home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Franko Morbideli

Bliži se početak poslednje ovogodišnje runde WRC serije u 2020, koja je zbog aktuelne zdravstvene situacije u celom svetu, a drastično i u Italiji, pretrpela velike promene i otkazivanje više relija.

Planirano je da se Rally Monza održi u prvom vikendu sledeće nedelje, od 3-6. decembra 2020.

Na tom završnom takmičenju pašće i odluka o šampionu sveta za ovu sezonu. Podsetimo da se na čelu tabele nalazi odlični Britanac Elfin Evans, sa „tojotom“, a da ga sa 14 bodova zaostatka prati njegov timski rival, Francuz Sebastien Ožie..

Rally Monza je do sada uvek predstavljao reviju poznatih, ne samo iz sveta relija, a prvi je pod naslovom Monza Rally shou održan 1978. godine. Čak 7 puta je na tom takmičenju, dosta drugačijem od klasičnih relija, trijumfovao legendarni moto šampion Valentino Rosi, a učestvovali su i pobedjivali Sebastien Loeb, Robert Kubica, Dani Sordo, mnogi italijanski reli majstori, kao Rafaelo Pinto, Travalja, Kuniko, Larini i drugi..

VALENTINO ROSI je do sada učestvovao na 22 RELI ŠOU PRIREDBE, i na TRI RELIJA SVETSKOG RELI ŠAMPIONATA. Prvi put, daleke 2002. sa svojim suvozačem, a to je CASSINA CARLO, našao se na startu NETWORK RALLY GB za volanom „pežoa 206 WRC“ pored najvećih zvezda relija. Na prvom brzinskom ispitu je bio 25. a na drugom je odustao posle izletanja. Na tom reliju te godine je pobedio PETER SOLBERG, ispred MARKA MARTINA, KARLOSA SAJNCA, TOMI MAKINENA, KOLINA MEKREA i drugih…

Rosi, Solberg i Loeb

Godine 2006. je drugi put startovao na jednom WRC takmičenju. Opet sa CASSINOM a tada u „subaru impreci“ bio je na dalekom RALLY NOVI ZELAND. Završio je takmičenje i osvojio vrlo dobro 11. mesto u generalnom poretku. Pobedio je GONHOLM, ispred HIRVONENA i ŠTOLA, a iza ROSIJA su bili HENING SOLBERG i METJU VILSON. Taj rezultat VALENTINA ROSIJA je ujedno i njegov najbolji na WRC priredbama.

Rosi

Treći i poslednji put za sada VALENTINO ROSI je učestvovao na 64. WALLES RALLY GB, i to 2008. godine. Vozio je „ford fokus WRC o7“. Osvojio je opet vrlo solidno 12. mesto posle 19  brzinskih ispita i sa zaostatkom za pobednikom 13. minuta i 20.4 sekunde. Pobedio je SEBASTIJEN LOEB, ispred LATVALE i SORDA. Da bi fanovi relija potpuno mogli da uoče neke rezlike navešćemo da je ROSIJA nekoliko puta na brzinskim ispitima pobedio Švedjanin PATRIK SANDEL sa „pežoom 207 S2000“ iz klase N4, a da ga je sa ubedljivih 45 sekundi na samo jednom brzincu nadmašio poznati švedski reli as PER GUNAR ANDERSON, sa „suzukijem SX4 WRC“.

Ako već pišemo o rezultatima vozača iz nekih drugih disciplina, onda se mora istaći zaista fenomenalnoi Finac, ledeni vozač formule jedan, KIMI RAIKONEN, koji je dve godine vozio sve WRC relije (ukupno 22) i čak 11 puta bio u TOP 10. Ostvario je jednu WRC pobedu na brzinskom ispitu i ostavio iza sebe kompletnu WRC elitu….to do sada nije uspelo nikome „sa strane“. Na reliju u Turskoj je zauzeo 5. mesto u generalnom. U sezoni 2010. i 2011. KIMI RAIKONEN je dva puta  osvojio 10.mesto u generalnom poretku i to je zaista briljantan uspeh, jedinstven za vozača koji je sa nekih drugih trka stigao u preteški WRC. Bio je za volanom fabrički pripremljenog „sitroena DS3 WRC“, a suvozač mu je bio zemljak Kaj Lindstrom.

Kimi Raikonen

Ove godine će listu poznatih u Monci upotpuniti i 25. godišnji motociklista iz Rima, odlični Franko Morbideli, šampion sveta u klasi Moto 2 iz 2017. i drugoplasirani u ovogodišnjoj kategoriji Moto GP.

Franko Morbideli će biti u klasi WRC3, a voziće posebno pripremljen „hjundai i 20 R5“.

„Oduševljen sam šansom da učestvujem u parvoj rundi Svetskog reli šampionata“ – rekao je Morbideli.

„Biće to neverovatna prilika da budem medju najboljim vozačima sveta i da se takmičim u nekom drugom sportu. Biće to dobra zabava, moraću brzo da naučim mnogo detalja i neće biti lako prilagoditi se na dva dodata točka, za kratko vreme. Pratići instrukcije mog prijatelja i reli šampiona Umberta Skandole, kako bih startovao što spremniji“.

Planirano je održavanje 16 brzinskih ispita (241 km.), na početku na samom autodromu Monca a u najvećem delu severno od Bergama u podnožju Alpa.

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 636



Komentari