home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

1 Apr 2018 - 21:15 Sport Link
rikardo

"Bolidi u Formuli 1 su previše široki za preticanje"

Navijači Formule 1 često se žale da su trke izgubile na atraktivnosti, pošto je sve manje preticanja na stazama. Vozač Red Bula Danijel Rikardo smatra da je velika prepreka u prevazilaženju tog problema širina bolida.

Bolidi najbržeg cirkusa na svetu su od 2017. godine nešto širi, a statistika od te sezone beleži i novi pad u broju preticanja, dok je na startu ove sezone na stazi "Albert park" u Melburnu posle prvog kruga viđeno samo pet kompletnih preticanja.

Na bolide je dodat i "oreol" koji štiti vozače od mogućih povreda u slučaju udesa i od delova vozila koji mogu da im povrede glavu ako se nađu na stazi. Ipak, Australijanac Danijel Rikardo smatra da je veći "problem" širina bolida.

"Sa širim gumama i bolidima zauzeto je previše mesta na stazi. Teško je naći slobodan prostor, mislim da će zbog toga čak i neke staze biti oštećene. Mislim da su uži bolidi sjajni. Oni su kao motocikli, oni su takvi da uvek ima mesta za preticanje. A njihov krug je 30 sekundi sporiji od našeg", rekao je Rikardo i istakao da su bolidi korišćeni u periodu od 2009. do 2016. godine bili bolji u smislu preticanja.

"Za naše standarde su bili sporiji, ali gledaocima to nije bilo toliko bitno", dodao je Rikardo, koji je na prvoj trci u sezoni bio četvrti. 

Sledeća trka u Formuli 1 je na programu 8. aprila u Bahreinu, a kao i do sada kompletnu akciju možete pratiti na kanalima Sport Kluba. 

Izvor: Sportklub.rs

Vernj: Hartli? Valjam se od smeha

Francuski automobilista Žan-Erik Vernj rekao je da mu je neverovatno zabavno to što je Toro Roso angažovao Brendona Hartlija, koji je pre nekoliko godina ostao bez mesta u Red Bulovom programu mladih vozača.

Novozelanđanin je od 2008. do 2010. godine bio test vozač Red Bula i Toro Rosa, da bi mu potom bio uručen otkaz. Međutim, krajem prošle sezone, posle uspeha u Svetskom šampionatu izdržljivosti i trijumfa na 24 časa Le Mana, Hartli je dobio poziv da debituje u Formuli 1. Iako se u prvi mah činilo da bi to mogao da bude samo izlet, on je zaslužio mesto u timu za ovu sezone, a malo ko je bio više iznenađen zbog toga od Vernja.

27-godišnji Francuz je braneći boje Toro Rosa za tri sezone imao 58 startova, osvojio je ukupno 51 bod i najbolji rezultat mu je bilo šesto mesto. Otkako je italijanski tim odlučio da ga ne zadrži posle sezone 2014. godine, Vernj je dve sezone bio test vozač Ferarija, a trenutno se takmiči u Formuli E i vodeći je u generalnom plasmanu.

"Valjam se od smeha zbog toga što je Red Bul pozvao Hartlija, posebno jer su ga otpustili da bi mi dali njegovo mesto u Svetskoj seriji Reno. To mi je izuzetno zabavno", rekao je Vernj.

Vernj je dodao da smatra da je nekadašnji vozač Toro Rosa Sebastijan Buemi dobio priliku umesto Hartlija, "verovatno bi dobio otkaz posle godinu dana, bez opcija da ga angažuje neki od najboljih timova jer bolid nije dovoljno dobar".

Francuski vozač je naglasio i da je posle prelaska u Formulu E promenio razmišljanje.

"Ulazak u Formulu E mi je bio najteži trenutak u karijeri, pošto sam napustio Formulu 1. Ali, kada se to uzme u obzir, smatram da mi je to bio najvažniji trenutak u karijeri. Iz svake teške teške i negativne situacije treba izvući pozitivne pouke. Imao sam sreću da pređem u Formulu E u pravom trenutku i promenim razmišljanje. Sada verujem da mi je to najbolja stvar koja mi se desila", naglasio je Vernj.

Hartli je zauzeo 15. mesto na otvaranju ovogodišnjeg šampionata Formule 1 u Australiji, a naredna trka vozi se 8. aprila za Veliku nagradu Bahreina.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 1046



Komentari