
Još jedna fantastična sportska predstava održava se u sred VELIKE BRITANIJE. Nije fudbal, ni sudar LIVERPULA, ČELSIJA, SITIJA ili JUNAJTEDA, ali, o RELIJU VELS se priča na svakom koraku i prisutan je u svim medijima. Naravno reč je o novoj rundi SVETSKOG ŠAMPIONATA U RELIJU…
Još jednom nam majstori volana…..i to istinski profesori brze vožnje priredjuju uživanje…čak i nama koji smo daleko od mesta dogadjanja…75. RELI VELS je takoreći tek počeo a već nam donosi zanimljive informacije, fotografske majstorije i atraktivne amaterske video zapise (ima ih na mnogim specijalizovanim portalima)..
Počelo je u znaku hrabrog i često riskantnog Irca, 40. godišnjeg KRIS MIKA, vozača izvanredne „tojote jaris WRC“ i najstarijeg medju TOP 10 vozačima. MIK je bio najbolji na ispitu „shakedown“, koji usput rečeno ne znači nešto mnogo (vreme se ne uzima u obzir u zvaničnom plasmanu) a zna da bude koban i za najiskusnije. Ako se pitate zašto je to tako……onda odgovor leži u činjenici da ELITNI VOZAČI uvek voze do maksimuma, pa čak i na uvodnom ispitu (u toku relija limiti se redovno prelaze)…
Dakle, MIK je dobio taj test a onda je dobio i PRVI i DRUGI brzinac i lansirao se na prvo mesto u generalnom.. Sve do pred kraj je držao liderski položaj a onda su ga preskočili TANAK i OŽIE. Razliike su male…OŽIE zaostaje za Estoncem 3.4 sekunde… a MIK je iza svetskog prvaka samo 0.2 sekunde…NOJVIL je iza MIKA ….4.8 sekundi…
Izletanja, prevrtanja, okretanja, probušene gume…sve je i već danas vidjeno u maglovitim šumama Velsa, koje deluju baš sablasno…..a uski putevi su prava zamka kada se vozi „punim plućima“.

Na ispitu 4 je u jarak izleteo HAJDEN PADON……na ispitu broj 6 je u punoj brzini sa puta skliznuo ESAPEKA LAPI, u svom „sitroenu“ i parkirao se za danas u gustom rastinju….a onda je na ispitu 7 usledio baš težak udes do tada izuzetno raspoloženog i brzog JARI MATI LATVALE, u „tojoti“. Legendarni Finac je doleteo niz jedan spust kao brzi voz, malo je otišao preširoko a to je bilo dovoljno da „tojota“ sa brojem 10 sklizne u jarak, pa da se u punom zamahu, u desnoj brzoj krivini, okrene na bok i onda da poleti na drugu stranu staze sa konačnim zaustavljanjem na stranici….naslonjena donjim delom na DRVO. Posada je samo ugruvana, jer HVALA BOGU, nije bilo direktnog udarca s preda ili u vrata….
Okončan je prvi dan i prvih deset ispita (od ukupno 22). Estonac OT TANAK je na čelu, ali, u VELSU se kao i na drugim WRC predstavama ništa ne zna sa sigurnošću. To je jedino takmičenje SVETSKOG RANGA u kojem može pobediti skoro svaki iz TOP DESET i gde se do poslednjeg metra ne može sa sigurnošću predvideti KRALJ RELIJA.
Pritisak imaju svi, svakako najveći oni koji se bore za TITULU, a to su TANAK, OŽEI i NOJVIL.
U klasi WRC 2 bilo je takodje uzbudljivo. KALE ROVANPERA, mali Finac od 19 leta je na prvih OSAM ISPITA prosto upropastio svog timskog rivala, vremešnog 37. godišnjeg Čeha JANA KOPECKOG. Obojica su da podsetimo u fabričkom timu ŠKODE. ROVANPERA je stekao prednost od preko JEDNOG MINUTA, i bio ubedljivo prvi, a onda ga je probušena guma na ispitu DEVET gurnula na drugo mesto. Ipak, opet je pokazao da je znatno brži od čuvenog šampiona ČEŠKE…i naravno neiskusniji…
Debitant, 18. godišnji Norvežanin OLIVER SOLBERG je sasvim sigurno vozio uz ogromni pritisak. Već je na drugom ispitu, prvom jutrošnjem skliznuo u jarak i posle je izjavio da je imao tehnički problem sa upravljanjem. Zaostao je čak više od JEDNOG SATA, a u subotu će verovatno nastaviti po pravilu RELI 2. Njegov otac, PETER SOLBERG je posle prvog dana veoma dobar u klasi (drži drugo mesto)…..i 13. je u generalnom.

Subota donosi SEDAM ispita, a ko preživi, imaće još PET u nedelju.
Poredak posle 10 ispita (od ukupno 22):
1. TANAK – „tojota“
2. OŽIE – „sitroen“……….. + 3.4 sek.
3. MIK – „tojota“…………. + 3.6
4. NOJVIL – „hjundai“….. + 8.4
5. MIKELSEN – „hjundai“…….. + 25.7
6. BRIN – „hjundai“………….. + 33.5
7. SUNINEN – „ford“………. + 37.4
8. EVANS – „ford“………. + 51.8
9. TIDEMAND – „ford“…….. + 2.56.6
10. KOPECKI (WRC 2) – „škoda“…. + 4.01.1
11. ROVANPERA (WRC 2) – „škoda“…… + 4.08.6
Izvor: Mojsvetbrzine.rs