
Crni petak je u Turskoj osetio vodeći u generalnom poretku ovogodišnjeg RELI ŠAMPIONATA SVETA, Estonac OT TANAK, u svojoj „tojoti jaris“. Već od početka mu nije krenulo dobro a takodje ni ostalim predstavnicima TOJOTE, LATVALI i MIKU….ispred njih su bili asovi SITROENA, zatim MIKELSEN sa „hjundaiem“, pa i SUNINEN sa „fordom“…

Nezamislivo teške deonice pojedinih brzinskih ispita, zbog već pomenutih velikih komada kamenja i guste prašine, osetili su svi. Slike zabeležene iznad letovališta MARMARIS, sa potpuno gustim oblacima prašine koja se ne razilazi ni posle prolaska automobila vrlo razumljivo govore o smanjenoj vidljivosti za sledećeg takmičara koji stiže pod punim gasom. „Škoda“ mladog Finca KALE ROVANPERE, sa TRI pocepana pneumatika (dva iza sedišta vozača i suvozača) objašnjava prolazak kroz pravi kamenolom na putu….
Ipak, u takvim uslovima se nekako i NAJBOLJE snalazio par francuskog SITROENA, 35. godišnji Francuz SEBASTIEN OŽIE i 28. godišnji Finac ESAPEKA LAPI…Njih dvojica su praktično u toku skoro celog dana držali prva dva mesta a jedinu pretnju im je pričinjavao Belgijanac TIJERI NOJVIL, sa „hjundaiem“, i sa svojim kompanjonom Norvežaninom MIKELSENOM.

Ispit broj DEVET, je bio presudan …..loš nažalost i za TANAKA i za NOJVILA. OT TANAK je jednostavno morao da stane sa svojim „jarisom“ uvidevši da nešto nije u redu. Pokušao je da startuje motor, ali, bez uspeha. Odmah je kontaktirao i svoj tim, ali, ni posle dobijenih instrukcija agregat „tojote“ sa broj OSAM se nije pokrenuo. Mladi Estonac je bio očajan, tehnički kvar ga je drugi put u ovoj sezoni ZAUSTAVIO.
NOJVIL je na ispitu DEVET uleteo u GUSTU zavesu prašine, nije primetio poveći kamen, dobio je jak udarac i IZLETEO pokraj puta. U povratku na stazu je izgubio ČETIRI minuta….U cilju ispita je rekao:
„Ne znam šta da kažem, uložili smo toliko truda, ali, nisam mogao ništa da učinim. Nisam video NI METAR ispred automobila“

Na RELIJU TURSKA MARMARIS 2019. preostaje završni dan sa ČETIRI ispita, od kojih je poslednji POWER STAGE. Na čelu je OŽIE sa 0,2 sekunde ispred timskog rivala LAPIJA. Logično je pretpostaviti da će LAPI dobiti „uputstvo o načinu vožnje“….i da će zvanični prvak sveta SEBASTIEN OŽIE sasvim zasluženo doći do svoje TREĆE ovogodišnje pobede, koja će ga u generalnom poretku šampionata sasvim približiti OT TANAKU….svakako ako neka nenormalno velika stena ne probuši KO ZNA KOJU GUMU na ovom „TURSKOM DAKAR RELIJU“…
U kategoriji WRC 2, najviše sreće ima Poljak KAJETAN KAJETANOVIČ u automobilu koji je već odavno postao sinonim za pouzdanost i kvalitet, u „ŠKODI FABIJI R5“.
Poredak posle 13 brzinskih ispita (od ukupno 17):
1. OŽIE – „sitroen“
2. LAPI – „sitroen“……. + 0.2 sek.
3. MIKELSEN – „hjundai“……. + 1.17.1 min.
4. SUNINEN – „ford“………. + 1.26.9
5. SORDO – „hjundai“………. + 2.24.7
6. LATVALA – „tojota“……. + 3.14.4
7. MIK – „tojota“…………. + 3.29.5
8. NOJVIL – „hjundai“….. + 4.38.2
9. TIDEMAND – „ford“….. + 6.55.8
10. KAJETANOVIČ (WRC 2) – „škoda“ …. + 12.52.5
Izvor: Mojsvetbrzine.rs