home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
wtcr

Uoči predstojećeg stapanja Svetskog turing prvenstva i TCR Internacionalne serije, koje treba da bude potvrđeno 6. decembra, na zasedanju FIA Svetskog saveta auto-sporta, u opticaju se pojavilo još nekoliko informacija o budućoj seriji.

Pre svega, ovu fuziju svi merodavni izvori ocenjuju kao izvesnu, pa odluku FIA tela treba smatrati čistom formalnošću.

Novi šampionat biće zasnovan na TCR tehničkim pravilima, što će se videti i po novom imenu – WTCR.

Rođenje WTCR podrazumeva gašenje TCR Internacionalne serije.

Kao što se moglo i pretpostaviti, pregovori o svemu navedenom već izvesno vreme su vođeni između triju zainteresovanih strana: Marčela Lotija, osnivača i promotera TCR koncepta, WTCC vlasnika Eurosporta (kompanija Diskaveri) i Međunarodne automobilske federacije (FIA).

Nešto duže trajanje pregovora uslovljeno je kompromisima u pitanju intelektualne svojine nad TCR pravilima i samog imena serije. Rezultat je za sada dvogodišnji ugovor, tokom kojeg WTCC može da koristi i jedno i drugo – i regulativu, i naziv.

WTCR kalendar za 2018. treba da bude sačinjen od 10 trka, koje bi bile vožene na 4 kontinenta (pretpostavljamo: Evropa, Azija, Afrika, Južna Amerika).

WTCR šampionat bi zadržao većinu lokacija na kojima se dosad trkao WTCC, ali bi se prešlo na potpuno novi takmičarski format sa tri trke tokom vikenda!

Računa se da u ovom trenutku širom sveta postoji izrađeno čak 600 vozila po TCR standardu!

Iako je WTCC promoter pokušavao da TC1 klasu održi u životu još neko vreme – a najduže još dve godine – taj plan se slomio onog trenutka kada je Honda odbila da za tako kratak vremenski period izradi svoj novi “sivik tajp R” po TC1 standardu.

Zašto se toliko često pominje kritični rok od dve godine? Zato što je FIA i dalje sklona varijanti da WTCC od 2020. pređe na pravila Klase 1, na čijem uobličavanju u međuvremenu rade DTM i japanski Super GT, ili da se poveže sa ovim dvema serijama i da od njih napravi svetski šampionat.

Stoga bi najavljeno (bar) dvogodišnje trajanje WTCR moglo da predstavlja i privremeno rešenje, koje bi važilo samo za sezone 2018. i 2019, a zahvaljujući kojem je izbegnuto inače neminovno gašenje globalnog turing prvenstva pod FIA patronatom.

Iz ove perspektive, apsolutno ne deluje nemoguće da se 2020. na sceni pojave dve serije sa predznakom “svetska” – neki novi FIA šampionat ali Klase 1, i da ponovo oživi Lotijeva TCR Internacionalna.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 719



Komentari