home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

30 Apr 2019 - 00:59 Sport Link
Fetel

Fetel o Formuli 1: Dosadno, zar ne?

Vozač Ferarija Sebastijan Fetel na zanimljiv način je prokomentarisao šampionat Formule 1, posle četvrte trke u sezoni Velike nagrade Azerbejdžana.

U Bakuu je slavio Valteri Botas u svom Mercedesu, drugi je trku završio njegov timski kolega Luis Hamilton, dok im se na podijumu pridružio Fetel u Ferariju.

„Dosadno, zar ne? Baš je dosadno. Ne govorim samo o ove četiri trke, tako je već četiri godine, možda i više“, rekao je Fetel.

Ipak, 31-godišnji Nemac veruje da će Ferari već naredne sezone imati mnogo više potencijala da ugrozi Mercedes.

„Moramo da radimo mnogo, da radimo bolje. Sada dajemo sve od sebe, svi u timu. Takođe, moramo da odamo priznjanje i sjajnom poslu koji obavlja tim mercedesa. Njihovi bolidi su uvek na pravom mestu u pravo vreme, ta preciznost kod njihovih vozila je neverovatna“, objasnio je Fetel.

Ipak, četvorostruki osvajač titule sa Red Bulom od 2010. do 2013. godine rekao je da veruje u Ferari.

„Prilično sam siguran da naš tim može mnogo da napreduje i to ćemo i pokazati. Imamo dobre bolide, samo još treba da ih iskoristimo na pravi način. Sve će se preokrenuti uskoro, videćete“, zaključio je Nemac.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Španije 12. maja.

Izvor: Sportklub.rs

Hamilton i Botas uveli Mercedes u istoriju ‘najbržeg cirkusa na svetu’

Savršen početak sezone 2019 u Formuli nakon četvrte trke dobio je i prefiks “istorijski”.

Mercedes je sezonu otvorio pobedom Botasa uz drugo mesto Hamiltona u Australiji, da bi vozači ovog tima samo zamenili mesta na naredne dve trke, pa su nakon Bahreina i Kine izjednačili rezultat Vilijamsa iz 1992. godine, kada su Najdžel Mensel i Rikardo Patrese dominirali u Južnoafričkoj Republici, Meksiku i Brazilu.

Fantastičan niz prekinut je u Španiji, kada je Patrese odustao nakon što se okrenuo na stazi, ali su već na sledećoj trci u San Marinu dominirali i po četvrti put završili kao Mensel prvi, a Patrese drugi.

Hamilton i Botas su taj njihov podvig nadmašili, pošto je Finac slavio u Bakuu, dok je Hamilton kroz cilj Velike nagrade Azerbejdžana prošao kao drugoplasirani.

Oni su tako nadmašili dvojac Vilijamsa od pre 27 godina, a šansu da taj rezultat poprave imaće u Španiji, kada 12. maja budu izašli na trkalište u Kataloniji.

Izvor: Hotsport.rs

FIA raspisala tender za dobavljače delova za Formulu 1

Za dve godine, Formula 1 bi trebala ući u jednu sasvim novu eru, koja bi trebala smanjiti troškove, a doneti više takmičenja na stazi

U okviru priprema za veliku reorganizaciju Formule 1, FIA je raspisala tender za dobavljače uniformnih delova za bolide. Prema planu, od 2021. nova era Formule 1 treba da donese značajno smanjenje troškova i mnogo više trkanja na stazi. Prvi deo je zamišljen između ostalog tako što bi bolidi koristili identične delove i komponente koji ne utiču mnogo na performanse a na koje timovi trenutno troše mnogo novca.

FIA je upravo rapisala tender za dobavljače kočnica i točkova, a nedavno je po istom sistemu raspisan tender za dobavljača standardnih menjača. Tender za dobavljača kočionih sistema podeljen je u dva dela. Jedan deo se odnosi na kočione pločice i diskove, a drugi na sistem kompletne hidraulike, kočionih čeljusti, glavnog kočionog cilindra i komponenti “brake by wire” sistema zadnjih točkova.

Naplatci koji se traže na tenderu su od 18 cola, i nešto širi od trenutnih, a svaki tim bi za sezonu imao na raspolaganju minimalno 60 setova naplataka. Uslovi raspisanih konkursa su da traženi delovi i komponente budu na tehničkom nivou kakav se danas koristi u F1.

Direktor Formule 1 Ross Rrawn kaže da ima još mnogo prostora za uštede i napominje da bi svi mogli koristiti istu opremu za pit line. Isti tako, svako pravi sopstveni protivpožarni sistem, što je zanimljiv tehnički izazov, ali ne donosi baš ništa u performansama.

Tender je točkove i kočione sisteme otvoren je do 22. maja, a FA će odluke o dobavljačima doneti tokom juna. Takođe, do kraja juna bi trebala biti doneta definitivna tehnička pravila o bolidima za 2021. ali već sada postoji najava da ima segmenata u kojima se timovi nisu usaglasli, pa se može očekivati odlaganje konačnih pravila.

Izvor: Dmotion.rs



čitanja : 973



Komentari