home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Kamaz Dakar

Ovom prilikom najviše pažnje posvećujemo pravim ratnicima u kabinama teških krstarica od oko 10 tona, sa oko 15.000 kubika i čak sa oko 1000 konjskih snaga…

Kažu učesnici Dakara da je „pravi smak sveta“ kada vas sustiže kamionska grdosija pri punoj brzini…upotrebljava zvučni signal „sentinel“ kao upozorenje takmičarima a to je znak da počinje preticanje. U takvim trenucima je najbezbednije rešenje što pre skrenuti sa putanje, stati i sačekati da se prašina slegne…..kamiondžije na pravcima voze i preko 150 km/h, a na ovom Dakaru najbrži kamion ima istu prosečnu brzinu kao i najbrži motocikl…

U prve dve etape domirao je 34. godišnji Dmitri Sotnikov, u „kamazu“ sa brojem 507, uz pomoć svojih kolega u kabini a to su suvozač Ruslan Akhmedev i mehaničar Ilgiz Akhmetzianov. Sotnikovu je ovo 8. Dakar, a dva puta je bi drugi na najvećem maratonu sveta. Pobednik je i maratona „Silk Way“ i „Afrika Eko“.

Na cilju jučerašnje etape u kojoj je pobedio, rekao je novinarima:

“Bila je to prava mora, ceo dan u prašini a morali smo da vozimo medju automobilima i zaostalim motociklistima. Bilo je puno kamenja. Sada sam lider , medjutim, ovo je tek početak. Moj cilj je da pobedim i da budem sedmi Rus koji će trijumfovati na Dakar reliju“.

Kamaz Putin

Na Dakar reliju je KAMAZ bio prvi 17 puta !!! …. u svojoj zemlji imaju ogromnu podršku predsednika Vladimira Putina…… u a gradu Nabrežni Čelni gde je rodjen Dmitri Sotnikov, nedavno je izgradjena nova fabrika KAMAZ, gde se proizvodi i najnoviji model tog komercijalnog kamiona koji može da stane rame uz rame sa evropskim krstaricama, i koji se nudi za oko 93.000 evra.

Do sada su na Dakar reliju pobedjivali Rusi, Moskovski, Čagin, Kabirov, Nikolaev, Karginov i Mardeev. Najtrofejniji je sa čak SEDAM  DAKAR POBEDA, danas 50. godišnji Vladimir Čagin, šef tima…

 „Ove godine svi smo se pojavili u novoj situaciji. Nije bilo mogućnosti uneti nove inžinjerske prepravke na kamione, kako bismo ih poboljšali i kao što smo to radili prethodnih godina. Pandemija COVID 19  uticala je na sport, kulturu i sva događanja odložena ili otkazana. Ali, ipak smo dobre volje . Svi vozači su jednakog nivoa. Za Dakar smo morali odabrati četiri posade (Sotnikov, Mardeev, Šibalov, Karginov) koje će braniti naše boje. Odluka nije bila laka. Ove će godine Eduard Nikolaev privremeno napustiti točak trkačkog kamiona. Eduard će mi pomoći u trci u donošenju organizacionih i tehničkih odluka. Mislim da će mu pomoći njegovo dugogodišnje iskustvo mehaničara i vozača. Dakar zahteva izuzetno brzo donošenje ispravnih odluka, samo ćete tada biti prvak.“

Danas je medju kamiondžijama za 18 sekundi na specijalu pobedio Belorus Siarhei Viazovič sa „manom“, a u generalnom je i dalje prvi Sotnikov sa prednošću od 16.56 minuta.

Medju motociklistima je kao i uvek bilo uzbudljivo. Najžešće je krenuo Australijanac Tobi Prajs, sa „ktm“, koji je posle druge etape bio tek na 15. mestu…..vrlo brzo je prestigao Benavidesa sa „hondom“ a onda nastavio jakim tempom i u cilju je bio prvi….ispred Benavidesa i Matijasa Valknera koji je morao da vozi sa puno rizika zbog velikog kašnjenja u drugoj etapi. Elem, u generalnom je sada lider Amerikanac Skyler Howes, sa „ktm“, a samo 33 sekunde ima zaostatak Argentinac Kevin Benavides, sa „hondom“. Debitant, 26. godišnji Australijanac Danijel Sanders je odličan, na specijalu 8. …a u generalnom na mestu 16.

Špankinja Laja Sanc, sa „gas-gasom“ je 29. u generalnom a naš Gabor Sagmajster koji je juče bio 81. u generalnom, danas je sa „ktm“ bio 77. na specijalu (uz zaostatak od 2.13.09 časa za pobednikom, na motoru je proveo 5.46.32 sati), dok u generalnom zauzima … 79. mesto……uz moguća pomeranja na bolje kada se svi rezultati obračunaju.

Na cilju je rekao novinaru Predragu Milinkoviću:

„Išao sam solidno, duvao je jak vetar i to pravi problem na dinama jer se zbog peska i jakog sunca ne vidi kraj dine i onda kad treba prelomiti vrh dine, može da se padne. A motor je težak sa gorivom skoro 180 kg i nije ga lako podići na dini. Tada je najbolje skinuti naočare dok se ne sidje sa dine, pa ih posle vratim. I tu se gubi malo vremena, ali je i to bolje nego pasti sa motora. …..Sad idem u bivak, imam dosta posla. Mašina u kojoj se nalazi rodbuk ne radi dobro, otišla je elektronika, morao sam ručno da vrtim itinerer. Potrebno je to popraviti ako mogu. U suprotnom, kupiću drugi aparat.Rodbuk mašina nova košta 600 eura.“

Sagmajster

Automobilisti su i danas muku mučili sa navigacijom. Najbolje se snašao Naser Al Atija. Pobedio jee na specijalu sa svojom „tojotom hajliks“….drugi je bio Lategan, 3. Peterhansel 4. Loeb 5. Prokop …9. Karlos Sajnc. U generalnom poretku Stefan Peterhansel drži prvu poziciju sa „minijem“, ispred Nasera Al Atije, koji zaostaje 5.09 minuta.

U klasi kvadova specijal je dobio Argentinac Nikolas Kaviljiaso, dok je u generalnom vodeći Čileanac Djovani Enriko.

Najzad u kategoriji lakih vozila, na današnjem specijalnom ispitu od 403 kilometra, pobedio je Lopez Kontardo koji je i vodeći u generalnom….dok je Kris Mik na samom začelju.

U sredu je na redu četvrta etapa, sa dugih 813 kilometara i to je najduža etapa na ovom 43. Dakar reliju, etapa koja ima brzinski ispit od 337 kilometara.

Djordje Djenić – Mojsvetbrzine.rs



čitanja : 797



Komentari