
Gasli će i dalje voziti za Alfa Tauri
Kako prenosi Sport Klub, tim Formule 1 Alfa Tauri je ozvaničio nastavak saradnje sa francuskim vozačem Pjerom Gaslijem koji je ove sezone beležio odlične rezultate i čak stigao do trijumfa na Velikoj nagradi Italije u Monci.
Bilo je i očekivano da Pjer Gasli neće menjati sredinu. U aktuelnoj sezoni je mladi Francuz vozio odlično. Poene je odmah napravio na početku sezone u Austriji sedmim mestom, ponovio je isto u Silverstonu, pa je bio deveti u Španiji i osmi u Belgiji. Trijumf u Monci je zakucao njegovo mesto u Alfa Tauriju, a Pjer je takođe posle toga na još tri trke bio odličan i završavao je u bodovima.
"Jedan podijum i jedna pobeda znači da nastavljam sa mojim momcima u Alfa Tauriju. Daću sve od sebe da donesem uspeh ovim momcima. Još jedna godina u belom! Najbolje tek dolazi", napisao je Pjer Gasli na svom Tviteru.
"Veoma sam srećan što ću biti ovde još jednu sezonu. Ova godina je dobra i deluje da ćemo imati najuspešniju sezonu u istoriji tima. Osećam jaku vezu, iskoristili smo svaku priliku i najbolja je bila u Italiji. Moja prva pobeda u Monci je bio poseban momenat za mene i bilo mi je posebno slatko da donesem drugu pobedu u timskoj istoriji i ponosan sam na to. Davaću maksimum timu i moja je odgovornost da idemo što dalje. Jedva čekam sledeću godinu i izazove i nastavak sa Alfa Taurijem", rekao je Pjer Gasli.
Pjer Gasli je inače u Alfa Tauriju završio prošle godine. Tada je iz Red Bula prebačen u Toro Roso, kako se Alfatauri nekada zvao, umesto Aleksa Albona. Gasli se mnogo bolje snalazio u "rezervnom" timu Red Bula i stigao je do podijuma u Brazilu, a prvo mesto u Italiji je bio i najbolji Gaslijev rezutlat u Formuli 1. On je inače za Toro Roso vozio još 2017. godine, ali samo na nekoliko trka, da bi u 2018. bio čitave sezone uz tim. Tada je osvojio 29 bodova, a u 2020. ima 63 boda samo jedan manje od Albona.
Ovih dana se dosta govori o tome ko bi mogao da bude vozač u Red Bulu uz Maksa Ferstapena. Mediji su videli Gaslija na tom mestu ukoliko bi Albon otišao, ali su iz austrijskog tima još ranije rekli da neće dovoditi nikoga iz svoje kuće.
Izvor: Sportklub.rs
Foto: Peter Fox/Getty Images
Berni: Seb treba da bude prvi, u Ferariju uvek politika
Nekadašnji vlasnik Formule 1 Berni Eklston je govorio o trenutnom stanju u Ferariju koji se odrekao Sebastijana Fetela, a da stvar bude gora u poslednjoj sezoni Nemca u Skuderiji, italijanski tim se prema njemu ponaša prilično loše.
Ferari konstantno tokom trka povlači poteze koji su nerazumni i pokazuju da je jedini cilj da Sebastijan Fetel bude tako sabotiran. Nemac beleži loše rezultate, čini se da jedva čeka da godina prođe i da pređe u Aston Martin.
Nekadašnji gazda najbržeg cirkusa na svetu Berni Eklston kaže da ovakvo ponašanje Ferarija prema Sebastijanu ne čudi.
"Šarl Lekler je veliki talenat, ali je i Sebastijan Fete takođe. Plus ima iskustvo. Zapravo on bi trebalo da bude prvi vozač. Međutim kako nije prvi onda su po sredi druge stvari. Ferari je uvek bio tim u kom je unutrašnja politika igrala važnu ulogu. Jedino su bili ujedinjeni u vreme Mihaela Šumahera", rekao je Berni Eklston koji puni u sredu 90 godina.
Njemu je na Instagramu rođendan čestitao nekadašnji vlasnik nekoliko ekipa u Formuli 1 Flavio Brijatore, sa kojim je Eklston svojevremeno kupio fudbalski klub Kvins Park Rendžers.
"Veliki čovek koji je imao neverovatnu karijeru i život. Veliki prijatelj preko 30 godina i divan otac tri ćerke", napisao je između ostalog Brijatore.
Ekslston je prestao da bude prvi čovek Formule 1 u januaru 2017. godine kada ju je preuzela Liberti medija. Do januara ove godine je bio na čelu Formula 1 grupe koja je služila za promociju ovog sporta.
Izvor: Sportklub.rs
Seleri kep za vozače F1 će biti 30 miliona
Timovi Formule 1 su dogovorili visinu seleri kepa, to jest količinu novca koju će timovi moći da potroše na plate vozača. Od 2023. godine će 30 miliona najviše ići vozačima.
Naredne godine će po prvi put postojati ograničenje budžeta u Formuli 1, pa će tako timovi moći da troše 145 miliona dolara na sezonu. Međutim vozači i još tri najvažnija zaposlena člana tima su izuzeti iz ovog ograničenja. To znači da su timovi mogli sami da odlučuju koliko novca će dati vozačima u sezoni, ali su sada pristali da se i to promeni.
O planu su diskustovali u ponedeljak sa komisijom Formule 1 i svi šefovi timova su podržali ideju da seleri kep bude 30 miliona.
Ugovori koji su do sada napravljeni, a važe za 2023. godinu i kasnije, neće spadati pod ovo ogrničenje. Vozači koji još nisu dogovorili saradnju sa svojim timovima za 2023. i kasnije, poput Luisa Hamiltona, će zato po novim budućim ugovorima verovatno zarađivati manje nego što su planirali. Podsetimo Hamilton na primer nema ni ugovor za 2021. godinu sa Mercedesom iako se očekuje da ta saradnja bude nastavljena.
Timovi će inače moći da potroše preko 30 miliona na plate vozača, ali će to značiti da će im onda biti umanjen osnovni budžet čije je ograničenje 145 miliona.
Izvor: Sportklub.rs