home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

11 Dec 2020 - 16:31 Sport Link
Alfa Romeo F1

Ferstapenu prvi trening, Hamilton na tvrdim gumama

Na stazi „Jas Marina” u Abu Dabiju održan je prvi trening pred sedamnaestu, poslednju trku Svetskog šampionata u Formuli 1, koja je na programu u nedelju.

Piloti su koristili različite pneumatike, od mekih do tvrdih, jer su rezultati donekle bili u drugom planu, pošto su timovi i vozači očigledno želeli da saznaju još neke detalje o performansama bolida i pneumatika u toplim uslovima, kakvi su vladali na stazi.

Pobednik treninga je Maks Ferstapen u Red Bulu, koji je krug prevezao za minut, 37 sekundi i 378 hiljaditinki.

Drugo mesto zauzeo je vozač Mercedesa Valteri Botas, sa 34 hiljaditinke zaostatka, dok je treća pozicija pripala Estebanu Okonu iz Renoa sa sekundom i 137 hiljaditinki u plusu.

Na četvrtoj poziciji je Aleksandar Albon, drugi vozač Red Bula, a petoplasirani je povratnik na staze, šampion sveta Luis Hamilton, koji je ceo trening odvezao na tvrdim gumama.

Aktuelni šampion sveta se oporavio od virusa korona, njegov poslednji test je negativan i on se vratio u svoj bolid koji je prošle nedelje na Velikoj nagradi Sahira vozio Džordž Rasel. Britanac je minule nedelje imao zamenu u Mercedesu kada je vozio Džordž Rasel koji bi možda tada i dobio trku da Mercedes nije napravio veoma loš pit stop. U saopštenju Mercedesa stoji da je Luis bio negativan još u sredu kada se njegov karantin završio tako da je on u četvrtak popodne krenuo ka Abu Dabiju gde mu je takođe utvrđeno da nema virus korona.

Do prvih deset u plasmanu sledi tandem Rejsing Pointa – Lens Strol i Serhio Peres, osmoplasirani i devetoplasirani su momci iz Alfa Taurija – Danil Kvjat i Pjer Gasli, dok je na desetoj poziciji as Alfa Romea – Kimi Raikonen.

Na dnu plasmana su Mik Šumaher i Pjetro Fitipaldi, koji su dobili novu šansu u ekipi Hasa, a bez plasmana je ostao Danijel Rikardo.

Izvor: Sportklub.rs

Botas najbrži na drugom treningu, Raikonen u plamenu

Valteri Botas, Luis Hamilton, Maks Ferstapen... To je poredak na drugom treningu pred Veliku nagradu Abu Dabija, poslednje trke u Svetskom šampionatu Formule 1 za 2020. godinu.

Finac je u bolidu Mercedesa provezao krug na stazi „Jas Marina” za minut, 36 sekundi i 276 hiljaditinki, što je za 203 hiljaditinke bio bolji rezultat od vremena njegovog klupskog druga i svetskog šampiona, Luisa Hamiltona.

Trećeplasirani Maks Ferstapen je zaostao 770 hiljaditinki, a u sekundi zaostatka za Botasom je bio još samo drugi vozač Red Bula, Aleksandar Albon sa +0.987.

U prvih deset su još Britanac Lando Noris u Meklarenu, pa šestoplasirani Francuz Esteban Okon u Renou. Na sedmom mestu je sjajni Serhio Peres, koji je na srednje tvrdim gumama imao 1,2 sekunde zaostatka za Botasom.

Šarl Lekler je na osmom, Danijel Rikardo na devetom, a Lens Strol na desetom mestu.

Trening je obeležio i incident Kimija Raikonena, čija se Alfa zapalila 17 minuta pre kraja, što je nateralo sudije da istaknu crvene zastave. Finski pilot je po izlasku iz bolida od vatrogasca uzeo protivpožarni aparat i smanjio štetu na svom bolidu.

U subotu je od 11 časova treći trening, nakon čega su i kvalifikacije od 14 časova.

Velika nagrada Abu Dabija na programu je u nedelju u 14 časova. Sve detalje sa staze „Jas Marina” možete da pratite u direktnim prenosima na Sport Klubu 1.

Izvor: Sportklub.rs

Fetel: Mnogo emocija u Ferariju, nedovoljno pobeda

Ovog vikenda Sebastijan Fetel poslednji put vozi za Ferari. On je pred Veliku nagradu Abu Dabija pričao o pritisku u crvenom bolidu, ali i o velikoj propuštenoj šansi u Hokenhajmu 2018. godine kada je sam bio odgovoran za izletanje sa staze.

Te godine je Sebastijan imao možda i najbolju šansu da dođe do titule u Ferariju i da porazi Luisa Hamiltona. Ipak u 2018. godini je Ferari pravio dosta grešaka, a jedna od njih bila je baš Fetelova kada je pred domaćom publikom izleteo u Hokenhajmu.

„Radije mislim da je ta godina bila rolekoster događaja i emocija. Sigurno ta epizoda nije pomogla, ali bilo je toliko još stvari koje su se desile. Na primer smrt Serđa Markijonea, onda se desila promena Binota i Arivabenea. Mnogo stvari je moglo bolje, ali se sve one dešavaju sa razlogom„, rekao je Sebastijan Fetel kada je dobio pitanje da li je baš Hokenhajm bio odlučujuć momenat u njegovom boravku u Ferariju.

„Posebna je bila prva pobeda, u Maleziji 2015, zatim pobeda u Monaku 2017. ili u Kanadi 2018. Ima nekoliko pobeda koje bih izdvojio. Ne dovoljno, ali emotivnih momenata je bilo mnogo. U međuvremenu tim se promenio, promenili su se ljudi koji rukovode. Atmosfera u garaži je uvek bila ista i tu nije bilo velikih promena. Napuštam Ferari kao treći vozač po broju pobeda, iza Laude i Šumahera, ali cilj nije bio to. Bilo je više ambicija, ali nismo postigli. Za mene se ovo poglavlje završava, a novo počinje sa drugim timom„.

Fetel je takođe pričao i o pritisku u Ferariju.

„Nikad nisam tako razmišljao, uvek sam prvi shvatao šta znači biti ovde. Na primer kada sam završio u šljunku Hokenhajma, bio sam ogorčen. Međutim nije mi trebalo da znam koliko bi navijači bili nezadovoljni zbog toga. Nikad mi nije bio potreban pritisak sa strane„, dodao je četvorostruki šampion Formule 1.

Fetel posle Ferarija ide u Aston Martin gde će mu na raspolaganju biti bolid sa Mercedesovim motorom. Ferari će u narednoj sezoni u garaži imati Šarla Leklera i Karlosa Sainca.

Izvor: Sportklub.rs

„Da, ima gorih stvari nego biti sin milijardera, ali…“

Vozač u Formuli jedan Lens Strol od prošle sezone deo je Rejsing pointa, tima koji je delom u vlasništvu njegovog oca, milijardera Lorensa Strola. Lens kaže da su na njega tokom života uticale priče da je tu gde jeste zbog oca.

Strol ima 22 godine, dvaput je ove sezone bio na podijumu, uključujući i prošlonedeljno treće mesto na Velikoj nagradi Bahreina.

„Shvatam da ima gorih stvari na svetu nego biti sin milijaredera, priznajem to… Formula jedan je ekstremno skupa. Mnogo je talentovanih vozača koji nisu uspeli jer nisu imali finansijsku podršku – to je tužno, ali to je naš sport. Sa mnom je isto bilo od starta – čak i kada sam kao dete vozio karting, maltretirali bi me zbog moje porodice, govorili mi da je meni lako. Navikao sam se još kao dete i uvek sam mislio da treba da govorim na stazi, a da je ostalo samo buka, deo cirkusa. Moram te priče da iskoristim kao pogonsko gorivo, da dokažem ljudima da nisu u pravu“, kaže Strol za BBC.

Ako su mu porodične finansije i uticaj obezbedile rani pristup svetu trka, Strol naglašava da je njegova misija oduvek bila da svojim nastupima ostane u tom svetu.

Momak rođen u Montrealu zaljubio se u brzinu sa šest godina, voli i skijanje i golf, igrao je i amerčki fudbal i hokej, ali trke ga ipak najviše uzbuđuju.

„Probudio bih se u nedelju ujutru u Kanadi i uključio bih trke Formule 1. Bio sam veliki navijač Mihaela Šumahera – on je pobeđivao dok sam ja odrastao, ugledao sam se na njega. Dobio sam mali karting, postavili smo čunjeve na parkingu i vozio bih satima svakog dana. Tako je počelo“.

Kao i mnogi pre njega, vozio je karting, bio je šampion u Formuli 4 i Formuli 3, ali zasad u Formuli 1 nema uspehe koje je priželjkivao.

„Moj cilj jeste i uvek je bio da postanem svetski šampion. Siguran sam da je to cilj svima nama“.

Uprkos tome što je odrastao uz Šumahera, Strol smatra da sedmostruki šampion Luis Hamilton zaslužuje zvanje najvećeg svih vremena.

„Pol-pozicije, pobede u trkama… Nema tu rasprave, statistika kaže da je Luis najveći“.

Izvor: Sportklub.rs



čitanja : 527



Komentari