
Kako prenosi Serbiaring, vozač Audija Niko Miler pobedio je u prvoj trci DTM finala na Hokenhajmu, ispred kolega po brendu Renea Rasta i Džejmija Grina.
U kvalifikacijama za subotnju trku poslednjeg vikenda sezone, Rast je postavio najbrže vreme i ušao u trku sa pol-pozicije. Miler je startovao drugi. BMW predstavnik Džonatan Aberdin kvalifikovao se kao treći, ali je kažnjen i startovao je sa šestog mesta, dok je treći u trku ušao “audi RS5 DTM” kojim upravlja Džejmi Grin.
Najbolje plasirani “BMW M4 DTM” na startu trke bio je onaj Šeldona van der Lindea, koji je u kvalifikacijama bio četvrti.
Miler je napao Rasta na putu ka prvoj krivini i pretekao ga za prvu poziciju. Uz to, Rast je sišao sa staze, što je posledica duela. Iza njih, incident na začelju imali su BMW piloti Robert Kubica, Marko Vitman i vozač privatničkog WRT “audija”, Harison Njui. Njui i Vitman su praktično zatvorili Poljaka u želji da ga prođu. Posle kontakta sa Robertovim “BMW-om”, koji je doveo do kontakta između njihovih automobila, Vitman i Njui su završili u zidu, a na stazu je izašlo sigurnosno vozilo.
Frajns je izgubio jednu poziciju na startu, jer ga je pretekao Audi kolega Majk Rokenfeler. Nakon pet krugova iza sigurnosnog vozila, Miler se održao na restartu, dok se Van der Linde domogao trećeg mesta, pretekavši Grinov “audi”.
U sedmom krugu, Rast je pokušao da napadne Milera u ukosnici, ali nije uspeo da prođe. Frajns je u istom krugu obavio obaveznu promenu guma i vratio se na stazu na 14. poziciji. Rast je ponovo napao u devetom krugu, bio je ispred Milera već pre ukosnice i preuzeo je vođstvo. Miler je pokušao revanš na istom mestu u naredna dva kruga, svaki put uz kontakt, ali nije uspeo da prođe. “Audiji” #33 i #51 vozili su naporedo sve do Stadion sekcije staze, a Rast je odoleo svim pritiscima. Miler se žalio preko timskog radija da Rast “na prilazu krivini vozi tako da ulazi direktno u njega.”
Van der Linde je izgubio poziciju od Grina i odmah otišao na promenu guma u 16. krugu, a isto su učinili Loik Dival i Fabio Šerer. Miler i Grin su skrenuli u boks u narednom krugu i njih dvojicu je po povratku na stazu razdvojio Frajns.
Rast je posetio pitlejn u narednom krugu, ali je zbog veoma spore zamene guma izašao na stazu par metara ispred Milera, koji ga je lagano pretekao jer je već zagrejao gume u svom izlaznom krugu. Rast je potom izgubio pozicije i od Frajnsa i Grina, nakon što je pogrešio na kočenju u drugoj krivini. Grin je savladao Frajnsa, ali su obojica u naredna dva kruga izgubili pozicije od Rasta, koji se vratio na drugo mesto. Takođe u 22. krugu, Van der Linde je preoteo Frajnsu četvrto mesto. Holanđanin je kako je trka odmicala počeo da gubi pozicije i pao je na deveto mesto, dok je Rast sustigao prednost Milera i bio ponovo na repu švajcarskom vozaču.
Kao i u ranoj fazi trke, Rast je ponovo prestigao rivala pre ukosnice u 28. krugu. Miler je pokušao da uzvrati u 29. krugu, ali je sigurnosno vozilo ponovo izašlo na stazu, jer je Timo Glok izleteo u šljunak u Zaks krivini. Frajns je iskoristio priliku da još jednom promeni gume, pa se na stazu vratio kao jedanaesti.
Zbog prvog izlaska sigurnosnog vozila, trka je produžena za dva kruga. Drugi restart usledio je pet krugova pre predviđenog kraja trke, a Rast se održao ispred Milera. Na tri kruga do kraja, Miler je napao i preuzeo vodeću poziciju u ukosnici.
Na kraju trke, Miler je prošao prvi kroz cilj, ispred Rasta i Grina. Četvrti je bio Loik Dival, ispred svog timskog kolege Majka Rokenfelera, koji je upotpunio ono što je na stazi bilo petostruki trijumf Audija. Šestoplasirani Džonatan Aberdin bio je najuspešniji BMW vozač, dok je Frajns prošao kroz cilj sedmi i sada i matematički ispao iz konkurencije za titulu. Trojac BMW vozača, Robert Kubica, Filip Eng i Šeldon van der Linde kompletirao je prvih deset pozicija.
Posle trke su Rokenfeleru dodate 3 desetinke na ukupno izvezeno vreme jer je “izgurao drugog takmičara sa staze”. Ta penalizacija spustila ga je na šesto mesto, a Aberdina uzdigla na peto i BMW-u donela makar jedan top 5 plasman.
Pred sutrašnje kvalifikacije i trku u igri je još 28 poena. Rast ima 325 bodova u generalnom plasmanu, 13 više od Milera.
Poslednji DTM vikend koji se vozi po pravilima Klase 1 nastavlja se sutra, kada su na programu kvalifikacije od 10:30 i trka od 13:30 po centralnoevropskom vremenu.
Izvor: Serbiaring.com