
Luis Hamilton ostao u Mercedesu za platu od 40 miliona funti
Kako prenosi Sport Klub, Luis Hamilton je potpisao novi multimilionski ugovor sa Mercedesom.
Britanac, sedmostruki svetski šampion, voziće najmanje još jednu sezonu u taboru „Srebrnih strela“˛ za godišnju platu od 40 miliona funti! To je za pet miliona više u odnosu na prethodni ugovor, što će 35-godišnjeg Luisa dodatno motivisati u nameri da stigne do osme titule i na taj način postane najuspešniji pilot Formule 1 svih vremena.
Istekom ugovora na kraju 2020. godine, Hamilton je jasno izrazio želju da ostane u Mercedesu, kojem se pridružio 2013. godine i s kojim je osvojio šest od sedam naslova svetskog prvaka. Značajan deo novog sporazuma temelji se na zajedničkoj posvećenosti većoj raznolikosti i uključivanju u moto-sport, koju su prošle godine pokrenuli Luis i Mercedes. To će dobiti oblik zajedničke dobrotvorne fondacije, koja će imati misiju podržavanja veće raznolikosti i uključivanja u sve svoje oblike u moto-sportu.
Mercedes je takođe potvrdio da će Toto Volf ostati šef tima i izvršni direktor u naredne tri godine, nakon restruktuiranja vlasništva. Osnova dogovora je zajednička posvećenost raznolikosti i inkluziji u Formuli, o kojoj, Ineos, u vlasništvu najbogatijeg Britanca, Ser Džima Retklifa, postao je timski partner početkom ove godine i sada je povećao svoj udeo na 33 odsto. Volf je takođe povećao udeo sa 30, na 33 odsto, dok se Dajmler, koji je ranije imao 60 odsto udela, smanjio na 33, kako bi se stvorila tri ravnopravna partnera.
„Zadovoljan sam što započinjem novo poglavlje za Mercedes-AMG Petronas F1 tim”, rekao je Volf.
„Ovaj tim je za mene poput porodice. Zajedno smo prošli toliko uspona i padova, da ne mogu zamisliti da radim sa boljom grupom ljudi u ovom sportu. Veoma sam srećan što zajedno nastavljamo novu eru. Ova nova investicija Ineosa potvrđuje da biznis rejting Formule 1 raste, što je važan signal za sve timove u našem sportu, posle izazovnih godina.”, rekao je Volf.
„Uzbuđen sam i želim dobrodošlicu Džimu, Endiju i Džonu, kao suvlasnicima tima, jer su izgradili jednu od najprofitabilnijih kompanija na svetu, a oličavaju pravi duh preduzetništva i njihova stručnost će ojačati našu ekipu u godinama koje dolaze. Paralelno s tim, privilegija je da nastavim svoje partnerstvo sa Olom, Markusom Šeferom i Mercedes-Bencom u narednim godinama. Ponosni smo što smo dodali prestižno nasleđe brenda u moto-sportu od 2010. godine i što delimo ambiciju da organizaciju razvijamo u godinama koje dolaze.”, zaključio je Volf.
Izvor: Sportklub.rs
Volf: Nema klauzule „Ferstapen“, nismo imali vremena
Luis Hamilton je u ponedeljak ozvaničio produžetak saradnje sa Mercedesom. Ipak mnogima u oko upada činjenica da je sedmostruki svetski šampion potpisao ugovor sa samo jednu godinu sa nemačkim konstruktorom, a šef tima Toto Volf je odmah objasnio zašto je trajanje ugovora tako kratko. On je negirao da postoji bilo šta u ugovoru što se tiče Maksa Ferstapena.
„Zajedno smo se dogovorili da bude jednogodišnji ugovor. Prvo ima velikih promena u pravilima za 2022. godinu. Takođe želimo da vidimo kako se razvija svet i kompanija. Takođe smo veoma kasno potpisali ugovor. Hteli smo da pričamo o ugovoru na kraju sezone i između trka u Bahreinu, a Luis se nije dobro osećao. Počeli smo da pričamo tek pre Božića. Zato je bilo važno da završimo pregovore što pre, zato smo i rešili da odložimo pregovore o 2022. godini za kasniji deo 2021. godine„, rekao je Toto Volf.
Takođe je problem za potpisivanje dužeg ugovora bio i taj što koronavirus ostavlja Formulu 1 sa mnogo nepoznatih, a takođe i ograničava budžete ekipa.
„Dajmler i Mercedes idu ka tome da prave automobile na električnu energiju i to zahteva ulaganja. Međutim mi smo svi saglasni po pitanju saradnje i nigde nije bilo nesaglasnosti. Osetili smo da možemo da dobijemo dobar potpis samo za 2021. godinu jer nam treba neko vreme ove sezone kako bismo razmatrali budućnost. Ne radi se samo o 2022. nego i dalje. Nismo hteli o tome da pričamo na video konferencijama između Božića i kraja januara„.
Volf je takođe morao da odgovara i na spekulacije da je u ugovoru postoji klauzula po kom Mercedes neće dovesti Maksa Ferstapena dok je tu Hamilton. On je takve priče odsečno odbacio.
„Jedna posebna klauzula se pojavila u medijima i ne znam odakle je to došlo jer nije istina. Čitao sam o tome i zanimljivo je ali istina je da nema nikakve priče o drugom vozaču. Nikada nije to tražio u poslednjih osam godina„.
Izvor: Sportklub.rs
Aston Martin sa novom šasijom za veliki povratak u F1
Šef Aston Martina Otmar Šafnauer najavio je da će prvi automobil ove ekipe, nakon povratka britanskog proizvođača automobila u Formulu 1, imati potpuno novu šasiju i neće biti zasnovan na onoj iz Rejsing Pointa, sa kojom su ovi u prošloj sezoni bili veoma konkurentni.
Ipak, mnoge komponente starog automobila biće prilagođene novoj šasiji, što je sasvim normalno.
„Zbog promene u pravilima za tekuću sezonu, koje uglavnom utiču na aerodinamiku, odlučili smo da stvorimo potpuno novu šasiju i da ne koristimo evoluciju iz prošle godine. Smanjivanjem aerodinamičkog pritiska i rezanjem ogromne površine poda automobila, FIA želi da nas uspori i da na taj način dobije bliske i atraktivne bitke između automobila. Vizuelno će naš automobil biti veoma sličan onom iz 2020, ali tehnički će biti potpuno nov”, otkrio je Šafnauer.
„Naš cilj je da se ove godine borimo za treće mesto među konstruktorima. Neće nam biti lako, jer za razliku od prošle godine očekujem da se Ferari vrati u prvi plan, aMeklaren da nastavi da poboljšava svoje performanse novim Mercedesovim motorima, koje i mi imamo.”
Izvor: Sportklub.rs