
I Renault prikazao svoj novi RS18
Francuski tim predstavio je svoj treći bolid od ponovnog povratka u najbrži cirkus.

Novi auto je jasna evolucija prošlogodišnjeg bolida, gde je zadržan isti koncept razvoja. Odmah je vidljivo unapređenje na vešanju bolida kao i više aerodinamičkih delova. Takođe, kao i svi bolidi ove sezone i RS18 sadrži Halo sistem zaštite kabine vozača.

“Prošla godina bila je uspešna na više polja. To je bila druga godina rekreiranja tima, gde smo pokušali da dovedemo nove ljude, investitore, sponzore kao i talente. Uspeli smo da sa devetog mesta u 2016. prošlu godine završimo na šestom a često puta smo na nekim trkama bili četvrti najbrži tim na stazi. Zbog toga ove godine očekujemo mnogo, ali imamo dva talentovana i ambicijozna vozača. Nico je dokazao da nam je baš ono što nam je godinama bilo potrebno kao i da nam je Carlos doneo pravo osveženje.” kazao je šef tima Cyril Abiteboul.
Taffin: Renault sproveo najduža i najintenzivnija testiranja motora
Tehnički direktor francuskog tima izjavio je da su oni imali izuzetno napronu zimu.
Pošto je ove godine po novom pravilniku dozvoljeno samo 3 agregata po vozaču, Renault je kao i svi ostali proizvođači morao da poboljša pouzdanost svog agregata. Prošlogodišnji motor Renaulta je tokom sezone pokazao određene slabosti ali je uspeo da i na neki načim opravda očekivanja. Zbog toga je odeljak iz Vira Šatijona sproveo najduži i najproduktivniji test agregata u labaritoriji, kako bi dostigao sve potrebne ciljeve na planu pouzdanosti kako bi njihovi vozači izbegli potencijalne kazne.
“Mi smo 2017. završili sa veoma jakim podešavanjima na motoru i šasiji, tako da je nama sada glavni cilj da materijalizujemo našu poslednju specifikaciju motora i napravimo određeni napredak na polju pouzdanosti.” kazao je šef odeljenja za motore Remi Taffin. “Mi smo prošli kroz najduži i najproduktivniji test agregata u labaritoriji, koji je prošao bez ikakvih problema.”
“Mi želimo da proizvedemo performanse koje će pre svega biti pouzdane, kako bi mogli da što bolje radimo na bolidu. To je naš glavni cilj i ove godine nam svakako neće biti lako, jer sada imamo jedan motor manje u rotaciji. Znali smo da ćemo od 2018. imati tri agregata pa smo tako odvano krenuli sa ovi programom. Testiranja za ovu sezonu smo počeli još 2016. jer smo tada puno sati proveli u labaritoriji.”
Petrobras postao novi sponzor McLarena
Britanski tim je objavio da je sklopio tehničko sponzorstvo sa brazilskim naftnim gigantom.
Ovaj dogovor imaće priliku da za obe strane obezbedi sve potrebne uslove za dalji tehnološki razvoj goriva i maziva, kao i određenu razmenu podataka.
“Brazilska strast za Formulom 1 je legendarna i ova zemlja je do sada proizvela nekoliko ikona u ovom sportu. Nama je veoma drago što možemo da otvorimo vezu sa ljubiteljima u Barzilu kroz ovo partnerstvo sa Petrobrasom. Oni su veoma ozbiljna kompanija i mi svi u McLarenu se radujemo jer će nam baš oni pružiti potrebnu podršku ka zajedničkim uspesima.” kazao je šef McLarena Zak Brown.
Logo Petrobrasa biće prikazan na bolidu tima, kao i na uniformama vozača i timskog osoblja.
Ricciardo već “čuknuo” novi bolid na probnoj vožnji na Silverstonu
Australijanac je juče imao priliku da po prvi put provoza novi auto ali se ova vožnja nije najbolje završila.
Izgleda da se prvo vatreno krštenje za novi RB14 juče nije završilo baš najbolje, pošto je Daniel Ricciardo imao jedanu malu ekskurziju van staze gde je tom prilikom oštetio svoj bolid. Red Bull je odmah objavio da šteta nije velika i da ova situacija neće uticati na njihov test raspored u Barseloni.
Red Bull je iskoristio mogućnost probnog testa u medijske svrhe u trajanju od 100km na stazi Silverston, koji je odrađen po veoma moroj stazi. Pojedini mediji nagoveštavaju da je Ricciardo izleteo sa staze i tako udario u zaštitnu ogradu, gde je tom prilikom oštetio prednji deo bolida, vešanje i pod.
Red Bull odredio leto kao krajnji rok za moguć prelazak na Hodnine motore
Austrijski tim postavio je krajnji rok za konačnu odluku o mogućoj saradnji sa japanskom kompanijom.
Tim iz Milton Kinsa želi da u narednih šest meseci detaljno prati performanse svog juniorskog tima kako bi na što bolji način doneo odluku da li će u 2019. preći na Hondine agregate. Govoreći za AMuS Helmut Marko izjavio je da je pozitivno iznenađen Hondinim učinkom i da je začuđen tako lošim performansama koje je McLaren prikazivao u protekle tri sezone:
“Za sada, pozitivno smo iznenađeni Hondinim učinkom, kao i željom i zalaganjem. Mislim da su oni naučili od svojih grešaka u prošlosti. Za sada, prema podacima koji smo dobili sa raznih testova, motor je dosta pouzdan. Mislim da bi on bio u mogućnosti da sustigne Renaultove performanse do kraja prvog dela sezone.”
Ako se ovaj scenario desi, onda bi se Red Bullu tako stvorili svi uslovi da sa Renaultovih agregata pređe na Hondine.
“Pravila su se promenila, pa tako sada do leta morate da najavite sa kojim motorom želite da vozite u narednoj godini. Mi želimo da sve detaljno analiziramo i da do tada donesemo odluku.” dodao je Marko.
I Ferrari donosi novu kolor šemu?
Po najavama i talijanski tim slijediće trendove pomodarstva, pa promijeniti određene stvari na novoj kolor šemi bolida za 2018.
Ferrari će u četvrtak popodne predstaviti svog čelendžera za narednu sezonu, a glasine iza kulisa u Italiji upućuju na to kako bi moglo doći do promjene nijanse crvene boje na bolidu.
Prema odlično informisanom Corriere della Sera, Scuderia bi se trebala vratiti u nešto tamniji ton crvene boje, a koja podsjeća na nijansu boje koja je bila na bolidima talijanske ekipe još tamo sedamdesetih godina.
Sem toga, istorijski sponzor Philip Morris, koji je povećao prodaju svog proizvoda za grijanje duvana, IQOS, mogao bi dosta više naglasiti prisustvo brenda na Ferrarijevom bolidu sa nekoliko nijansi sive boje.
Bijele zone na karoseriji bolida biće smanjene na minimum ili anulirane u potpunosti, a sve to radi odlaska koncerna Santander kao jednog od glavnih sponzora tima.
Preuzeto sa: F1-serbia.com