home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW M4 GT3

U potpunom preoblikovanju svojih sportskih aktivnosti, BMW je sa spiska fabričkih partnera izbrisao ekipu Šnicer, s kojom je sarađivao duže od pola veka.

Kako prenosi Serbiaring, na suženoj listi fabričkih programa više se ne nalazi DTM, koji postaje klasično klijentsko takmičenje, pa je istu sudbinu – raskid saradnje sa sportskim odeljenjem bavarske fabrike – doživeo i belgijski RBM.

Jedino je tim RMG ostao vezan za BMW motorsport i zadužen je za razvoj nove perjanice kuće, modela “M4 GT3” u dolazećoj sezoni. RMG je dosad bio jedan od fabričkih DTM BMW timova i zaslužan je za dve titule koje je u kategoriji osvojio Marko Vitman.

Šnicer motorsport je još od šezdesetih godina jedan od najuticajnijih i najuspešnijih protagonista na međunarodnoj GT i turing sceni. Ekipu su osnovali braća Jozef i Hebert Šnicer, počela je da se takmiči s BMW automobilima sredinom šezdesetih i bila je predvodnik BMW turing kampanja osamdesetih i devedesetih. Bez preterivanja može da se kaže da je ova postava suštinski doprinela stvaranju sportskog i dinamičnog imidža brenda iz Minhena.

Šnicer je osvajao nacionalne titule u Nemačkoj, Britaniji i Evropi, Evropski turing šampionat, WTCC 1987, DTM 2012, učestvovao je u FIA GT šampionatu, trijumfovao na 24 časa Le Mana 1999. s prototipom “BMW V12 LMR” i pobeđivao na 24-časovnim i trkama od 1000 kilometara na Nirburgringu, kao i na Spa 24H.

WTCC učesnik u S2000 epohi, Šnicer je bio jedan od fabričkih timova u povratku BMW u DTM 2012, ali je taj status u DTM operaciji izgubio 2016. Potom se posvetio GT kampanjama u nemačkom ADAC GT Masters šampionatu, Interkontinental GT čelendžu i FIA GT Svetskom kupu u Makauu, osvojenog 2018. sa Augustom Farfusom za volanom. To je bio poslednji trijumf ekipe pod dirigentskom palicom dugogodišnjeg menadžera Čarlija Lama, koji je preminuo 2019.

Postava Barta Mampaja, ekipa RBM, bila je BMW partner preko 25 godina. Osnovana 1995. istakla se na 24-časovnim trkama na Spa-Frankoršampu, a status fabričkog BMW tima stekla je 2006. godine, i to pošto je sa Endijem Priolom osvojila jednu ETCC i jednu WTCC titulu. Usledili su i WTCC naslovi 2006. i 2007, pa i DTM angažman od 2012. koji je kao rezultat doneo devet trkačkih pobeda.

Što se tiče BMW planova za IMSA šampionat sportskih automobila, zasad je izvesno da će severnoamerički partner, ekipa RLL (Rejhal Leterman Lanigan) startovati na Roleksu 24 na Dejtoni 2021. s parom “M8 GTE” automobila.

BMW je takođe najavio da će po isteku naredne sezone obustaviti i fabrički program u Formuli E.

Izvor: Serbiaring.com

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 605



Komentari