
DTM tek treba da publikuje novu, po redu treću verziju kalendara sezone 2020; iako se organizator serije ne izjašnjava o svojim planovima, prema informacijama portala Motorsport-Total.com, direktor šampionata Gerhard Berger i dalje računa da će prvenstvo početi na Norisringu.
To bi bio prvi put da prestižno turing takmičenje otvara sezonu u “Monaku Bavarske”, a čak bi i originalni datum trkačkog vikenda ostao onaj izvorni: 11. i 12. jul. Kako je zvanični DTM predsezonski test zakazan za period od 8. do 11. juna na Nirburgringu, teza o ulicama Nirnberga kao lokaciji prve runde serije dobija na uverljivosti.
Proizvođačima i timovima je između kolektivnog testa i početka sezone potrebno još oko četiri nedelje da izvrše poslednje intervencije na svojim automobilima i toliko im je dosad redovno i stavljano na raspolaganje. A između Nirburgringa i Norisringa postoji period od mesec dana.
“To se tačno podudara s vikendom na Norisringu”, primetio je sportski direktor ekipe Abt Tomas Birmajer za Motorsport-Total.com’. “Otud ja i dalje gajim nadu da će se sve uklopiti.”
Iako bi se svakako vozilo bez publike, organizacija ulične trke u vreme covid-19 pandemije predstavlja poseban izazov. Lokalnom organizatoru je i bez podizanja tribina i gigantskih video ekrana za konstrukciju ostalih struktura potrebno nekoliko stotina hiljada evra. Taj novac moraće da obezbedi ITR kao krovna organizacija serije, jer se lokalni promoter Motorsport klub Nirnberg finansira od prodatih ulaznica, čega ove godine neće biti.
“Nadam se da će se pronaći način, jer Norisring pripada DTM-u i bilo bi genijalno ako bismo tamo mogli da počnemo sezonu”, dodao je Birmajer.
Nadu uliva i bundesligaška fudbalska utakmica koju FK Nirnberg treba da odigra 22. maja na Maks Morlok stadionu, smeštenom neposredno pored piste, naravno takođe bez publike.
“Ako Nirnberg može da odigra “utakmicu za duhove”, onda po mom mišljenju svakako može da se vozi i “trka za duhove”. Tu ne vidim nikakav problem”, ubeđen je Birmajer.
Otvaranje sezone na ulicama Nirnberga bilo bi značajno i DTM proizvođačima Audiju i BMW-u, jer oba imaju svoja sedišta u Bavarskoj.
Što se tiče ostatka sezone, najnovija saznanja kažu da DTM još nije uspeo da se dogovori s upravom Ošerslebena o odgovarajućem terminu, pa su male šanse za povratak na pistu na kojoj serija pet godina nije vozila. Novi DTM kalendar predvideće pet do osam rundi (10 do 16 trka), pri čemu bi se na nekim nemačkim autodromima vozile i po četiri trke tokom dva uzastopna vikenda. Težište sezone očigledno će biti na domaćem, nemačkom terenu, ali popuštanje epidemije i postepeni “povratak normalnosti” daju nadu da bi se moglo voziti i u drugim evropskim zemljama. Kao prvi kandidati s originalnog kalendara ostaju pre svega Zolder i Asen (Holanđani čak računaju na trke s publikom!), ali bi se moglo trkati i u Monci, ako se u Lombardiji dodatno poboljša i svakako pri kraju takmičarske godine.
Ostaje pitanje da li će se u bilo kom slučaju voziti pred publikom. Prema informacijama iz istog izvora, Berger je trenutno skeptičan, ali mu vreme ide naruku. Što se duže bude čekalo, epidemijski parametri će postajati bolji, a onda raste i verovatnoća da će moći da se dobije odobrenje za trkanje pred gledaocima.
“Trke bi bile važne za sve, za timove, za Audi, za DTM, za navijače. Čak i ako bi to bilo samo nekoliko trka za TV publiku, bilo bi lepo kad bismo dobili priliku za oproštajnu turneju”, završio je Birmajer podsećanjem na činjenicu da se Audi na kraju sezone povlači iz šampionata.
Izvor: Serbiaring.com