
Trkanje van granica Nemačke daje bolju priliku DTM proizvođačima da povrate uloženo, a obilazak Velike Britanije je “obaveza” i zato što ta zemlja ima snažnu kulturu poštovanja turing trka, kaže šef serije i bivši F1 pilot Gerhard Berger.
Nemačka premijum turing serija dogodine se vraća u Britaniju posle pauze od pet sezona. DTM “dom” na Ostrvu ostaje staza Brends Heč, ali ne više u kratkoj Indi konfiguraciji kao dosad, već u punoj, Gran pri varijanti.
Upitan zašto se njegova serija vraća na Brends Heč, Berger za Motorsport.com odgovara: “Ne sme da se zaboravi da u Engleskoj postoji ogroman broj ljubitelja turing trka.”
“Kao nacija koja je par ekselans zagrejana za automobilski sport, Velika Britanija je obavezna stanica za DTM. To je i važno tržište za proizvođače.”
Za razliku od piste u Kentu, Mizano je potpuno nova stanica na putu DTM karavana. Serija će otići u Italiju prvi put otkako se na Adriji trkala 2010. Alternativa je bila Imola, ali plan o gostovanju na autodromu Enco i Dino Ferari nije mogao da se ostvari.
“Razgovarali smo s organizatorima u Imoli i bili su zaista zainteresovani”, objašnjava DTM direktor. “Tamo se održava takmičarski vikend koji smo mogli da zajednički iskoristimo kao platformu.
“Ali, DTM tokom vikenda zahteva mnogo vremena na stazi sa svojim pratećim serijama i zato se u to nismo uklopili.”
Na kalendaru se nalazi i Lauzicring, koji je sredinom godine praktično bio otpisan iz svih takmičarskih varijanti. Istočnonemački autodrom je otkupila Dekra i najavila da će ga koristiti samo kao opitnu pistu, što bi isključivalo i trkanje i bilo kakvo veće prisustvo javnosti.
Ipak, staza u Brandenburgu ostala je na programu, mada se datum održavanja DTM runde podudara sa trkom Formule E na ulicama 135 kilometara udaljenog Berlina.
“To je stvarno koincidencija”, kaže Berger, koji je u vreme agresivne propagande u korist Formule E više puta otvoreno i hrabro izjavljivao da o njoj ne misli ništa dobro.
“U vreme kada smo razmatrali datum za Lauzicring, nismo znali kalendar Formule E. A postojala je želja Dekre, novog vlasnika staze, da uzme baš taj datum.”
“Zatim, naš TV partner izrazio je jasnu želju da naš kalendar ima razuman ritam. Treba da bude najviše tri nedelje pauze između dve runde, tako se stvara tok na koji gledalac može da se navikne i u koji može da se pouzda.”
“Formula E u Berlinu je u subotu, a mi se trkamo i u nedelju. Navijači i mediji mogu odmah da pređu kod nas.”
DTM kalendar za 2018. proširen je sa devet na deset rundi, od kojih se pet voze u Nemačkoj, a pet u drugim evropskim zemljama – osim Britanije i Italije, u igri su i Mađarska, Holandija i Austrija.
Tu podelu u odnosu 5:5 Berger komentariše ovako: “Mislim da je to pravi miks za DTM. Naravno, naša osnovna navijačka baza je u Nemačkoj i mislim da su tamošnji DTM ljubitelji dobro podmireni sa pet trkačkih rundi.”
“Međutim, za proizvođače je takođe važno da se pređu granice Nemačke, tada je povraćaj investicija bolji.”
Izvor: Serbiaring.com