
Pretpostavljamo da već nešto znate o Turskom reliju, koji smo „u živo“ pratili pre 17 godina, na planinskim putevima iznad Antalije. Taj reli je jedan od najsporijih po prosečnim i maksimalnim brzinama, ali, i jedan od najtežih u seriji WRC šampionata, jer se održava po veoma visokim temperaturama (često poko 35 stepeni vazduha pa i više) i po neobično gustoj prašini koja se baš zbog visokih temperatura duže zadržava u vazduhu stvarajući pravu zavesu i drastično smanjujući vidljivost.
Zapravo je baš ta smanjena vidljivost bila najveći neprijatelj majstorima volana, koji su i pored dobro zapisanih suvozačkih beleški, bili prinudjeni na veću opreznost u situaciji kada ama baš ništa ispred sebe ne vide – sem prašine.
U Turskoj će ovog vikenda biti odrćano 12 nezgodnih brzinaca. Teren u visinama je prepun oštrog kamenja i zaistra valja biti pravi madjioničar u izbegavanju oštrog kamenja. Proizvodjač guma je svima isporučio specijalne i tvrdje pneumatike a na prva dva brzinca, danas se sjajno snašao i bukvalno leteo „Kralj“, zaista fantastični i 9 puta šampion sveta, čovek iz francuskog Alzasa, veteran, 46. godišnji Sebastien Loeb. Loeb i njegov verni saputnik, desna ruka, suvozač Danijel Elena, posle dva brzinska ispita vode u generalnom poretku i imaju u svom „hjundaiu“ malu prednost u odnosu na timskog rivala, raspoloženog Belgijanca Tijeri Nojvila, prednost od 1.2 sekunde. Prosečna brzina na drugom ispitu je bila samo 79,3 km/h, a maksimalna jedva da je dostizala 160km/h, jer zbog teških prilika i nezgodnih makadamskih krivina krcatih kamenjem jednostavno se nije moglo brže.
Ako je na nekom reliju nezahvalno prognozirati pobednika onda je to verovatno najteže u Turskoj…jer je gumi defekt potpuno očekivana i normalna pojava…
Svi su se žalili na prašinu i velika je lutrija pred celim karavanom koji ovom prilikom sačinjavaju samo 23 posade. Reli se vozi iznad turističkog Marmarisa. Nema posetu navijača kakvu bi inače imao da nije korone, ali, izazvao je kao i uvek veliko interesovanje u Turskoj. Turci inače obožavaju da voze prebrzo i van granica svojih mogućnosti,a kada vide elitu svetskog relija ne mogu da veruju sopstvenim očima. Pokušavali su turski sportski vozači da se predstave na reliju, medjutim, do sada nisu uspeli da dodju u vrh ni reli šampionata Evrope, a kamoli sveta….
Ipak, Turci mogu da se hvale vrhunskim svetskim rezultatima…naravno reč je prvenstveno o rvanju i Metehan Basaru, svetskom šampionu grčko rimskog stila, ali i o fenomenalnom atletičaru na 200 metara, Ramilu Gulijevu (iz Azerbejdžana) koji je medalju osvojio za Tursku, a posebno se mogu hvaliti fudbalerom Ezilu Mesutu, sada članu Arsenala, koji je doduše rodjen u Nemačkoj, ali, zna se odakle je poreklom. Iako u Turskoj nije uputno pričati o politici, mnogi još nisu zaboravili prijateljstvo Erdogana i turskog fudbalera Hakana Šukura, koji je zbog političkog driblinga morao da pobegne u Ameriku i da postane pekar. Ponos Turske je i klinac sa motociklom, momak iz Alanje, jedini u istoriji svetskog moto šampionata koji je pobedio u klasi Moto 3, u Valensiji.
U subotu i nedelju se nastavlja 13. Rally Turkey Marmaris….
Generalni poredak posle 2 brzinska ispita:
1. Loeb – „hjundai“
2. Nojvil – „hjundai“……..+ 1,2 sek.
3. Ožie – „tojota“………… + 1,3
4. Evans – „tojota“………… + 2,1
5. Rovanpera – “ tojota“…… + 2,7
6. Suninen – „ford“…………. + 4,2
7. Tanak – „hjundai“………. + 4,8
8. Lapi – „ford“…………… + 6,6
9. Grinsmit – „ford“…….. + 16,1
10. Lube – „hjundai“…….. + 28.5
Izvor: Mojsvetbrzine.rs