
Kako prenosi Sport Klub, vozači Mercedesovog tima u Formuli 1 Lusi Hamitlon i Valteri Botas kritikovali su organizaciju, tj. njen izbor staza na kojima se vozi šampionat izjavivši da neke staze nisu toliko interesantne gledaocima, ali se iz političkih razloga nalaze na kalendaru.
Veliku nagradu Francuske mnogi kritikuju već godinama, ali nakon nje su usledile uzbudljive trke na Red Bul Ringu i Silverstonu, pa je to opet aktuelizovalo priču o tome koje sve staze treba da se nađu na kalendaru šampionata Formule 1.
„Mi, vozači znamo bolje od bilo koga drugog na kojim stazama možemo da se pretičemo, a na kojima ne. Ne znam ko obavlja selekciju, ali u mnogim zemljama ima dobrih staza na kojima bi mogle da se voze velike nagrade šampionata Formule 1, ali one na kojima mi vozimo nisu baš dobre za trkanje. One koje su na zvaničnom kalendaru nisu baš toliko sjajne“, rekao je Luis Hamilton, koji je veliki ljubitelj staze u Ostinu i Silverstona jer na njima vozači „mogu da prate, ali mogu i da razviju spektakularne brzine.“
„Šta bi navijači više želeli? Trke u nekim zemljama koje se voze samo da bi se u toj državi održala trka Formule 1 ili trke koje su zapravo veoma uzbudljive“, pitao se Hamilton.
„Siguran sam da su mnoge trke na kalendaru isključivo iz političkih razloga i novca, a ne izabrane po kriterijumima koji se dirketno tiču uzbudljivosti vožnje“, izjavio je njegov timski kolega, Valteri Botas.
„Nama se to ne sviđa, Mi volimo da se trkamo, prema tome trke treba da se biraju. Voleli bismo da organizacija konsultuje vozače, mislim da bismo mogli da unapredimo sport“, rekao je Finac.
Izvor: Sportklub.rs
Idol mladim F1 vozačima? Ni Sena, ni Šumaher, već Rosi
Dvojica debitanata u Formulu 1 Aleksander Albon i Lando Noris poručuju da im je idol i inspiracija u odrastanju bio motociklista Valentino Rosi.
Ni Airton Sena ni Mihael Šumaher ni Alan Prost. Dvojici početnika u Formuli 1 je najznačajniji čovek u odrastanju bio zapravo motociklista. Valentino Rosi je počeo da vozi u svetskom šampionatu u motociklizmu u momentu kada je Aleksander Albon imao četiri, a Lando Noris samo jednu godinu.
"Moto GP sam video na televiziji prvo i to pre nego što sam video Formulu 1. Više sam se uneo u to, bilo mi je kul i bilo je uzbudljivo trkanje. Bilo je sve to zbog Rosija. Drugačiji je, nije napet, smešan je i miran. Bio je drugačiji jer je imao žutu boju i kul odeću. Imao je karakter koji mnogi nemaju i drugi nisu štrčali. On je i dalje takav, kul je, opušten, smešan i zabavan. Lepo je gledati nekog takvog", kazao je Lando Noris.
"Ako vidite moje fotografije kada sam imao osam godina, imao sam svuda Rosijeve nalepnice i nalepnice 46 na kartingu. Voleo sam njegov stav. Kada sam bio mlad i kada sam gledao trku koju je dobio igrao je kuganje sa svojim navijačima koji su padali. Pomislio sam kakva je on legenda. Veoma je naravno ozbiljan van staze, ljudi zaboravljaju koliko on radi iza kulisa", kaže Aleksander Albon.
Tajlanđanin je inače ranije vozio upravo bolid sa brojem 46, ali je po dolasku u Formulu 1 taj broj prepolovio i sada vozi sa brojem 23. Kaže da nije hteo da vozi sa Rosijevim brojem kako bi bio prepoznatljiv, a takođe je rođen 23. marta.
Izvor: Sportklub.rs