
Japanski Super GT šampionat poslaće dva svoja automobila na poslednju rundu DTM sezone 2017.
Po jedan “leksus LC 500” i “nisan GT-R” izvodiće demonstracione krugove tokom sva tri DTM takmičarska dana, 13, 14. i 15. oktobra, a najavljeno je da će se tom prilikom prikazati vozeći u trkačkom tempu.
Kako tvrdi DTM organizator, ovaj program nagovestiće navijačima šta mogu da očekuju kada se obe serije (konačno) budu takmičile po identičnim tehničkim pravilima i kada “audi”, “BMW”, “nisan”, honda” i “leksus” na istim stazama i u istom šampionatu budu normalan prizor (Mercedes će tada biti van igre).
Priča o ujednačavanju propisa DTM i Super GT šampionata traje već godinama, ali još nije urodila nikakvim konkretnim plodovima, već samo naznakama i najavama. Gostovanje Japanaca u Baden-Virtembergu i planirana uzvratna poseta nemačkih proizvođača Motegiju sredinom novembra biće dosad najjači izraz odavno iskazane namere o standardizaciji tehničkih platformi.
“To je za nas velika čast i drago mi je što će se Super GT automobili prvi put pojaviti na jednoj DTM rundi”, kazao je Gerhard Berger, šef nemačkog premijum turing prvenstva. “To nije samo posebna poslastica za naše navijače, već i snažan signal za budućnost DTM-a i znak koliko ozbiljno shvatamo saradnju s japanskom GTA organizacijom i tri proizvođača iz njihove serije.”

Sličan komentar imao je i Masaki Bando, predsednik GTA, koji će predvoditi japansku delegaciju u Hokenhajmu.
U planu je da “leksus” i “nisan” na Hokenhajmringu zajedno izvezu polučasovni test u petak, dok će u subotu i nedelju svaki od njih imati 15 minuta vožnje punom brzinom. Još nije potvrđeno koji će vozači tom prilikom sedeti u kokpitima. Super GT automobili razvijaju oko 620 KS.
Konačni cilj saradnje organizacija ITR i GTA (koje rukovode nemačkom, odnosno japanskom serijom) jeste da u oba šampionata voze automobili izrađeni po zajednički osmišljenim propisima Klase 1. To bi trebalo da postane stvarnost od 2019, kada će na snagu stupiti nova DTM pravila.
Određeni koraci u ujednačavanju regulative navodno su već preduzeti, tvrdi se da se mnoga područja tehničkih pravilnika dveju serija već poklapaju i da se u japanske automobile već ugrađuju standardne komponente s ciljem smanjenja troškova.
“Rad na novim pravilima je u punom jeku”, tvrdi Berger, koji je, kaže se, zadivljen nekomplikovanom i konstruktivnom saradnjom organizatora dveju serija.
Izvor: Serbiaring.com