
Organizatori poznatog ŠVEDSKOG RELIJA su pred teškom odlukom. Šta uraditi kada u Švedskoj nema snega i kada meteorolozi najavljuju temperature vazduha iznad nule a od padavina samo kišu. Kao što je poznato taj reli se održava na šumskim putevima i Švedske i Norveške a belog pokrivača za sada ima samo u Norveškoj.
Čelnici FIA takodje ne znaju šta će. Ako se ŠVEDSKI RELI otkaže to bi bilo već treće otkazivanje za poslednjih nekoliko meseci, posle RELIJA ČILE (otkazan zbog gradjanskih nemira) i RELIJA AUSTRALIJA (otkazan zbog katastrofalnih požara). U tom slučaju bi organizatori ŠVEDSKOG RELIJA imali veliki finansijski gubitak koji bi bitno uticao na buduće održavanje te sjajne priredbe reli sporta. Podsetimo da je ŠVEDSKI RELI prvi put održan još 1950. godine…1970. je posta svetski šampionat firmi a 1973. klasičan WRC.
Već tri puta nije održan. Najpre 1974. kada je otkazan zbog naftne krize, 1990. zbog toplog vremena i nedostatka snega a 2009. zbog promene kalendara takmičenja.
Razmatra se i opcija održavanja uz dozvolu korišćenja i pneumatika bez „eksera“, takozvanih „spajkova“…
Medju vozačima takodje vlada nedoumica…ni sami ne znaju šta bi bilo najbolje. U timu HJUNDAI, umesto legendarnog Francuza, 45. godišnjeg Sebastijena Loeba, planiran je Irac Kreg Brin….a Loeb je samonicijativno odlučio da ne vozi u Švedskoj i pored ostalog rekao..
„Na reliju Monte Karlo se vozilo enormno brzo. Shvatio sam da ja u ovom trenutku ne mogu da budem u samom vrhu na takvim ispitima i da je bolje da se okrenem makadamskim relijima“
Veliki udes aktuelnog šampiona, Estonca Ot Tanaka, izletanje pri brzini od preko 180 km/h, koje se srećom završilo bez tragičnog ishoda, sigurno je unelo nemir medju sve koji su na bilo koji način vezani za RELI ŠAMPIONAT SVETA..a mnoge je podsetilo na tragične godine i davno uvedenu grupu B (od 1982 do 1986)….koja je baš zbog bezbednosti ukinuta (poginuli Henri Toivonen i Serdjo Kresto).
RELI ŠVEDSKA je planiran od 13. do 16. februara na stazama ukupno 19 brzinskih ispita.
Do sada je na ŠVEDSKOM RELIJU 7 puta pobedjivao čuveni STIG BLOMKVIST (danas 73 god.) a od aktuelnih asova 4 puta je slavio JARI MATIM LATVALA, koji je za ovaj 68. reli u Švedskoj prijavljen kao član svog privatnog tima LATVALA, u jednoj „tojoti jaris WRC“.đ
Uz ovu aktuelnu informaciju lepo je podsetiti se nekadašnje priče višestrukog reli šampiona Srbije, VLADICE RABRENOVIĆA, koji već godinama živi u Švedskoj.

VLADICA mi je ispričao kakav je reli u Švedskoj, gde je ta disciplina nacionalni sport, i gde postoji preko 50.000 takmičara sa licencama. U toku samo jedne godine u Švedskoj se održi oko 340 raznih relija, koji su rasporedjeni po oblastima, opštinama i klubovima. Klub VLADICE RABRENOVIĆA organizuje dva relija a prijavi se preko 200 vozača, iako je limit 120. Učestvuju mahom stariji i iskusniji relisti, zaljubljenici u vožnju po šumskim makadamskim putevima, ali ima i mladih sportista. Jedan od njihovih relija je osmišljen tako da se voze tri brzinska ispita na stazi od 6 km, i naravno na makadamu. Svojevremeno je na takvom reliju pobedio veteran MATS THORZELIUS, koji ima skoro 60 godina, vozeći „škodu oktaviju WRC“, i održao lekciju reli vožnje mladim majstorima volana. Reliji u Švedskoj su podeljeni na 4 grupe, vozila sa 4 vuče, vozila sa 2. vuče, frizirani automobili i standardni automobili.
Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs