home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Vesti iz Formule 1

1 Feb 2021 - 06:30 Sport Link
Hamilton

Hamilton: Povući ću se kad ne bude osmeha

Luis Hamilton još uvek nije potpisao novi ugovor sa Mercedesom. Nije jasno zašto sedmostruki šampion sveta nije obnovio saradnju sa ekipom sa kojom je šest puta stizao do pehara.

Kako piše Sport Klub, to je odmah dovelo i do spekulacija da će Britanac možda uskoro i napustiti najbrži karavan. Na celu situaciju Hamilton ima filozofski pogled.

„Svi mi imamo u životu situacije kada prolazimo kroz krize. Tražimo ono što u nama budi strast i šta volimo da radimo. Iskreno i ja sam bio u situaciji kada je ta potraga bila veoma ozbiljna“, rekao je Hamilton.

Ono što je Britancu najvažnije je da bude srećan.

„Imamo jedan život i moramo da uživamo u njemu. Kada parkiram automobil u garaži  i izađem napolje na mom licu je i dalje veliki osmeh, čak i posle svih ovih godina. Onog trenutka kada shvatim da to nije više slučaj, onda ću se sigurno povući“, kaže britanski as.

Izvor: Sportklub.rs

Gasli pozitivan na koronu

Pjer Gasli, vozač Alfa Taurija, objavio je da je pozitivan na koronavirus i da se nalazi u samoizolaciji u Dubaiju.

„Dobro se osećam. Nastaviću da pratim moj plan treninga, dok sam u izolaciji“, napisao je Gasli na svom Tviter nalogu.

Francuz je peti vozač, koji je pozitivan na virus. Pre njega isti problem imali su Serhio Perez, Lens Strol, Luis Hamilton i Lando Noris.

Gasli je najveći uspeh ostvario pobedom na Italijanskom gran priju prošle godine. U ovoj sezoni voziće u paru sa Japancem Jukijem Cunodom.

Izvor: Sportklub.rs

Mercedes F1 tim „plaća cenu“ prošlogodišnjeg uspeha

Tehnički direktor Mercedesovog F1 tima, Džejms Elison, objasnio je da će zbog novih ograničenja upotrebe vazdušnog tunela ove godine „srebrne strele“ platiti cenu prošlogodišnjeg uspeha.

Da bi poboljšala kvalitet trkanja i smanjila razliku između timova, Formula 1 je uvela kliznu skalu koja diktira koliko vremena jedan tim može da provede u vazdušnom tunelu i koristi CFD (kompjutersku fluidnu dinamiku), pišu Vrele Gume.

Postavljajući kao osnovu brojku od 40 testova nedeljno u vazdušnom tunelu za 2021., Mercedesu je dozvoljeno samo 90 odsto od totala – 36. Poređenja radi, Williams, koji je bio poslednji u konkurenciji konstruktora prošle godine, može da kompletira 112,5 odsto maksimalnog broja simulacija, odnosno 45.

Elison je objasnio: „Još jedan, možda manje primetan aspekt novih pravila je da sada po prvi put imamo dozvolu da koristimo sopstvene vazdušne tunele, koje se razlikuju od tima do tima. Već godinama imamo ograničenja kada je reč o vremenu korišćenja vazdušnih tunela i CFD-a. Ti limiti su u prošlosti uvek bili isti za sve učesnike, ali se to za 2021. promenilo, tako da sada variraju u zavisnosti od uspešnosti tima u prethodnoj sezoni. Sada praktično imamo situaciju da tim koji je bio poslednjeplasirani u 2020., može da koristi vazdušni tunel 20 odsto više nego prvoplasirani, a svi između se nalaze u okviru klizne liste. Imali smo dovoljno sreće da prošle godine budemo dobri, ali zbog toga plaćamo cenu u 2021. kao i posle nje, jer manje koristimo vazdušni tunel i CFD kompjutere u poređenju s rivalima.“

Od sledeće godine, šampionski tim će se suočiti s još rigoroznijom poiltikom, jer će mu biti dozvoljeno samo 70 odsto od osnovne vrednosti, što u prevodu znači 28 simulacija nedeljno.

Sedmoplasirani tim će dobiti pun „fond“ – 40 testiranja, što zatim raste po pet odsto nadole, s tim što je desetoplasiranom timu ili novajliji dozvoljeno 115 odsto. To znači da najslabije plasirani tim iz ove godine može da kompletira do 46 CFD ili sesija u vazdušnom tunelu nedeljno 2022., što je 18 više od šampionske ekipe.

Izvor: Vrelegume.rs



čitanja : 635



Komentari