home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Moto GP vesti

24 Dec 2017 - 00:01 Sport Link
rosi

Rosi: Svi treba da uče od Dovicioza

Kako prenosi Sport klub, devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da Andrea Doviciozo savršen primer zašto bi mladim vozačima trebalo dati više vremena da bi doneli rezultate.

Doviciozo je 2008. godine debitovao u kraljevskoj klasi, međutim, uprkos tome što je proveo barem dve sezone na fabričkoj Hondi i Dukatiju, ove sezone je prvi put imao šansu da osvoji titulu u njoj.

doviciozo

Italijanski motociklista je do ovogodišnjeg Moto GP šampionata upisao samo dve pobede u najjačoj kategoriji, da bi se ove sezone šest puta našao na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. Jedini je vozač koji je do poslednje trke uspeo da ostane u konkurenciji za titulu, a Mark Markes ga je na kraju pobedio za 37 bodova.

"Za mene je priča o Doviciozu i te kako dobra, pošto je prošao kroz teške periode tokom karijere, posebno u kraljevskoj klasi. Svi treba da uče od njega jer nijednot trenutka nije odustao, nije izgubio veru i imao je samopouzdanje. Pobedio je na dve trke za devet godina, a potom na šest tokom jedne sezone. Da biste to uradili, morate da budete jaki i da imate balans", naglasio je 'Doktor'.

Rosi je istakao da je jasno da svi vole da žure, ali da im je takođe potrebno i vreme.

"Svuda je tako, ne samo u Moto GP šampionatu. U svakom sportu, svi žele rezultate odmah. Nikada nemate vreme na svojoj strani", istakao je Rosi.

Rosijev ugovor sa Jamahom ističe na kraju sledeće sezone, a najavio je da će posle nekoliko trka naredne godine odlučiti da li će ga produžiti.

Naredni Moto GP šampionat startuje 18. marta Velikom nagradom Katara.

Izvor: Sportklub.rs

Markes ne može da zamisli da vozi za drugi tim

MotoGP šampion, Mark Markes, izjavio je bi jedini razlog zbog kog bi mogao da napusti Hondi, mogao da bude nedostatak motivacije u timu.

Španac je celokupnu karijeru u premijernoj klasi proveo u Hondi, osvojivši četiri naslova u dosadašnjih pet sezona.

Ugovor mu ističe na kraju 2018, a ako je verovati njegovom menadžeru, Emiliju Alsamori, Markes je vrlo blizu potpisivanja novog. I sam Markes je izjavio da promena tima u ovom trenutku nije među njegovim planovima.

"Podjednako sam motivisan kao i uvek, a cilj je isti - poboljšati performanse i izvući pouke iz grešaka pravljenih u prošlosti", izjavio je nedavno na jednom sponzorskom događaju u Madridu.

"Moj san je bio da vozim za najbolju ekipu i s te strane sam svoj san ostvario."

"U ovom trenutku mi ne manjka motivacije, ne fali mi ničega. Da bih uopšte razmišljao o promeni sredine, uslov bi bio da mi nešto nedostaje. Ali u ovom trenutku, svoju budućnost ne mogu da zamislim na nekom drugom mestu."

Markes i Dani Pedrosa su preskočili Hondin nedavno održani privatni test na Herezu, izjavivši da su zadovoljni post-sezonskim testom u Valensiji. Ipak, Markes je naglasio da neće biti moguće znati kako ide priprema za 2018. sve do januarskog testa u Maleziji, pogotovo jer je Valensija nezahvalna za procenu motocikla.

"Još uvek nismo počeli s pravim pripremama. U narednim mesecima nas čeka mnogo posla."

"Prve impresije iz Valensije su dobre, ali tek kad izađemo na stazu gde se ne snalazimo dobro možemo znati na čemu smo."

Izvor: Moto-berza.com

Yamahini vozači u proseku najmanje padali, dvaput manje od Hondinih

U proseku, vozač Honda je imao gotovo dvostruko veću verovatnoću da padne od vozača Yamahe tokom 2017, dok je vozačima Aprilije ta šansa bila skoro trostruko veća.

Dorna beleži svaku nesreću tokom gran pri vikenda, ali kako broj vozača svakog od konstruktora varira od 2 do 8, potrebno je naći neku prosečnu vrednost.

Na računaju se padovi vozača s "vajldkardom", dok su padovi zamenskih vozača uključeni i konačan zbir. Takođe nisu računati slučajevi kada bi vozač propustio trku zbog povrede, a nije imao zamenu. To su slučajevi Valentina Rosija na Mizanu i Aleša Espargara na Sepangu.

Aprilia: 50 padova u sezoni / 2 motocikla = 25.0

Honda: 84/5 = 16.8

Suzuki 25/2 = 12.5

Ducati 97/8 = 12.1

KTM 18/2 = 9.0

Yamaha 35/4 = 8.8

Aprilia je imala najviše padova po motociklu u sezoni, s tim što je Aleš Espargaro pao 19, a Sem Louz 31 put.

Što se Honde tiče, čak 51 pad od ukupno 84 su zabeležili svetski šampion Mark Markes (27) i Kal Kračlou 24 puta.

"Hondini vozači češće imaju nesreće od ostalih", rekao je Kračlou. "Mislim da to nužno nije do vozača, već zato što se trudimo da damo svoj maksimum na trci. Ipak, Mark je osvojio titulu, pa se ne žalimo."

Suzuki i Ducati su gotovo izjednačeni po broju padova po motociklu, s tim što je ukupan broj gotovo četiri puta veći kod italijanskog tima, koji ima i šest motocikala više na stazi.

Yamahih prosek je impresivan, pogotovo ako uzmemo u obzir da su imali dva MotoGP debitanta ove godine, uz tri zamene u poslednjem minutu za Folgera.

Izvor: Moto-berza.com

MotoGP crtice: Morbideli o Rosiju, Rea o MotoGP-u, šef LCR-a o KTM-u

MotoGP debitant, Franko Morbideli, smatra da će biti izuzetno teško naći zamenu za Valentina Rosija, kada se Doktor jednoga dana povuče.

"Teško je, ne samo za mene, već i za sve vozače koji dolaze iz Italije, jer se očekuje da neko od nas jednoga dana zameni Rosija, koji će se, na našu veliku žalost, jednoga dana povući iz sporta. U neku ruku, svi ćemo ga naslediti, jer teško da jedan vozač može da uradi sam ono što je Valentino postigao u svojoj karijeri."

Džonatan Rea smatra da bi mogao da pokaže svoj puni potencijal u MotoGP-u, ukoliko bi u premijernoj klasi nastupao s "pravim motociklom".

Britanac je nedavno izjavio da nema nameru da ide u MotoGP i da se muči na nekoj nekonkurentnoj mašini, ali je dodao da bi na pravom dvotočkašu mogao da pokaže sve što ume na stazi.

Upitan da li je nekada bio blizu prelaska, odgovorio je potvrdno, ali je dodao da nikada nije imao ponudu koja je uključivala dobar motocikl i fabričku podršku.

Lućio Čekinelo, šef LCR Honda, izjavio je da je iznenađen performansama KTM-a u tek završenoj sezoni, dodavši da očekuje da budu u prvih 10 naredne godine.

"KTM je velika kompanija, sa izuzetno sposobnim inžinjerima i imaju odlično organizovan tim", izjavio je on.

"Sve su nas pomalo iznenadili svojim rezultatima, pa naredne godine očekujemo još više", poručio je Čekinelo.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 1097



Komentari