskivala intervenciju sigurnosnog vozila, a Austrijanac je uspeo da pokrene auto, ali samo da bi se odvezao do boksa i odustao.
Restart je izveden u dvoredu i tu je dotle četvrtoplasirani Vitman izgubio čak tri pozicije: prvo ga je obišao Rokenfeler, zatim i Ekstrem, čiji je tempo tokom većeg dela trke bio prilično loš, a konačno i Mercedesov Geri Pafet.
Uprkos svim Vitmanovim zamerkama da su ga rivali izgurali, nijedan od ovih manevara nije bio čak ni pod istragom. Najbolje rangiranom vozaču BMW-a preostalo je da se zadovolji sedmom pozicijom, koja je postala šesta kada je Grinov “audi” kapitulirao.
Pafet je u nastavku pretekao Ekstrema, da bi na cilju završio kao četvrti i najbolje plasirani Mercedesov vozač. Eki je još dva puta ušao u duel sa Vitmanom, prvi je izgubio, a drugi dobio, i konačno je rangiran kao peti.
Šveđanin nije prikazao mnogo, ali je 10 osvojenih bodova bilo dovoljno ne samo da se održi kao lider serije, već i da poveća prednost nad svim predstavnicima konkurentskih proizvođača, BMW-a (Vitman) i Mercedesa (Auer).
Od sedmog mesta nadalje, spisak osvajača bodova kompletirali su Timo Glok u “BMW-u”, Loik Dival u “audiju”, te piloti Mercedesa Pol di Resta i Robert Vikens.
U krajnjem ishodu, čak pet trkača Audi sporta završilo je u prvih 10, gde su mesta pronašla i trojica pilota Mercedesa-AMG, te dvojica pulena Bavarskih motornih radionica.
Posle 16 od 18 sezonskih trka, Ekstrem je skočio na 172 boda i i dalje je vodeći u prvenstvu. Sada su mu najozbiljniji rivali trojica kolega iz Audija. Zahvaljujući današnjoj pobedi Rast je skočio na drugo mesto sa 151 bodom, a pozicije tri i četiri drže Grin (137) i Rokenfeler (134 poena).
Pored Audi kvarteta, još dva vozača imaju šanse da se na finalnoj rundi serije dočepaju titule, to su petoplasirani Vitman (134) i šestoplasirani Auer (131).
Poslednji, deveti DTM takmičarski vikend u 2017. vozi se od 13. do 15. oktobra na Hokenhajmringu, gde je za raspodelu ostalo još najviše 53 boda.
Izvor: Serbiaring.com
Video: DTM Youtube channel