
Osam godina bez Marka Simončelija
Italijanski motociklista Marko Simončeli stradao je 23. oktobra na Velikoj nagradi Malezije.
Marko Simončeli je motociklizmom počeo da se bavi kada je imao svega sedam godina u rodnom Korijanu, a u svetski šampionat u motociklizmu je ušao 2002. godine sa svega 15 godina. Te godine je vozio Apriliju na svega šest trka u sezoni, da bi na motoru istog proizvođača 2005. godine završio kao peti u konkurenciji 125 kubika. Naredne godine je prešao na 250 kubika da bi u toj konkurenciji osvojio titulu svetskog šampiona 2008. godine na Đileri.
Simončeli je dve sezone bio vozač u MotoGP šampionatu. 2010. godine je na Grezinijevoj Hondi bio osmi, a već naredne godine je pobedio na dve trke.
Stradao je na pretposlednjoj trci u šampionatu na stazi Sepang kada je u ranoj fazi trke njegov motocikl izgubio kontrolu i naleteo na Kolina Edvardsa i Valentina Rosija. Trka je bila momentalno prekinuta, a manje od sat vremena posle incidenta je objavljeno da je Marko podlegao povredama.
Po Marku Simončeliju je nazvana staza na kojoj se vozi Velika nagrada San Marina i Riminija u Mizanu, a takođe njegov otac predvodi ekipu Sić58 koja se takmiči u Moto3 šampionatu.
Izvor: Sportklub.rs
Doviciozo: Nema opuštanja, hoću drugo mesto
Pred vozačima MotoGP šampionata je još jedan trkački vikend. Posle Japana sledi Velika nagrada Australije i trka na ostrvu Filip, a Italijan Andrea Dovicizo je kazao da mu je to jedna od najzahtevnijih staza.
Šampionska trka je gotova. Još u Tajlandu je titulu overio Mark Markes, a Andrea Doviciozo je veoma blizu da pobedi u borbi za vicešampionsku titulu. Ima 55 bodova ispred Aleksa Rinsa i Maverika Vinjalesa koji dele treću poziciju u generalnom plasmanu. Do kraja šampionata su ostale trke u Australiji, Maleziji i Valensiji tako da je 75 bodova još uvek u igri.
"Iako sam zaradio nekoliko poena u odnosu na moje najbliže rivale u Motegiju, ne mogu da se opuštam ako želim da ostanem na drugom mestu u generalnom plasmanu. U svakom slučaju odlučan sam da napravim dobar rezultat u Australiji. Na papiru ostrvu Filip je najveći izazov za nas od sve tri trke u nizu, ali takođe je tačno da sam završio treći i to je neki šablon koji treba da pratimo", rekao je Andrea Doviciozo pred Veliku nagradu Australije.
Andrein timski kolega Danilo Petrući je takođe optimističan pred trku na ostrvu Filip.
"Ta staza zahteva poseban stil vožnje. U poslednje dve trke imao sam neke probleme sa temperaturom pneumatika, ali mislim da će u Australiji biti drugačije. Nisam daleko od drugog mesta, što ostaje cilj i mislim da je moguće ostvariti. Ne mogu da budfem zadovoljan rezultatom u Japanu i želim da napredujem na ostrvu Filip jer je takva staza. Dobra prilika za korak napred", kazao je Petrući koji nije završio među najboljih šest od Velike nagrade Nemačke.
Dukati je inače poslednji trijumf na ovoj stazi ostvario još 2010. godine kada je najbrži bio Kejsi Stoner. Akcija na stazi na ostrvu Filip počinje u noći između četvrtka i petka u ponoć. Direktan prenos je na Sport Klubu 2.
Izvor: Sportklub.rs
Vinjales na Dukatijevom radaru
Generalni direktor Dukatija Điđi dal‘Inja nagovestio je da bi italijanski tim mogao da angažuje Maverika Vinjalesa od 2021. godine.
Isto kao i većina vozača u kraljevskoj klasi, Vinjales će na kraju naredne sezone biti slobodan agent, pošto mu ističe ugovor sa Jamahom.
Pošto Mark Markes već vodi pregovore oko ostanka u Hondi posle 2020. godine, a očekuje se da će Fabio Kvartararo biti prebačen u fabričku Jamahu, za Vinjalesa bi mogli da budu zainteresovani brojni timovi.
Jedna od potencijalnih destinacija za šampiona Moto3 kategorije iz 2013. godine mogao bi da bude Dukati, čije boje trenutno brane Andrea Doviciozo i Danilo Petruči. Brojni izvori navode da odnos između Dovicioza i Dal‘Inje nije najbolje u poslednje vreme, posle problema ove sezone.
U razgovoru za „Gazetu delo Sport“, Dal‘Inja je priznao da bi Španac mogao da bude atraktivna opcija za Dukatija, ako se odluči da promeni vozačku postavu.
„On je jedan od vozača koji je uspeo da pobedi Markesa. Razmatramo koja opcija bi mogla da bude najbolja, ali to ne zavisi samo od nas“, rekao je Dal‘Inja.
Posle Velike nagrade Tajlanda ranije ovog meseca Vinjales je nagovestio da je otvoren za ideju da promeni tim po isteku sadašnjeg ugovora.
„Ne znam sada, teško je sada to znati. Ovde sam, prilagođavam se na motor, sve je to suprotno mom stilu i mojoj prirodi, ali motor funkcioniše veoma dobro, to je jasno. Imam veliki broj poena, možda ne startujemo trke na najbolji način, ali osvajamo veliki broj bodova“, istakao je Vinjales tada, a prenosi Motorsport. com.
Međutim, samo dve nedelje kasnije, Vinjales je promenio mišljenje i naglasio da je posvećen tome da zablista sa Jamahom naredne sezone.
„Ono što sam hteo da kažem jeste da sam veoma fokusiran na to da izvučem najviše što mogu iz ove Jamahe. Videćemo dogodine, to je još daleko. Nikad se ne zna, možda u sezonu uđem kao 2017. i to promeni sve, nemam ideju. Najvažnije je da završim ovu sezonu ako treba i narednu započnem sa verom u pobedu“, rekao je Španac.
Ranije ove sezone, Horhe Lorenco je ramišljao o povratku u Dukati, možda već naredne godine, pre nego što je odlučio da odradi ugovor sa Hondom do kraja. Međutim, Dal‘Inja je naglasio da italijanski tim petostrukog svetskog šampiona ne vidi kao opciju za budućnost.
Ovogodišnji Moto GP šampionat nastavlja se Velikom nagradom Australije, a akcija sa staze „Filip Ajland“ na programu je već u noći između četvrtka i petka na Sport Klubu.
Izvor: Sportklub.rs