
Komentarišući svoj DTM debi prošlog vikenda na Mizanu, Andrea Doviciozo je kazao kako su u Audiju bili zadovoljniji prikazanim nego on sam.
Dukatijev MotoGP as pripremao se za najozbiljniji četvorotočkaški start u simulatoru i tako što je nepuna dva dana testirao na ovoj stazi, kada mu je mentor i trener bio dvostruki DTM šampion Matijas Ekstrem.
On je na italijanskoj DTM rundi vozio “audi 5 RS DTM” klijentske ekipe WRT umesto Brazilca Pjetra Fitipaldija.
Za prvu trku Doviciozo se kvalifikovao kao petnaesti, a završio ju je na 12. mestu. U nedeljnoj trci, Italijan je startovao četrnaesti. U jednom trenutku dospeo je do osme pozicije, ali se onda spektakularno okrenuo na stazi, pao u plasmanu i na cilj je stigao petnaesti, poslednji od onih koji su dospeli do karirane zastave.
Pre Mizano vikenda, Andrea je izjavio da ne očekuje ništa, osim da će moći da drži tempo grupe. Kada se sve završilo, ocenio je da nije u potpunosti zadovoljan svojim izdanjem jer je grešio, ali da je od ljudi u Audiju dobio pohvale.
“Zapravo nisam posebno zadovoljan jer sam napravio određene greške, dok su mi svi u Audiju sportu čestitali. Oni su bili srećniji od mene”, rekao je Dovi.
“Oni svakako znaju koliko je teško izaći na kraj s ovakvim izazovu i imaju jasniji pregled situacije.”
Iako je na svojoj domaćoj stazi takmičarski bio transparentan, Doviciozo je u glavi ipak imao finiš u prvih deset, ekvivalentan nekoj poziciji koja bi mu teoretski donela poene.
“Nisam završio na baš najboljem mestu, bio sam van zone bodova, ali kada sve analizirate, shvatite da kao novajlija i ne možete sve da postignete.”
Italijanski trkač priznao je da se najviše namučio u radu s pneumaticima i da u nedelju nije mogao da drži tempo duže od 15 krugova.
“U Audiju su mi potvrdili da sam u tom smislu mogao da učinim više, ali zaista nisam osetio da sam za to sposoban.”
“Pad u performansama guma je zaista neverovatan. Ako na novim pneumaticima žestoko napadate u prvih nekoliko krugova, to je kocka koju ćete platiti pri kraju trke. Zatim, morate da naučite kako da bolje iskoristite stazu i da se osećate opušteno. U svakom slučaju, u tim segmentima sam se poboljšao tokom vikenda.”
“To je lep osećaj, jer se približite stvarnosti ostalih trkača koji su duže u ovom šampionatu. Međutim, razumem sledeće – ako nemate pravi osećaj, ništa vam nije lako da uradite, čak i ako potpuno predano pokušavate.”
Doviciozo nije siguran da li će dobiti i druge prilike da vozi DTM, u prvom redu stoga što je sada bilo teško ubediti Dukati da mu dopusti Mizano izlet usred MotoGP sezone.
On je ocenio da bi mu bila potrebna “možda” puna sezona u ovoj turing kategoriji kako bi se približio nivou najboljih u njoj.
“Za godinu dana, ovde bi se moglo naučiti mnogo onoga što je meni sada jasno bilo nemoguće da u potpunosti naučim, jer sam imao vrlo malo vremena za isprobavanja. Kada ste tokom dužeg vremena u kontaktu s inženjerima, vozačima i okruženjem, to vam svakako pomaže da se unapredite.”
“U ovom trenutku osećam da sam daleko od toga da auto u potpunosti imam pod kontrolom. Mnogo je aspekata koje mogu da poboljšam – pokazali su mi telemetriju i tu razumete šta ostali rade, ali da osetite automobil i razumete šta on radi i šta se dešava, to su aspekti koji zahtevaju više vremena.”
Rosi obećao: I ja ću doći u Mizano da vozim DTM
Jamahin MotoGP superstar Valentino Rosi obećao je DTM šefu Gerhardu Bergeru da će i on jednog dana gostovati u popularnoj nemačkoj turing seriji kada bude ponovo došla na Mizano.
Berger je imao plan da na italijanskom DTM trkačkom vikendu suprotstavi Andreu Dovicioza u “audiju” i Valentina Rosija u “BMW-u”, ali se na pisti na jadranskoj obali pojavio samo Dukatijev fabrički trkač.
Prema jednoj pretpostavci, Rosi za svoju BMW avanturu nije mogao da dobije saglasnost Jamahe, a prema drugoj je u poslednjem trenutku odlučio da ponudu u ovom trenutku odbije.
Međutim, DTM će već iduće godine probati da nadoknadi propušteno i da Valentina postavi u kokpit jednog od svojih automobila.
Najpre će čelnici serije analizirati šta je proteklog vikenda dobijeno Doviciozovim učešćem i prelaskom sa prošlogodišnjih noćnih Mizano trka na vožnju u standardnim ranim popodnevnim terminima.
Rosi na Mizanu nije bio ni posmatrač, ali je za nemačku televiziju Sat.1 ispričao da je pratio šta se na trkalištu dešavalo: “Trke nisam gledao, ali znam rezultat i pratio sam šta radi Dovi.”
“Veliko mi je zadovoljstvo što me je Gerhard pozvao za Mizano. Nažalost, ovog puta nisam došao, ali sam obećao da ću jednom doći, u ne tako dalekoj budućnosti.”
Što se tiče Valentinovih četvorotočkaških ambicija, on ove godine neće učestvovati na Monca reliju, što je inače redovno činio, već planira start na trci 12 sati Zaliva na stazi Jas marina 14. decembra i tada će voziti “ferari 488 GT3”.
S druge strane, Doviciozo je svoj debitantski DTM vikend okončao zauzevši pozicije 12 i 15 u subotnjoj, odnosno nedeljnoj trci.
On je na pisti Marko Simončeli nastupio u “audiju RS 5 DTM” ekipe WRT koji inače vozi Pjetro Fitipaldi i zbog toga tehnički čak i nije ispunio kriterijum da se smatra gostujućim trkačem, jer za njega nije bio spreman dodatni automobil.
Italijan je kazao da bi se rado vratio u DTM, ali ne samo kako bi odmerio snage s Valentinom: “Zašto da ne? To može da bude lepo, a realnije je da se borim s vozačima koji su već aktivni u DTM-u.”
Dovicioza nije iznenadilo da je Rosi pratio njegove rezultate u Mizanu: “Njegova strast prema sportu je velika, kao je i moja. Želeo je da shvati i analizira šta motociklisti mogu da postignu u ovom šampionatu i to je lepo.”
Jedan od razloga zbog kojih je Berger želeo italijanske motocikliste na pisti u Mizanu jeste i činjenica da prošlogodišnja DTM runda na toj stazi nije privukla naročitu pažnju gledalaca. Od autodroma na kalendaru, sa sličnom situacijom suočava se i Brends Heč.
Prema pojedinim zapažanjima, publike je na Mizanu ovom prilikom bilo još i manje, iako je vikend 2018. pratilo prilično ružno i kišno vreme.
Berger nije mogao da komentariše da li se osetio uticaj Dovijevog gostovanja: “Prerano je da bi moglo da se kaže. Važno je da pokažemo da nekome ko nam dođe kao profesionalac dajemo najbolje mogućnosti, sredstva i test. Uvek je teško biti konkurentan, a još je teže probiti se sa začelja napred, ali on se sjajno snašao.”
Kako navodi portal Motorsport. com, pravila o DTM gostovanjima postala su komotnija, pa će proizvođači moći da angažuju zvezde iz drugih kategorija ne samo jednom, već dva puta u sezoni.
BMW još nema gotove planove o svom gostujućem takmičaru (ili takmičarima), R-Motorsport Aston Martin potpuno je otvoren za tu ideju, a šef Audi motorsporta Diter Gas potvrdio je da bi njegova kuća mogla da smesti još jedno slavno ime u “RS 5 DTM” tokom 2019.
Izvor: Serbiaring.com