
Opel i dalje razvija prvi električni rally automobil – Opel Corsa e-Rally.
Za sada su dva razvojna vozila prošla testiranje izdržljivosti u test centru Dudenhofen, a Corsa-e Rally za takmičenje ima tri načina vožnje. Koga zanima rally takmičenje na struju može da iskoristi prijavu za ADAC Opel e-Rally Cup 2020/2021 koja je otvorena od 15. decembra 2019. godine, prenosi Automania.hr.

Opsežni razvojni program koji sprovodi Opel ima za cilj takmičenje ADAC Opel e-Rally Cup koji će se voziti u sezoni 2020/2021. Kako smo već napisali, dva primerka električnih rally automobila na baterije trenutno su na testiranju izdržljivosti u test centru Dudenhofen. „Imamo dva cilja“, rekao je direktor Opel Motorsport, Jörg Schrott. „Oba automobila prelaze što je moguće više kilometara, kako bi se u ranoj fazi prikupili maksimalni podaci. Nema iskustva s električnim rally automobilom koji bismo mogli uporediti, pa smo u početku morali da se oslonimo na proračune i simulacije. One se postupno zamenjuju stvarnim podacima. Glavni problemi su s opterećenjem i upravljanjem temperaturom baterije, kao i prilagođavanju softvera. Sa zadovoljstvom obaveštavam da naš program ide bez problema.”

Inženjeri Opel Motorsporta se bave brzinom električnog rally automobila u drugoj fazi razvoja koji raspolaže snagom 100kW (136KS). Iako je izlazna snaga gotovo ista, obrtni moment od 260 Nm je mnogo veći od ADAM-a Cup. Težište je nisko zahvaljujući akumulatoru na podu, a raspoded težine je takođe dobar, što je izuzetno važno za okretni takmičarski automobil. Sada treba pronaći najuravnoteženiju postavu šasije, tako da u januaru počinju simulacije stvarnih delova rallyja. Čim se završi razvoj napraviće se referentni automobil koji će služiti i kao predložak za ostala vozila. Očekuje se da će biti napravljeno oko 20 komada za sezonu 2020/21, a do 15 njih će biti isporučeno kupcima na leto – na vreme za prvi test događaj u julu.
Corsa e-rally ima istu bateriju kao i serijska verzija automobila e-Corsa. Kapacitet baterije je 50 kWh te omogućava domet jednim punjenjem do 337 km prema WLTP. Da bi se optimizovao domet za trku, baterija nudi tri načina rada: u “competition mode” (takmičarski način rada) na raspolaganju su puna snaga i najveći obrtni moment. Električni automobili imaju posebno veliki obrtni moment, tako da „rain mode” (način rada kiša) daje krivu obrtnog momenta prilagođenu klizavim površinama. Timovi će koristiti “eco mode” (eko način) koji štedi energiju između rally etapa i za vožnju do servisa. Prive za trke za 2020/21 ADAC Opel e-Rally su otvorene 15. decembra 2019. Cena je oko 50.000 evra.
Izvor: Automania.hr
Foto: Opel