
Mark Markes je osvojio pol poziciju pred Veliku nagradu Italije, drugi će startovati vozač Petronas Jamahe Fabio Kvartararo, a treći Danilo Petrući. Andrea Doviciozo ima tek deveto vreme u kvalifikacijama, a Valentino Rosi je imao katastrofalan dan i tek je na 18. mestu.
U Q1 delu kvalifikacija je viđena velika drama, a tada su vozili i Andrea Doviciozo i Valentino Rosi i Horhe Lorenco. Ipak ova trojica vozača su vozila veoma loše i na prve dve pozicije koje vode u Q2 su bili Mikele Piro i Aleks Rins.
Andrea Doviciozo je bukvalno u poslednjem momentu uspeo da dođe do prvog mesta i prolaza u Q2. Prava katastrofa u kvalifikacijama se desila Valentinu Rosiju koji je vozio krug preko dva minuta u momentima kada je isticao trening i nije uspeo da započne poslednji brzi krug. Njemu je falilo nekoliko sekundi da počne brzi krug i zato će morati da startuje trku u nedelju sa tek 18. pozicije.
U Q2 delu kvalifikacija je najpre imao najbrže vreme Mark Markes, ali je zatim sjajni Fabio Kvartararo preuzeo prvo mesto i to sa krugom ispod 1:46.000 što se prvi put ikada desilo na Muđelu. Zatim je ovaj vozač Petronas Jamahe i popravio svoje vreme na 1:45.845 i tako je postavio ozbiljan zadatak Marku Markesu. Tada se i Maverik Vinjales ušunjao u prvi startni red između Kvartarara i Markesa.
Zatim su odlično vozili Džek Miler, Danilo Petrući i Franko Morbideli ali oni nisu uspeli da smene Kvartarara na prvom mestu. Doviciozo i Markes su imali u tom momentu još samo jedan krug da proprave svoje vreme. Španac je tada koristio upravo zavetrinu Andree Dovicioza i uspeo je da smeni Kvartarara i osvoji pol oziciju. Njegovo vreme je bilo 1:45.519.
Kvartararo je ostao drugi, Petrući treći, a Morbideli četvrti. Andrea Doviciozo koji je davao zavetrinu Markesu je završio deveti, a Maverik Vinjales sedmi.
Izvor: Sportklub.rs
Markes o zavetrini: Nekad treba da budeš sebičan
Mark Markes će trku za Veliku nagradu Italije u Muđelu u MotoGP šampionatu početi sa pol pozicije. Do prvog mesta i najbržeg kruga na ovoj stazi ikada Španac je došao prateći Andreu Dovicioza.
Kvalifikacije je odlično vozio Fabio Kvartararo. On je imao dva kruga koja su bila ispod 1:46 i bio je prvi vozač ikada koji je u Muđelu vozio brže od tog vremena. Ipak mladi Francuz je izgubio pol poziciju jer je Mark Markes pratio Andreu Dovicioza. Tako je dobio zavetrinu zbog koje je i pored neubedljive vožnje došao do prvog mesta.
"Nekad na stazi moraš da budeš sebičan, nekad ne. Uvek treba da gledaš svoje interese i moj cilj je bio da imam dobar krug u prvom izlasku na stazu, a da u drugoj tražim zavetrinu. Dobro sam promislio i dobro je prošlo, bila je to strategija. Dukati je hteo da me prati sa Pirom, a onda sam ja rekao seib da ću ja da pratim Dukati. Nekad moraš da budeš spreman i da okreneš situaciju u svoju korist", rekao je Mark Markes.
Španac je došao do četvrte pol pozicije u sezoni i to na stazi koja mu nije omiljena i gde on uvek dobija zvižduke domaće italijanske publike.
"Nisam očekivao pol poziciju, očekivao sam prvi startni red, da počnem sa drugog mesta. Kada sam video Vinjalesa i Kvartarara da su veoma brzi pomislio sam da ću teško do pola. Jamaha nije bila toliko brza na pravcima, a u krivinama su veoma dobri. Sutra će oni biti najteži rival", rekao je sedmostruki svetski šampion.
MotoGP trka u Muđelu je u nedelju od 14 časova uz prenos na Sport Klubu 2. Akcija na stazi u Toskani počinje u 11 časova trkom Moto3 kategorije.
Izvor: Sportklub.rs
Lorenco: Hondi potrebne promene, uprkos Markesu
Vozač Repsol Honde Horhe Lorenco rekao je da veruje da zbog sjajne forme njegovog timskog kolege Marka Markesa tim nije voljan da odradi potrebne promene na motoru koje bi pomogle ostalim predstavnicima japanskog proizvođača.
Petostruki svetski šampion je u fabričkom timu Honde zamenio Danija Pedrose, ali mu privikavanje na model RC213V ne ide baš onako bi želeo. S druge strane, Markes je na pet trka ove sezone ostvario tri pobede i vodeći je u generalnom plasmanu.
Aktuelni šampion je osvojio pol poziciju pred Veliku nagradu Italije, koja se vozi u nedelju, dok će Lorenco zauzeti tek 17. mesto na startu na „Muđelu“.
„Jasno je da razmišljam o sebi, nisam baš zainteresovan da pomognem drugim vozačima, a ako pitate i njih reći će vam da će pratiti svoj put. Ali verujem, kao što sam učinio u drugim timovima, da ako unapredim svoj osećaj na ovom motoru i učinim ga lakšim za vožnju, i drugi vozači će profitirati što se tiče brzine i udobnosti. Možda će pomoći i Marku, ako motor bude bolje reagovao pri ubrzanju ili lakše bude usporavao pri ulasku u krivinu. Mark pobeđuje, osvojio je pet od poslednjih šest titula i nema potrebe da se nešto menja, zar ne? Honda pobeđuje sa njim, ali mislim da je cilj da tim barem pokuša da dođe do trijumjfa i drugog mesta. To je cilj, da motor bude konkurentniji sa drugim vozačima“, rekao je Lorenco.
Lorenco je imao sličnih problema pri privikavanju na Dukati, ali je u drugoj sezoni uspeo da izdejstvuje određene promene koje su mu i pomogle da počne da pobeđuje. Upitan da li želi da svoju Hondu učini sličnom Dukatiju od prošle sezone, Lorenco je odgovorio:
„Ne, Honda će biti Honda, a Dukati će biti Dukati. Dukati na koji sam prvi put seo nema nikakve veze sa Dukatijem na kojem sam završio sezonu. Mislim da Honda može da ostvari sličan napredak u budućnosti. Limitirani smo zbog pravila, nemamo mnogo vremena. Na jednoj stazi će sve biti u redu, na drugoj će biti lošije. Moramo da budemo dovoljno strpljivi, da nastavimo da radimo, budemo motivisani i pozitivni. Uz sve veću kilometražu biću bolji na motoru, ali će prava razlika biti kada dobijemo delove koje tražim. Jasno je da je to proces, evolucija motora i razumevanje kako ga bolje voziti. Ako sve to uklopimo, napravićemo veliki korak. U ovom trenutku dajem sve od sebe, pokušavam da vozim najbolje što mogu“, naglasio je Lorenco.
Izvor: Sportklub.rs