home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

16 Jan 2021 - 22:56 Sport Link
Botas

Botas: Nisam kao Rozberg

Četiri godine Valteri Botas je član Mercedesa u Formuli 1. U tom periodu nije nijednom uspeo ozbiljnije da ugrozi klupskog druga Luisa Hamiltona, koji je dolazio do titule prvaka sveta.

Kako prenosi Sport Klub, Finac i pred početak nove sezone u prvi plan ističe klupski uspeh nego pokušaj da u konačnom zbiru bodova savlada Hamiltona.

„Snaga našeg tima je što dobro funkcionišemo kao kolektiv. Naravno na stazi svako od nas želi što bolji rezultat, ali ne po svaku cenu. Znamo ako radimo zajedno, da će krajnji rezultat biti odličan. Ponekad je taj timski duh u našem sportu potcenjen. Najvažnije je da smo motivisani i da nema konflikta“, kaže Botas.

U novoj turbo-hibrid eri Hamilton samo u jednoj sezoni nije uspeo da se domogne titule. Tadašnji klupski drug Niko Rozberg osvojio je šampionat 2016. godine. Nemac je uspeo da pričom i igrama van staze poremeti Hamiltona i dođe do pehara.

„Mnogo ljudi smatraju da treba da se promenim i počnem da se ponašam kao Niko Rozberg. Ja nisam Niko Rozberg. Više volim da pričam na stazi i u trkam se u duhu fer pleja. Poznajem dobro Luisa i ne bih imao nikakve koristi od nekih psiholoških igrica. Bez potrebe bih trošio energiju. Želim da pobedim na svoj način, u poštenoj i fer borbi na stazi. To je moj cilj“, rekao je Botas.

Izvor: Sportklub.rs

Ferstapen: Red Bul je mogao da dominira kao Mercedes

U intervjuu za Motorsport, vozač Red Bula Maks Ferstapen je rekao da je uvođenje turbo hibridnih motora dosta oštetilo austrijsku ekipu i da bi, da su ostala pravila kao pre hibridne ere, Red Bul dominirao Formulom 1.

Dolazak novih pogonskih jedinica je bitno promenio Formulu 1 2014. godine, a tu se najbolje snašao Mercedes. Nemački proizvođač od tog trenutka započinje svoju dominaciju u najbržem cirkusu na svetu, dok je Red Bul bez titule od 2013.

„Iskreno, mislim da se nisu promenila pravila na kraju 2013. godine mislim da bi Red Bul radio isto da nije V6 motor uveden. Sve je došlo savršeno Mercedesu na ruku. Naravno, pripremali su se ali su bili dobro opremljeni pogonskom jedinicom od početka. To im je u početku mnogo pomoglo„, rekao je Maks Ferstapen.

„Napravili su brz bolid i sa dobrom brzinom naravno sve već izgleda bolje. Međutim u 2020. su takođe imali sjajan automobil, ne možete to da poreknete.“

Izvor: Sportklub.rs

Honda i Red Bull blizu dogovora o preuzimanju pogonskih jedinica

Budući da Honda napušta Formulu 1 nakon isteka ovogodišnje sezone, Red Bull Racing mora da pronađe rešenje kada je reč o pogonskim jedinicama

Kako pišu Vrele Gume, Mercedes ne želi da snabdeva austrijski tim, a to ne želi ni Ferrari, tako da kao jedina opcija ostaje Renault. Međutim, s obzirom da ni ranije nisu „cvetale ruže“ u okviru saradnje Red Bulla i francuskog proizvođača, tim je fokusiran na preuzimanje Hondinog motora i čini se da se sve kreće u tom smeru.

Red Bull i Honda su blizu postizanja dogovora u vezi s preuzimanjem pogonskih jedinica počev od 2022. Do diskusija je došlo još prošle godine, ali još uvek ništa nije finalizovano. Međutim, Japanci i Austrijanci treba da se sastanu ponovo ovih dana, uvereni da su blizu rešenja situacije. Glavni razlog zašto stvar nije završena do sada je složene prirode. Nekoliko proizvođača se slaže s Red Bullom i njegove želje da se zamrzne razvoj motora generalno, ali postoje nesuglasice vezane za fundamentalne pozicije. Idealni scenario za „crvene bikove“ bi bilo kompletno stopiranje razvoja pogonskih jedinica od 2022., ali nisu svi spremni da idu tim putem.

Ferrari, primera radi, složio bi se s jedino s tim da novi propisi o motorima stupe na snagu godinu dana ranije (2025. umesto 2026.), a uz to mora da se suoči s činjenicom da zaostaje za drugima. S potpunim zamrzavanjem, Scuderia bi praktično pucala sebi u nogu, tako da je sasvim logično da ne podrži Red Bullov predlog.

Čitava diskusija u vezi sa stopiranjem razvoja pogonskih jedinica je očigledno mnogo složenija. Ipak, pregovori između Honde i Red Bull Racinga teku dobro, između ostalog i iz razloga što ih podržava matična kompanija u Japanu.

Kada dogovor bude postignut, Red Bull će preuzeti Hondin pogon u Milton Kinsu i proširiti sopstveni Red Bull Technologies kampus. Ovo takođe znači da će postojeće Hondino osoblje biti preuzeto, a vrlo je verovatno da će Honda nastaviti da pruža dugoročnu podršku austrijskom timu, mada u manjem obimu.

Izvor: Vrelegume.rs



čitanja : 636



Komentari