
Šef Yamahe, Lin Džervis, izjavio je da će Valentino Rosi i dalje biti „veoma bitan deo” razvojnog procesa nove MotoGP mašine, uprkos prelasku u satelitski Petronas tim.
Nakon 15 zajedničkih sezona, Rosi je saradnju s fabričkom ekipom okončao na kraju ove sezone. Ipak, devetostruki svetski šampion je ostao pod ugovorom s Yamahom, ali će u 2021. voziti za satelitski tim, doduše mašinu fabričkih specifikacija.
Džervis je naglasio da će Kvartararo i Vinjales predvoditi razvojni proces, ali je ponovio da će Doktor zadržati važnu ulogu u njemu.
„Nakon tolikog iskustva u fabričkom timu, logično je da će Valentino imati važnu ulogu u radu na takmičarskoj mašini za 2021.” naglasio je on.
„Stvari neće biti toliko različite, jer će i dalje imati fabričku podršku. Voziće motocikl fabričkih specifikacija, a mada je istina da će Vinjales i Kvartararo imati znatno više udela u radu nego prošlih godina, podaci koje će nam Valentino dati biće od izuzetnog značaja.”
Rosi je tokom finala sezone u Portugalu izneo dosta kritika na račun Yamahinih inženjera, navodeći da uprkos povratnim reakcijama vozača, i dalje rade na svoju ruku. Italijan je dodao da nije siguran koliko njegov trud zaista ima udela u razvojnom procesu.
Tek završena sezona je donela promenjivu sreću japanskom timu, uprkos činjenici da je ostvareno sedam pobede. Primetno je bilo da je ovogodišnja takmičarska mašina imala dosta oscilacija na stazi, pa zato ne čudi činjenica da je najbolje plasirani vozač Yamahe bio Franko Morbideli, koji je vozio godinu dana star M1.
Vozač Petronas SRT tima je osvojio drugo mesto u generalnom plasmanu, s tri pobede, isto koliko i Fabio Kvartararo. Međutim, Francuz na kraju nije mogao više od osmog mesta.
Izvor: Moto-berza.com
Foto: Arhiva