
Najstariji reli svetskog šampionata, održan prvi put još 1911. godine, zaista je originalan i uvek prepun raznih iznenadjenja. Led je izrežirao baš smešan PLES moćnih mašina, na prva dva noćna brzinska ispita. Na nekim mestima ni brzina od 30-40 km/h nije bila bezbedna za siguran prolaz.
Dok su se BUKVALNO SVI okretali i zanosili na ledenoj podlozi, najmalerozniji su bili FINCI, TEMU SUNINEN, sa „ford fiestom“ i KALE ROVANPERA, sa „škodom fabijom“. SUNINEN (broj 3) je na blagoj nizbrdici ispred jedne leve krivini dobio takozvane „sanke“ i umesto da skrene nastavio je pravo, promašio za malo jedno stablo i zaustavio se u dubokom jarku pokraj puta. Po dobro poznatom običaju priskočili su gledaoci da mu pomognu, ali, nisu uspeli….Ubrzo se u mrklom mraku zasijali jaki dodatni farovi vozila sa brojem 30. Stigao je 18. godišnji KALE ROVANPERA. Na isti način kao i SININEN, fabrička „fabija“ je umesto levo nastavila pravo i udarila zadnji deo „fieste“. Bio je to pravi pravcati „KALPIŠ“ kako smo nekada nazivali sudar prilikom sankanja. ROVANPERA je istog momenta uspeo da pokrene svoju ulubljenu „škodu“, u rikverc, i da sa vidno oštećenim prednjim delom nastavi dalje….ipak morao je da stane malo kasnije da vidi u čemu je problem a posle dosta izgubljenog vremena je produžio ka cilju, ali, bez svetla…PRAVI RELI HOROR NA LEDU (SUNINEN i ROVANPERA su u subotu nastavili takmičenje).

Prva vest na početku predstave je bila da je treći brzinski ispit OTKAZAN ZBOG NEOPREZNE PUBLIKE. Ogroman broj navijača je bio pokraj staze od 20.04 km. a VEĆINA se nalazila na OPASNIM I NESIGURNIM MESTIMA. Odluka o otkazivanju brzinca je bila opravdana i sprovedena je zarad BEZBEDNOSTI.
Četvrti ispit je doneo veliki pomak zaista sjajnom SEBASTIJENU LOEBU. Imao je dobar izbor guma (bez eksera, tj. „spajkova“) i za POLA SEKUNDE pobedio je ispred klupskog rivala TIJERI NOJVILA, sa „hjundaiem“…treće vreme je ostvario OŽIE, sa „sitroenom“, a u generalnom poretku je Belgijanac NOJVIL preuzeo vodeću poziciju u generalnom sa 4.9 sekundi prednosti u odnosu na TANAKA, sa „tojotom“.
Peti ispit donosi prvu ovosezonsku pobedu SEBASTIENU OŽIEU. Iza njega su NOJVIL i LATVALA….MIKELSEN, MIK i LOEB. OT TANAK je tek na sedmom mestu ispita broj 5…
U generalnom poretku TIJERI NOJVIL je i dalje vodeći, prate ga OŽIE , TANAK i LOEB, koji su u jednom minutu iza Belgijanca, dok su u drugom delu tabele oni koji kasne za liderom više od minuta.
87. RELI MONTE KARLO se nastavlja posle odlaska u servis. Predvidjena su još tri brzinska ispita a negde do 19 časova znaćemo šta se dešavalo…
GENERALNI POREDAK (posle 5 brzinskih ispita od ukupno 16):
1. NOJVIL – „hjundai“
2. OŽIE – „sitroen“…..+ 3.4 sek.
3. TANAK – „tojota“… + 16.9
4. LOEB – „hjundai“….. + 50.6
5. MIKELSEN – „hjundai“….. + 1.03.4 min.
6. LATVALA – „tojota“…… + 1.05.6
7. LAPI – „sitroen“………. + 1.09.7
8. EVANS – „ford“……… + 1.13.0
9. MIK – „tojota“………. + 1.14.3
10. TIDEMAND – „ford“…. + 3.11.4
Izvor: Mojsvetbrzine.rs