home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mik Šumaher

Osim što na vikendu Evropskog Formula 3 šampionata na Nirburgringu ispunjava svoja redovna trkačka zaduženja, Mik Šumaher je prvi put seo za volan “mercedesa-AMG C63 DTM” i turing automobila uopšte.

Sinu sedmostrukog F1 šampiona Mihaela Šumahera data je prilika da izvodi demo vožnje u DTM automobilu proizvođača iz Štutgarta. On je pilotirao “mercedesom” u verziji trkačkog taksija, a na poziv DTM direktora Gerharda Bergera.

“Mnogo sam se zabavio i to je bilo vredno iskustvo”, ispričao je Šumaher. “Performanse DTM automobila su impresivne, a u kokpitu mi je bilo toplije nego normalo u F3 bolidu. Bilo je uzbudljivo i pomogli su mi saveti Paskala Verlajna, koji mi je dao nekoliko tipova koji se tiču pritiska na pedalu kočnice.”

Berger je objasnio kako je do celog aranžmana došlo: “Ideju su mi dali momci iz organizacije, njome sam odmah bio oduševljen i podržao sam je, kao i Mercedes-AMG tim, koji je omogućio njeno ostvarenje. Miku ide vrlo dobro u Formuli 3 i tamo je zaradio svoje prve lovore. Sa radošću posmatram tog momka koji polako pokazuje svoje Šumaher gene i danas vozi naš auto. Njegov otac Mihael je najbolji F1 vozač svih vremena.”

Mik Šumaher je viceprvak italijanske i nemačke F4, a ove godine vozi svoju drugu F3 sezonu za tim Prema Teodor rejsing u bolidu opremljenom Mercedesovim motorom.

Niz od tri pobede u poslednja tri trkačka vikenda na Spa, Silverstonu i Mizanu popeo ga je na četvrto mesto u generalnom poretku serije i uveo ga u borbu za naslov. Šumaher ima 36 poena manje od trenutno vodećeg Red bul štićenika Dena Tiktama, a do kraja sezone ostale su još tri runde, odnosno 9 trka.

DTM je jedan od mogućih prirodnih puteva za nastavak karijere istaknutih F3 vozača. Oba šampionata vodi isti promoter, ITR, a Formula 3 je standardno prateći program nemačkog premijum turing prvenstva, ove godine tokom sedam od deset rundi sezone.

Međutim, u 2019. će mogućnosti za DTM angažman svih vozača, pa i Mika Šumahera, svakako biti manje, s obzirom na izlazak Mercedesa iz serije. S druge strane, očekuje se da će preostali proizvođači Audi i BMW proširiti svoje operacije na po najmanje osam automobila, od kojih bi jednim kontingentom upravljale privatne postave.

Interesantno je podsetiti da je Šumaher na Hungaroringu upitan da li postoji mogućnost da u 2018. izvede gostujući DTM trkački start za Mercedes, i da je tada odgovorio da ga takva uloga ne zanima, jer želi da se posveti karijeri u jednosedima, budući da mu je Formula 1 prva ambicija.

Takmičarska DTM gostovanja ove sezone su izveli Matijas Ekstrem za Audi i Alesandro Zanardi za BMW, a na Špilbergu će trke za Mercedes voziti reli as Sebastijan Ožije.

Izvor: Serbiaring.com



čitanja : 1314



Komentari