
Kako prenosi Sport Klub, devetostruki svetski šampion Valentino Rosi rekao je da jedva čeka početak njegove 26. sezone u Svetskom šampionatu i da će na osnovu rezultata doneti odluku da li će se na njenom kraju penzionisati ili ne.
Rosi će prvi put posle 20 godina neće voziti za fabrički tim, pošto je prešao u redove Petronas Jamahe. ‘Doktor’ će imati podršku fabrike, ali će promena tima dovesti i do određenih promena u načinu rada, čemu se on raduje jer će, kako kaže, više moći da se koncentriše na samu trku.
“Prošlo je 20 godina otkako sam vozio za satelitski tim, ali sada je ovo drugi svet. Manje je ljudi oko motora, ali je način rada drugačiji, možete da više razmišljate o trci, nego na razvoju motora tokom sezone. To može da bude dobro, ali sam svakako srećan zbog svoje situacije jer imam potpunu podršku Jamahe, a tim je već pokazao da može da se bori na visokom nivou. Jedva čekam početak sezone”, istakao je Rosi na prvom brifingu sa novinarima u bojama Petronasa.
Italijanski motociklista je naglasio da tokom ovogodišnjeg Moto GP šampionata na neki način želi da se iskupi za loše rezultate tokom prethodne dve sezone.
“Karijera mi je duga, ali ne trkam se zbog te dužine. Ovo je važna sezona za mene posle prošle koja nije bila onakva kakvu sam očekivao. Pokušaću da budem konkurentniji, da se borim za podijume i pobede. Nadam se da će sezona biti normalnija, da ćemo voziti na različitim stazama, a cilj je da budemo konkurentni od početka do kraja”, rekao je ‘Doktor’.
S obzirom na to da je sa Petronasom potpisao jednogodišnji ugovor, kao i svaki put kada mu te sezone ističe saradnja sa timom, mnogo je spekulacija o njegovoj budućnosti. Ali, Rosi ima jasan plan što se toga tiče.
“Odlučiću tokom letnje pauze, usred sezone, želim da prođe pola sezone. Moja odluka će zavisiti od rezultata, ako budem jak i budem se borio za podijume i pobede nastaviću još godinu dana, ako ne, onda neću. Nisam još pričao sa ljudima iz Jamahe i tima, možda mi oni kažu da su već odlučili nešto drugačije. Nisam zabrinut, znam da sam imao dugu karijeru, znam da imam u sebi još. A kada stanem, posle 26 godina ili nekoliko više, nešto će se svakako promeniti, ali ću ostati vozač, voziću trke”, naglasio je Rosi.
Rosiju će timski kolega biti Franko Morbideli, prvi polaznik njegove akademije koji je stigao do svetskog trona. Dan ranije, mlađi od dvojice Italijana je u razgovoru sa medijima rekao da mu je prijateljstvo sa ‘Doktorom’ važnije od njihovih borbi na stazi, a na pitanje da to prokomentariše, odgovorio je:
“Slažem se sa Frankom, pravo prijateljstvo između ljudi je veoma važno, pa tako i za mene. Volim da provodim vreme sa njim, uložio sam mnogo u naše prijateljstvo, a takođe smo i mnogo radili zajedno i borili smo se da bi on stigao u Moto GP. Nismo očekivali da ćemo biti timske kolege, biće teško izboriti se sa tim borbama pošto vam je timski kolega prvi rival, ali da biste se borili kako treba morate da imate pravo prijateljstvo. Nadam se da ćemo obojica biti konkurentni”.
Vozač Petronas Jamahe naglasio je da očekuje ‘normalniju’ sezonu u odnosu na prethodnu, koja je kasnila zbog pandemije koronavirusa, kao i da je voljan da promeni svoj pristup ukoliko bude potrebno.
“Ove godine su pripreme normalnije jer nam je prošle sezone 1. marta rečeno da stanemo i to je trajalo tri meseca, a nismo znali kada ćemo krenuti. Bilo je teško spremiti se za prvu trku, ali je sada situacija jasnija. Kada ste stariji morate više da radite, posebno na disanju, pa to zahteva više trčanja, vremena na motoru da biste poboljšali svoje kapacitete. Osećam se dobro, u formi sam, spreman za start. Čekamo testiranja, imaćemo pet dana na motoru i onda ćemo imati jasniju ideju gde smo. Svakako sam otvoren za sve sugestije. Znam da ćemo imati manje ljudi oko motora, ali ćemo moći da se koncentrišemo na nedelju. Prošle godine su satelitski vozači imali sjajne rezultate, dok su fabrički imali više problema”, istakao je Rosi.
Još jedna od promena u Jamahi je dolazak Kala Kračloua na mesto test vozača umesto Horhea Lorenca, a Rosi je pozdravio taj potez.
“Očekujem veliku podršku od Kala, tek je završio trkačku karijeru i u dobroj je formi. Dugo je vozio Hondu, sigurno će nam s te strane biti od pomoći, a želim svakako da razgovaram sa njim posle prvog dana na M1. Kal svakako može da napravi razliku i pomogne Jamahi. Imam veoma dobar odnos sa njim, a sve će zavisiti od njegove motivacije. Nije lako biti test vozač jer morate da idete do samih granica, čak iako se ne trkate”, naglasio je ‘Doktor’.
Rosi se takođe osvrnuo na smrt Fausta Gresinija, koji je preminuo prošle nedelje od posledica koronavirusa. Devetostruki svetski šampion je istakao da je to veliki gubitak za ceo Svetski šampionat.
“Svima nam je teško zbog Faustove smrti jer je bio u formi, imao je 60 godina, i sada svi razumeju da čak iako ste zdravi možete da umrete od kovida. Poznavao sam ga još od malena, još dok je bio vozač, pošto se borio i sa Gracijanom. Borio sam se sa njegovim vozačima u klasi do 250 kubika, a i u kraljevskoj, sa Seteom, Melandrijem… Bili smo veliki rivali. Fausto je bio jaka karika u padoku, njegov rad je sličan kao naša akademija jer su vozači rasli zajedno sa njim. Čak je naš tim 15 kilometara od njegovog. Svakako je bio važan u padoku i njegova smrt je veliki gubitak”, rekao je Rosi.
Ovogodišnji Moto GP šampionat startuje Velikom nagradom Katara 28. marta i moći ćete da ga pratite na kanalima Sport Kluba. Testiranja na stazi “Losail” počinju u subotu.
Izvor: Sportklub.rs