home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Horhe Lorenco

Kako prenosi Sport Klub, španski motociklista i nekadašnji svetski šampion Horhe Lorenco je objavio da završava karijeru u MotoGP šampionatu. Na konferenciji je bio šef Dorne Karmelo Espeleta kao i svi španski vozači u šampionatu.

- Mnogo mi znači što ste svi došli. Važni dani vozača su kada debituje, kada pobedi, kada osvoji titulu i kada se prnzioniše. Ovde sam da objavim da će mi ovo biti poslednja trka i da se povlačim iz profesionalnog motociklizma - rekao je Lorenco na konferenciji povodom saopštavanja velike odluke.

Imao je velikih ambicija i u Hondi, ali povrede su nažalost učinile svoje.

- Svi znaju koliki sam perfekcionista, a to zahteva motivaciju, zbog toga sam posle devet godina u Jamahi osetio da mi treba promena ako želim da zadržim posvećenost. Zato sam otišao u Dukati, a uprkos rezultatima nisam odustajao i tako je i došla pobeda u Muđelu. Kada sam prešao u Hondu ispunio sam san većine vozača. Ali, povrede su imale uticaja na moje rezultate i nisam mogao da budem u fizičkim dobro stanju da bih bio konkurentan kako želim. Nisam izgubio strpljenje, radio sam sa timom, mislio sam da je samo pitanje vremena, ali je onda došao pad u Barseloni, a potom i Asenu. Kada sam ustao pomislio sam da li zaista sve vredi, nisam želeo više da se trkam. Vratio sam se kući i odlučio da pokušam, nastavio sam, ali od tada nisam mogao da nađem motivaciju. Volim da vozim, da se takmičim, ovaj sport, ali najviše da pobeđujem i shvatio sam da to nije moguće.

Ipak, nema za čim da žali.

- Srećan sam, osećam se kao u filmu 1 od milion, trkao sam se protiv neverovatnih vozača, oni su bili uspešni, a neki čak nisu ni stigli do Svetskog šampionata. Istina je da sam oduvek vredno radio i žrtvovao se, ali bez pomoći nekih ljudi ne bi ovo bilo moguće. Hvala im svima, posebno Karmelu i Dorni, posebno na tome što su ovaj sport učinili sjajnim.

Teško mu je da izdvoji najlepši trenutak u karijeri.

- Ne mogu da izdvojim jedan najlepši trenutak, ali ako bih morao to bi bila Malezija 2010. Tada sam dostigao vrhunac, osvojio sam prvu titulu u kraljevskoj klasi, postao sam slobodan kao vozač.

Horhe Lorenco je imao košmarnu 2019. godinu u kojoj je želeo da ponovo oživi svoju karijeru. Iz Dukatija je prešao u Hondu da bude timski kolega Marku Markesu ali je prilagođavanje motoru bilo veoma komplikovano, možda još komplikovanije nego kada je sa Jamahe prepšao na Dukati 2017. godine.

Lorenco je imao najbolji rezultat ove godine u Francuskoj kada je bio na 11. poziciji, a zatim je u Holandiji doživeo povredu kičme zbog koje je morao da pauzira na tri trke. Posle toga je uglavnom bio na začelju i veoma teško se snalazio na stazi. Horhe je takođe govorio da mu Hondin motocikl ne odgovara, a čak je bilo spekulacija da on želi da promeni ekipu na kraju godine. Petostruki svetski šampion ima još uvek važeći ugovor sa Repsol Hondom i to još sledeće godine.

Pred poslednju trku u šampionatu zvanični profil Repsola je podsetio na Horheove uspehe u Valensiji uz podršku za predstojeću trku.

Lorenco je u Svetskom šampionatu u motociklizmu od 2002. godine. Tri sezone je vozio u konkurenciji do 125 kubika, tri u konkurenciji do 250 kubika kada je na Apriliji 2006. i 2007. bio svetski šampion. Prelazak u MotoGP na Jamahu je značio odmah da je šampionat dobio sjajnog vozača, pa je Horhe već u trećoj sezoni osvojio titulu.

Osim 2010. šampion je bio i 2012. i 2015. kada se borio za tron sa timskim kolegom Valentinom Rosijem. Zbog komplikacija unutar garaže Jamahe rešio je da ode u Dukati. To i nije bio najsrećniji izbor jer se Lorenco teško prilagođavao na italijanski motocikl, mada je za razliku od perioda u Hondi uspevao da dođe do pobeda.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 661



Komentari